חברת החשמל: במטחים מלבנון ניסו לפגוע ב"מתקן אסטרטגי" - לא נגרם נזק

בהודעה חריגה מטעם חברת החשמל, נאמר כי "ניכר ניסיון לפגוע במתקן אסטרטגי של החברה, הודות למיגון שהותקן מבעוד מועד אין נזק לאתר" • שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט אלי כהן: "אנו נערכים לכל תרחיש, ונמשיך לספק אנרגיה סדירה ורציפה לכל אזרחי ישראל"

צוותי חברת החשמל . צילום: יהושע יוסף

לאחר עוד רצף התרעות על ירי וטילים שנורו מלבנון לעבר שטח ישראל, חברת החשמל פרסמה הבוקר (רביעי) הודעה חריגה ועדכנה כי "במטחים האחרונים ניכר ניסיון לפגוע במתקן אסטרטגי של חברת החשמל. הודות למיגון שהותקן מבעוד מועד - אין נזק לאתר".

שאול גולשדטיין מנכ"ל נגה: אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית" // INSS

מספר דקות לאחר מכן, הגיב להודעה שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט אלי כהן, ואמר: ״משרד האנרגיה, יחד עם צה״ל וכלל גורמי הביטחון, פועל לספק הגנה למתקני האנרגיה האסטרטגיים של מדינת ישראל. אנו נערכים לכל תרחיש, ונמשיך לספק אנרגיה סדירה ורציפה לכל אזרחי ישראל״.

כזכור, ביוני האחרון, שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, חברה ממשלתית ישראלית לניהול מערכת החשמל הארצית, נאם בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, וטען כי במהלך עימות עם לבנון, יצליח חיזבאללה להפיל את החשמל בישראל בקלות וכי לאחר שלושה ימים של עלטה מוחלטת, יהיה קשה מאוד לחיות בישראל. 

"ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו - זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי. כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי - נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות - אי אפשר לגור בישראל. אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל", הזהיר גולדשטיין. 

עבודות לשיקום רשת החשמל ברמת הגולן (ארכיון), צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

לקראת סוף דבריו הוא הטיל פצצה: "אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב"מ מצלם, הוא קורא למהנדס חשמל שנה שנייה שואל אותו איפה הנקודות הכי קריטיות בישראל - הכל נמצא באינטרנט, אני לא אומר את זה כאן אבל כל אחד שנכנס לאינטרנט מגלה זאת. ההכרה במצבנו לא חלחלה. אם המלחמה תידחה בשנה , חמש , עשר - מצבנו יהיה טוב יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר