השיגורים לאילת: כטב"ם אחד יורט, השני פגע בנמל העיר

שני פצועים במצב קל מאוד כתוצאה מהפגיעה: גבר בן 68 וגבר בן 28 • המיליציות השיעיות בעיראק קיבלו אחריות על השיגור • הפעם האחרונה שנשמעה אזעקה בעיר הייתה לאחר התקיפה בתימן • עד ראייה סיפר ל"ישראל היום": "ראיתי משהו נופל לים, לאחר כמה דקות ראיתי כלי טיס מעל החוף הדרומי שהתפוצץ על מבנה אזרחי"

תיעוד: רגע הפגיעה בנמל אילת // צילום: מצלמות אבטחה

שני כטב"מים שוגרו הערב (רביעי) מכיוון מזרח למרחב אילת. ספינת טילים של חיל הים מסוג "סער 5" יירטה כטב"ם אחד, כטב"ם נוסף פגע בנמל העיר. כתוצאה מהפגיעה ישנם שני פצועים קל מאוד מרסיסים במקום: גבר בן 68 וגבר בן 28 עם שפשופים בידיים. 

תיעוד ממקום הפגיעה באילת

המיליציות השיעיות בעיראק קיבלו אחריות על שיגור הכטב"מים לעבר אילת. בהודעה הצהירו המיליציות כי "הם ימשיכו בפעולות בקצב גובר". המיליציות פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים. לטענתן, מדובר בכטב"מים ששוגרו היום לאילת.

המיליציות השיעיות בעיראק פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים

תחילה לא הופעלה אזעקה. מטוסי קרב חגו נמוך מעל העיר אילת והערבה, ככל הנראה במרדף אחר מטרה נוספת. לאחר כמה שניות שהבינו בחיל האוויר שהמטרה הנוספת חדרה לעיר, והופעלה אזעקה באילת, אבל הכטב"ם התרסק על מבנה אזרחי אסטרטגי בחוף הדרומי.

פגיעה באילת // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אזעקה בעיר לא נשמעה מאז 21 ביולי, קרי כחודשיים, אז זה היה לאחר התקיפה הישראלית בתימן. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים. 

הפגיעה באילת, צילום: ללא

עד ראייה סיפר ל"ישראל היום" כי ראה משהו נופל לים ואף התקשר למשטרה לדווח. לאחר כמה דקות ראה כלי טיס מעל החוף הדרומי ולאחר כמה שניות כלי הטיס התפוצץ על מבנה אזרחי.

הרס בנמל אילת, צילום: ללא

חובש רפואת חירום במד"א דוד כהן סיפר: "הגענו למקום במהירות רבה, במקום ראינו הרס בבנין תפעולי סמוך. פצוע שהיה במקום גבר בן 68 שסבל מרסיסי זכוכית ומעט חתכים היה בהכרה מלאה ובמצב קל ביותר, גבר נוסף בן 28 שנפגע גם הוא ונחבל משפשופים בידיים התהלך במקום ואף הוא נפגע פגיעות קלות בלבד. הענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישות והבם לא נזקקו להמשך טיפול בבית החולים". 

נפילה באילת, צילום: ללא

הלימודים מחר יתקיימו כרגיל בכל מוסדות החינוך באילת.
בהמשך לאירוע הנפילה שארע, קיים ראש העירייה - אלי לנקרי שיחות עם מפקד פיקוד דרום ומפקד האוגדה המרחבית וכן הערכת מצב יחד עם מפקד נפת אילת של פיקוד העורף - אל״מ שמוליק יחזקאל וגורמי החינוך והביטחון בעירייה. בהערכת המצב עדכן מפקד נפת אילת, כי אין שינוי נכון לרגע זה במדיניות ההתגוננות. במסגרת זו הוחלט שהלימודים מחר יתקיימו כרגיל בכל מוסדות החינוך.

יירוט הכטב"ם שהגיע מכיוון עיראק ע"י ספינת טילים מסוג "סער 5" של חיל הים בזירת ים סוף // דובר צה"ל

מעיריית אילת נמסר הערב: "בהמשך להתרעות שהופעלו נמסר מדובר צה״ל, כי זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שהגיעו מכיוון מזרח לעבר מרחב העיר אילת. ספינת טילים של חיל הים מסוג "סער 5", יירטה כלי טיס בלתי מאויש אחד וזוהתה נפילה של כלי טיס בלתי מאויש נוסף במרחב העיר. גורמי הביטחון במרחב מדווחים על 2 פצועים קל באזור הנמל, כתוצאה מרסיסים שפונו על ידי מד״א. סריקות של כוחות הביטחון עדיין מתבצעות באזור. הציבור מתבקש שלא להגיע לאזור ולהישמע להנחיות פיקוד העורף". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר