הניו יורק טיימס: בכירים ישראלים פקפקו בתועלת שבהסלמה מול חיזבאללה

לדברי חמישה בכירים ששוחחו עם העיתון, ישראל השיגה יעדים רבים לטווח קצר בסדרה של תקיפות על חיזבאללה במהלך השבוע האחרון • עוד הם טוענים, כי ההתקפות המוגברות נגד חיזבאללה משקפות את דעתם של כמה מפקדי צה"ל ואחרים שחושבים שניתן לאלץ את הארגון לסגת • זאת בעוד שאחרים בממשלה מאמינים שישראל צריכה קודם כל להגיע להסכם על הפסקת אש בעזה ועסקת חטופים

הפצצות צה"ל בלבנון (ארכיון). צילום: רויטרס

ישראל השיגה יעדים רבים לטווח קצר בסדרה של תקיפות על חיזבאללה במהלך השבוע האחרון, כך לפי חמישה בכירים ישראלים בהווה ובעבר ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס" הבוקר (רביעי). לצד זאת, הבכירים הביעו דאגה שאין אסטרטגיה ברורה נוספת להחזרת הרגיעה והחזרת עשרות אלפי עקורים לצפון ישראל.

תיעוד של סיכול המחבל אבראהים מחמד קביסי, ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה // דובר צה"ל

לדבריהם, ההסלמה נגד חיזבאללה החלה כמעט במקרה, לאחר שהמודיעין הישראלי התריע ברגע האחרון כי מבצע פיצוץ הביפרים שמוחזקים על ידי מחבלי חיזבאללה נמצא בסכנת חשיפה. אם התוכנית לא תופעל בקרוב, אמרו הגורמים, חיזבאללה עשוי לגלות אותה. 

יום לאחר מכן ישראל פוצצה מכשירי קשר נוספים שהיו בידי חיזבאללה, כשסה"כ בשתי התקיפות נהרגו עשרות מחבלים ונפצעו אלפים נוספים. בהמשך השבוע ישראל התנקשה בקבוצה ממנהיגיה הצבאיים של ארגון הטרור בתקיפה אווירית ליד ביירות, ושילבה גל של תקיפות אוויריות לעבר חלקים במדינה שבהם שולט חיזבאללה, מאות בני אדם נהרגו.

ביפר שהתפוצץ בלבנון, צילום: רויטרס

התקיפות במסגרת מבצע "חיצי הצפון" משקפות את דעתם של כמה מפקדים ואחרים שחושבים שניתן לאלץ את הארגון לסגת מצפון לליטאני. אחרים בממשלה, כך לפי הגורמים שדיברו עם ה"טיימס", מאמינים שישראל צריכה קודם כל להגיע להסכם על הפסקת אש ועסקת חטופים ולהמשיך לטפל בחמאס לפני שיפנו לחזית הצפונית.

ההחלטה להגביר את התקיפות נגד חיזבאללה נתקלה בהתנגדות עזה של כמה פקידים בכירים, כך לפי שלושה בכירים בהווה ובעבר ששוחחו עם ה"טיימס". הם הביעו חששו כי פעולות כאלה עלולות להוביל למלחמה כוללת וכניסה קרקעית, ופקפקו באפשרות שהן יסללו את הדרך לחזרת התושבים לצפון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר