אזעקות בגוש דן ובשפלה; דיווח: תקיפות אינטנסיביות בדרום לבנון

המטח לגליל התחתון: פצוע בינוני בכפר מנדא • יועציו הבכירים של ביידן נועדים עם השר דרמר בניו יורק • לשכת רה"מ: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה, מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה • בבית הלבן טוענים: הקריאה להפסקת אש הייתה מתואמת עם ישראל • נתניהו בארה"ב: "נמשיך להכות בחיזבאללה בכל הכוח"

שיגורים לכיוון ישראל, הערב. צילום: אי.אף.פי

היום ה-356 למלחמה: 45 רקטות שוגרו לגליל העליון, אחת מהן נפלה סמוך לבית בראש פינה. שריפות פרצו בשטחים פתוחים, אזעקות גם בגליל התחתון. נתניהו נחת בניו יורק, לאחר שאישר מ"כנף ציון" את חיסול בכיר חיזבאללה בדאחייה.

עדכונים שוטפים

00:46: דובר צה"ל: הופעלו התרעות במרכז הארץ. הפרטים בבדיקה.

00:42: אזעקות בגוש דן ובשפלה.

00:19: חיזבאללה אישר הלילה את מותו של מוחמד חוסיין סרור, שחוסל ע"י צה"ל בביירות. בהודעה כונה סרור "המפקד", בהתאם לבכירים אחרים בארגון שחוסלו. (שחר קליימן)

00:06: תקיפות אינטנסיביות הלילה באזור נבטייה שבדרום לבנון (שחר קליימן)

23:31: דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, על הקריאה של ביידן להפסקת אש בלבנון ל-21 יום: "אנחנו מנהלים דיונים פעילים עם עמיתינו הישראלים כדי לראות מה הצעד הבא הנכון, ואם, איך ומתי הפסקת האש הזו יכולה להירקם״. עוד אמר: "ולא היינו עובדים על זה אם לא הייתה לנו סיבה להאמין שהשיחות תומכות בהפסקת אש. ברט מקגורק ועמוס הוכשטיין עדיין נמצאים שם ורואים מה הם יכולים לעשות כדי להתקדם". קירבי הוסיף: ״לא היינו עובדים על ההצהרה ולא היינו מוציאים אותה, אם היא לא הייתה נתמכת על ידי השיחות שניהלנו עם בכירים ישראלים אתמול והשיחות הללו נמשכות היום".

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי, צילום: רויטרס

23:24: תושבי צפת, קצרין וצפון רמת הגולן עודכנו כי הוסרו הגבלות פיקוד העורף ופיקוד צפון, שלפיהן הם הונחו לצמצם תנועה, להימנע מהתקהלויות ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. "ההנחיות בצפון הרמה תקפות עד מוצ"ש", נמסר מהמועצה האזורית גולן. "להזכירכם, האזור הוגדר ככתום".

23:12: מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון תקפו במהלך היממה האחרונה כ-220 מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, משגרים שביצעו ירי לעבר שטח מדינת ישראל, מחבלים ומחסני אמצעי לחימה של הארגון בעומק ובדרום לבנון. צה״ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. (עידן אבני)

צה"ל: ביממה האחרונה הותקפו כ-220 מטרות חיזבאללה בלבנון // דובר צה"ל

23:08: בלבנון דיווחו כי נמשך גל התקיפות ברחבי המדינה.

22:33: רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה מפי מקורות כי "ארה"ב וצרפת מבקשות הפסקת אש זמנית בין ישראל לחיזבאללה, שלאחריה תגיע הפסקה קבועה. פריז עובדת על נוסח חדש שיקל על יישום החלטה 1701 של האו"ם, ומדגישה את תפקידו המרכזי של צבא לבנון באזור הגבול. ההצעה כוללת שלושה שלבים להפסקת האש, וצרפת נמצאת בקשר עם איראן, לבנון וחיזבאללה".

21:19: דובר צה"ל מעדכן כי "בשעה זו צה״ל תוקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון". (עידן אבני)

20:47: שר החוץ ישראל כ"ץ צייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) וכתב: "איראן היא כמו ביצה: קשה מבחוץ ורכה מבפנים. רוב הציבור נגד המשטר, והכלכלה במצב קשה. סנקציות עולמיות ופגיעה במוקדי האנרגיה והכלכלה - יפגעו קשות במשטר האייתולות". (שירית אביטן כהן)

20:22: דוברת הבית הלבן ביחס למגעים להפסקת אש זמנית בלבנון: "ההודעה הייתה קריאה להפוגה כדי לתת זמן למשא ומתן והייתה מתואמת עם הצד הישראלי. שיחות הצוותים יימשכו היום".

20:16: התרעות הופעלו בנתיב העשרה - מדובר בזיהוי שווא.

19:57: גבר כבן 45 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים במטח האחרון לעבר הגליל התחתון. צוות מד"א מעניק לו טיפול רפואי. (מישל מכול)

19:51: זוהו כ-25 שיגורים שחצו משטח לבנון בירי האחרון למרכז הגליל, שנפלו בשטחים פתוחים. כלי טיס תקפו זמן קצר לאחר מכן את המשגר ממנו בוצעו השיגורים.

פגיעה ברכב בכפר מנדא - פצוע קשה, צילום: ללא

19:38: כוחות צה"ל, שב״כ ומג״ב השלימו מבצע בג'נין: השבוע נעצרו 57 מבוקשים ע״י כוחות הביטחון ברחבי פיקוד המרכז. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 5,250 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, מעל 2,050 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. (לילך שובל)

פעילות הכוחות בג'נין, צילום: דובר צה"ל

19:36: זוהו כ-20 שיגורים לאזור כפר מנדא, דרומית לקריית אתא. זוהתה נפילה אחת.

נפילה בכפר מנדא

19:12: שמונה צוותי כיבוי פועלים בכמה מוקדי שריפות והרס במרחב ראש פינה ויער ביריה בעקבות הירי מלבנון. כך נמסר מדוברות כבאות והצלה. הצוותים פועלים בזירת פגיעה ישירה בראש פינה, שם נגרם נזק למבנה ורכב, ובכמה מוקדים במרחב יער ביריה, במאמץ לבלום את התפשטות השריפות.

יער ביריה, צילום: דוברות כבאות והצלה

19:09: התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בכפר מנדא, רומת אל הייב ויודפת. (מישל מכול)

תיעוד השיגורים מלבנון לישראל // איליאן מרשק

כפר מנדא לפני זמן קצר

19:00: צה"ל סיכל תשתית של עשרות פרופילים פיקטיביים ברשת של מחבלי חיזבאללה, שמשתמשים ברשתות החברתיות כאמצעי לאיסוף מודיעין - במטרה לנסות להוציא מחיילים מידע רגיש אודות מיקומם בבסיסים במרחב הארץ ומיקומי כוחות. דובר צה"ל: "המחבלים מתחזים לדמויות פיקטיביות ברשת, שמזדהות בחלק מהפעמים כחיילים. הדמויות מנהלות קשרים אישיים באמצעות התכתבויות, הקלטות ושיחות וידאו. מעקב אחר חיילים ברשתות החברתיות הוא אחת משיטות האויב להעשרת המודיעין". לידיעה המלאה (עידן אבני)

צה"ל חשף 17 פרופילים פיקטיביים של חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

18:51: דיווח ראשוני על תקיפה נוספת בדאחייה בביירות. דווח על הדי פיצוץ. ככל הנראה, מדובר בחלק מפיצוץ מבוקר שצבא לבנון מבצע למכשירי ביפר ואין תקיפה. (שחר קליימן)

18:33: דובר צה"ל עדכן כי במטח האחרון לעבר יישובי הגליל העליון זוהו כ-45 שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים", הוסיף.

צה"ל: 45 שיגורים חצו משטח לבנון במטח לגליל העליון | תיעוד

18:27: עשרות שיגורים חצו מלבנון לעבר יישובי הגליל העליון במטח האחרון לצפת והסביבה. מספר שריפות פרצו באזור בעקבות נפילות בשטחים פתוחים. צוותי כיבוי אש מטפלים בכל האירועים. רקטה פגעה סמוך לבית בראש פינה. נזק נגרם לבתים ולרכבים במקום, אין נפגעים. (עידן אבני)

שיגורים לגליל העליון, צילום: ללא

18:08: ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בניו יורק, ארה"ב, לקראת השתתפותו בעצרת האו"ם, ומסר כי "אנחנו כאן כדי להביא את דברה של ישראל בפני העולם. זה תמיד חשוב, ובמיוחד ברגע הזה. אנחנו לא שוכחים לרגע את השבת החטופים". לדבריו, "המדיניות שלנו ברורה - אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח, ולא נפסיק עד שנשיג את כל יעדינו, ובראשם החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. זו המדיניות - שאף אחד לא יטעה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בארה"ב // צילום: כאן 11

17:45: נתניהו לאחר הנחיתה בארה"ב: "המדיניות שלי ברורה - ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח ולא נפסיק עד השגת היעדים".

17:35: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן באו"ם דורש חברות מלאה לפלשתינים בארגון.

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בנאומו מול עצרת האו"ם, צילום: רויטרס

"אנחנו לא נעזוב, פלשתין היא המולדת שלנו. הפסיקו את הפשע הזה, הפסיקו עם זה עכשיו, הפסיקו להרוג ילדים ונשים. להפסיק את רצח העם, תפסיקו לשלוח נשק לישראל. כל העולם אחראי למה שקורה לעמנו בעזה ובגדה המערבית".

"ישראל כבשה מחדש את רצועת עזה בשלמותה, והיא הרסה אותה כמעט כליל, כך שעזה כבר לא כשירה לחיים. לא נאפשר לישראל לקחת אפילו סנטימטר אחד מעזה". 

על קבלת הפלשתינים כחברים בארגון אמר אבו מאזן: "מה חסר לנו, להיות חלק מ-194 מדינות חברות רשמיות והאו"ם? יש לנו את האדמה. יש לנו את הסמכות. יש לנו את האנשים. יש לנו את התרבות. יש לנו את הידע. יש לנו הכל. כל מה שאנחנו צריכים זה שתעזרו לנו". 

17:32: הרמטכ״ל בהערכת המצב: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו. פועלים כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל מרחב לבנון".

17:22: שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו: הסיכון הבלתי מקובל של הסלמה אזורית רחבה יותר מחייב פעולה מיידית. מאז שחיזבאללה החל את התקפות הרקטות שלו על ישראל ב-8 באוקטובר, סבב אחר סבב של תקיפות ותקיפות נגד גירשו אנשים מבתיהם. אמש הצטרפו למעלה מתריסר מדינות לקריאה להפסקת אש מיידית ל-21 יום מעבר לגבול לבנון-ישראל. זו הדרך הטובה ביותר לדיפלומטיה להחזיר את הביטחון לאזרחים לשוב לבתיהם. התנאים בצפון ישראל ובדרום לבנון חייבים להשתנות כדי לאפשר את חזרתם בשלום. במקביל, אנו לוחצים כל יום קדימה להסכם לשחרור החטופים ולהשגת הפסקת אש בעזה".

17:17: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכם בוושינגטון את פרטי חבילת הסיוע האמריקני למלחמה בהיקף של 8.7 מיליארד דולר: 3.5 מיליארד דולר למימון רכש חיוני למלחמה, שהועברו במהלך ביקור המנכ"ל לחשבון משרד הביטחון ו-5.2 למערכות ההגנה האווירית, כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר שיועברו בהתאם לסיכומים שהושגו בביקור.

אלוף (מיל') אייל זמיר וצוותו בוושינגטון, צילום: אמנדה דורי, משרד ההגנה האמריקני

17:12: צה"ל מודיע רשמית: בהכוונה מודיעינית מדויקת של חיל האוויר ואגף המודיעין, מטוסי קרב תקפו בביירות וחיסלו את מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה.

סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל. בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאוישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב"מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון. 

17:10: ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בניו יורק לקראת נאומו בעצרת האו"ם מחר (שישי).

16:47: צה"ל תקף את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר מרחב עכו היום, כולל מבנים צבאיים, משגרים, מחבלים ומחסני אמל"ח של חיזבאללה שהותקפו בשטח לבנון.

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון תוקפים בשעות האחרונות עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בהם גם מחסני אמל"ח של הארגון במרחבים זבקין, תבנין, כפר שובא, דיר נטר וצדיקין.

16:33: מקור דיפלומטי מסר לערוץ הלבנוני LBCI כי הפגישות של ארה"ב, קטאר, צרפת וטורקיה החלו. לפי המקור, המתווכים לא איבדו תקווה לגבי האפשרות להגיע לפתרון, והאמריקנים והצרפתים ינהלו דיונים עם רה"מ נתניהו, בעוד הקטארים והטורקים ינהלו פגישות עם האיראנים.

16:32: מנהיג החות'ים עבד אל-מלכ אל-חות'י: "המטרה של ישראל בהסלמה בלבנון היא למנוע מחיזבאללה לתמוך בעזה ובעם הפלשתיני. המטרה הזאת לא תושג. עמדת חיזבאללה לתמוך בעזה היא עקרונית, דתית, אנושית ומוסרית. ובאותו הזמן העמדה הזאת היא האינטרס של לבנון".

16:20: שר החוץ ישראל כ"ץ בזירת פגיעת הרקטה בקריית ביאליק: "לא הולכת להיות הפסקת אש. אנחנו ממשיכים לטפל גם במטרות שהצבנו: החזרת החטופים והכרעת החמאס וגם כאן נקטנו במספר פעולות. אנחנו צריכים לשנות את המציאות בפועל, ולא במלל, וזה מה שנעשה".

16:10: שר הביטחון יואב גלנט אישר את המשך הפעולות ההתקפיות של צה״ל בחזית הצפון, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק וראש אמ״ן האלוף שלומי בינדר. הארבעה צפו בסיכול הממוקד שבוצע לפני זמן קצר בדחייה בביירות, נגד יעדי חיזבאללה.

הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף שלומי בינדר ושר הביטחון גלנט, צילום: שחר יורמן

16:02: דיווח לבנוני על שלושה הרוגים בתקיפה בביירות.

16:00: רשת סקיי ניוז בערבית מדווחת כי שמו של ראש המערך האווירי בחיזבאללה שהותקף הוא מוחמד חוסיין סרור.

15:48: סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת שחיל האוויר שיגר שלושה טילים לעבר מבנה מגורים בדאחייה בביירות.

תקיפת צה"ל בביירות

15:38: לאחר התקיפות בדאחיה: אזעקות בצפון הגולן.

15:30: ישראל דחתה הערב (חמישי) הצעה להפסקת אש עם חיזבאללה, שניסו לקדם ארה"ב וצרפת, כך דיווחה סוכנות רויטרס. לפי דיווחים הבוקר, מדובר היה בהפסקת אש למשך 21 ימים, שבה לא תחייב ישראל לסגת בעזה ובמהלכה יימשך המשא ומתן עם לבנון לגבי הסדר כולל בגבול.

15:18: השר בן גביר לרה"מ: במידה ותיחתם הפסקת אש זמנית, עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה. אם ההפסקה הזמנית הופכת לקבועה – נתפטר מהממשלה.

15:13: צה״ל תקף כעת באופן ממוקד בביירות - דיווח: יעד התקיפה הוא מפקד היחידה האווירית והאחראי על הכטב"מים בחיזבאללה

15:09: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״אלפלוג׳ה״ שבצפון רצועת עזה.

15:00: דובר צה"ל: חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון מספר קילומטרים מהגבול.

חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון

14:33: צה"ל ושב"כ: חוסלו מחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור הרצחנית ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

13:37: אזעקות בקריית שמונה והסביבה.

13:28: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות בגבול סוריה-לבנון, המשמשות את חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה. (לילך שובל)

תקיפות בגבול סוריה-לבנון, צילום: דובר צה"ל

13:36: אזעקות בצפת, ראש פינה והסביבה.

13:22: דיווח: צה"ל תקף 4 מעברי גבול בין לבנון לסוריה. (שחר קליימן)

תקיפה במעבר גבול בין לבנון לסוריה, צילום: רשתות ערביות

13:03: שב״כ ומשטרת ישראל סיכלו פיגוע מטען וירי שתכנן תושב הגליל בסיוע שוהים בלתי חוקיים מיו״ש. יחד עימו נעצרו שני קטינים וכתב אישום הוגש כנגד השלושה.  (מישל מכול)

תושב הגליל הואשם בתכנון פיגוע מטען וירי בסיוע פלשתינים // דוברות המשטרה

13:01: במהלך מבצע של כוחות צה״ל אמש במרחב ג׳נין, כוחותינו איתרו בור חפור בחצר של בית, בעומק מרחב אזרחי, במרחק של מעל שישה ק"מ ממרחב התפר. התשתית חפורה בעומק שני מטרים ללא פתח יציאה, ולא נמצאו בה אמצעי לחימה או חשודים.
‏התשתית נמצאת במעקב של צה״ל ותטופל באמצעים מבצעיים שונים. 

12:40: במהלך גל התקיפות הראשון הבוקר בלבנון השתתף מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שישב בקוקפיט יחד עם שאר טייסי הקרב. 

12:30: דיווח ערבי: תקיפות אוויריות נגד העיר הרמל בבקעת הלבנון. (שחר קליימן)

12:12: ראשוני: צה״ל תוקף כעת מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. (עידן אבני, לילך שובל)

11:52: לשכת ראש הממשלה: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה״ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה. (שירית אביטן כהן)

11:35: בכירים בממשלה אומרים כי יש לתת אור ירוק למשא ומתן להפסקת אש כדי לייצר לגיטימציה לישראל למהלכים הצבאיים. "לישראל יש תנאים להסכם הכוללים את נסיגת חיזבאללה מעבר לליטאני ופירוק תשתיות טרור. נסראללה לא הסכים לתנאים אלה עד כה". (שירית אביטן כהן)

11:13: צה"ל ממשיך לתקוף בשטח לבנון: הותקפו הבוקר עשרות מטרות בהם, מחבלים, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח במספר מרחבים. (עידן אבני, לילך שובל)

עשרות מטרות הותקפו מהבוקר בלבנון // דובר צה"ל

11:11: כ-45 שיגורים חצו משטח לבנון במטח האחרון לגליל המערבי, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. (עידן אבני, לילך שובל)

11:00: כ-30 שיגורים לעבר עין המפרץ נפלו בים. (מישל מכול)

תיעוד הנפילות בים במהלך המטח לעכו

10:45: אזעקות באזור עכו ובעין המפרץ. 

10:38: דיווח לבנוני: כלי טיס ישראלי תקף רכב בכפר שובא בדרום לבנון, יש נפגעים במקום. (שחר קליימן)

09:29: דובר צה"ל בסרטון אנימציה: "אל תחזרו לבתים שפניתם כי חיזבאללה אחסן בתוכם נשק". 

דובר צה"ל בסרטון אנימציה: "אל תחזרו לבתים שפניתם כי חיזבאללה אחסן בתוכם נשק"

09:10: העצרת המרכזית של מטה משפחות החטופים שהייתה אמורה להתקיים במוצ"ש מול שער בגין בת״א, תבוטל עקב המצב הבטחוני והדאגה להמונים שהיו צפויים להגיע. מטה משפחות  החטופים קוראות לציבור לא להזניח את המאבק: קוראים לציבור  לצאת במוצ״ש למרפסות ולצמתים עם דגלים ושלטים בקריאה להשבת החטופים.

מוחים מול שער בגין (ארכיון), צילום: דורשינוי

08:17: דיווח: בכירים בארה"ב טוענים כי הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה תיכנס לתוקף בשעות הקרובות. לקריאת הידיעה המלאה

נתניהו, ביידן ונסראללה, צילום: אי.פי, עמית שאבי

08:13: הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח מפי מקור בחמאס כי בשבוע הבא יתקיים מפגש עם פת"ח במסגרת מאמצי הפיוס בין הארגונים. לפי הדיווח, חמאס הגיע להסכמה עם הפת"ח על ניהול אזרחי של עזה ושהמעברים לא יהיו תחת פיקוח חמאס". (שחר קליימן)

08:00: הלילה: עשרות תקיפות בבקעת הלבנון. (שחר קליימן)

04:33: ביידן ומקרון בהצהרה משותפת: קוראים להפסקת אש מיידית בת 21 יום בין ישראל לחיזבאללה. עוד הביעו תמיכה בהפסקת אש ברצועה. לקריאת הידיעה המלאה

ביידן ומקרון, צילום: AFP

04:00: בשעה זו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לעצרת האו"ם בניו יורק 

עומר מירון\לע"מ

03:38: דני דנון במועצת הביטחון של האו"ם: ״עמדתנו ברורה - אנו מעדיפים פתרון דיפלומטי. אנו ממוקדים בהשגת מטרותינו בצפון - השבת תושבי הצפון לבתיהם. אם נוכל להשיב 70,000 מאזרחינו שהפכו לפליטים בארצם לבתיהם בדרכים דיפלומטיות - בהחלט נעשה כן. ואם לא, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותינו בהתאם למשפט הבינלאומי". (דור מלול, כתבנו בארה"ב)

דני דנון במועצת הביטחון של האו"ם, צילום: Perry Bindelglass

03:21: שר החוץ הצרפתי: בשעות האחרונות חלה התקדמות בשיחות אודות הפסקת האש הזמנית בלבנון. המאמצים יימשכו בשעות הקרובות.

03:20: נציב מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל: עלינו לפעול להפסקת אש וליישום החלטת 1701 של האו"ם

03:15: דיווחים על פעילות צה"ל סמוך לרמאללה

02:05: קרן המטבע הבינלאומית לרויטרס: "אנו עוקבים בדאגה רבה אחר הסלמה של הסכסוך בין ישראל וחיזבאללה. הסכסוך הנוכחי גובה מחיר אנושי כבד, פוגע בתשתיות הפיזיות בדרום לבנון ומחמיר את המצב המקרו-כלכלי והחברתי השברירי ממילא של לבנון".   

01:43: שר החוץ של צרפת, ז'אן נואל בארו במועצת הביטחון של האו"ם: ארה"ב וצרפת עובדות על הצעה להפסקת אש זמנית ל-21 יום כדי לאפשר מגעים דיפלומטיים להפסקת אש קבועה"  

01:40: שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י בעצרת האו"ם: "האזור נמצא על סף קטסטרופה. טהרן לא תישאר אדישה במקרה של מלחמה בלבנון". בשיחה עם כתבים בשולי העצרת אמר ש"ישראל חצתה את כל ה'קווים האדומים' וכי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להתערב כדי להחזיר את השלום והיציבות".

01:34: שגריר ישראל באו"ם דני דנון: תקיפות ישראל מכוונות למחבלים, כל זה יכול להיפסק ברגע שחיזבאללה יפסיק. הדרך הדיפלומטית תהיה טובה יותר עבור העם הישראלי והלבנוני.   

01:04: דיווחים ערביים: יותר מ-40 תקיפות אוויריות של צה''ל במוקדים שונים בבקעת הלבנון בתוך שעתיים (שחר קליימן)

01:02: דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כוחות צה״ל זיהו תנועות חשודות במרחב גבול לבנון וירו לעברן. הכוחות סורקים כעת במרחב.  

00:44: תיעוד התקיפות בבעת הלבנון (שחר קליימן)

תיעוד התקיפות בבקעת הלבנון, צילום: רשתות ערביות

00:41: משרד הבריאות הלבנוני מדווח על 70 הרוגים ו-400 פצועים בתקיפות צה"ל ביום רביעי (שחר קליימן)

00:40: החשד לזיהוי מחבלים ליד מנרה: האירוע הסתיים, אין נפגעים לכוחות צה"ל. (עידן אבני)

00:33: הבית הלבן: הנשיא ביידן נפגש היום עם נשיא צרפת מקרון, כדי "לדון במאמצים להבטיח הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה ולמנוע מלחמה רחבה יותר". המנהיגים דנו גם ב"תמיכה באוקראינה המגנה על עצמה מפני תוקפנות רוסית".   

00:32: בערוץ אל-מיאדין מדווחים על סדרת תקיפות של חיל האוויר בעיר בעלבכ ובסביבתה  (שחר קליימן)

00:28: דיווח: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא צרפת נפגשו ודנו בנושא לבנון בשולי עצרת האו"ם 

00:25: סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה על גל תקיפות אוויריות של צה''ל בעיירות אלמג'דל, אל-כפור, חבוש, זוטר א-שרקייה בדרום לבנון (שחר קליימן)

תקיפות בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

00:19: פצצות תאורה ומסוק לצד ירי ארטילריה הופעלו בעקבות חשד לזיהוי חוליית מחבלים מעבר לגדר הגבול במרחב מנרה.  (עידן אבני)

23:50: בריטניה שולחת 5 מיליון ליש"ט ללבנון לתמיכה במאמצי הסיוע ההומניטרי. יוניסף, סוכנות האו"ם לילדים, תחלק את האספקה לנזקקים במדינה.

23:28: הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" מדווח על תקיפה אווירית של צה"ל באזור הכפר יוניס שבעומק לבנון (שחר קליימן)

22:43: המיליציות השיעיות בעיראק פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים. לטענתן, מדובר בכטב"מים ששוגרו היום לאילת (שחר קליימן)

המיליציות השיעיות בעיראק פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים

22:30: חיזבאללה פרסם סרטון עם טיל בליסטי בשם "אל-קאדר". הטיל נושא ראש נפץ של 500 קילוגרם ומגיע לטווח של 190 קילומטר, כך לפי הארגון. עוד נטען כי הוא בעל יכולות תמרון ומסוגל לפגוע במטרות באופן מדויק (שחר קליימן)

חיזבאללה טוען: זהו הטיל ששוגר לעבר גוש דן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר