אל"מ י', מפקד מרכז האש בפיקוד הצפון: "אנחנו מפרקים את חיזבאללה באופן שיטתי"

איש הצבא הבכיר מתאר את המערכה הצבאית הנרחבת ואת המאמץ המתמשך להכות במדויק בארגון הטרור - תוך שמירה על ריסון מבוקר כדי להימנע ממלחמה אזורית • הוא מדגיש כי צה"ל מתמקד בפעולה מדויקת על מנת לצמצם פגיעה באוכלוסייה אזרחית: "העולם צופה במה שאנחנו עושים • ראיון

"מסכלים גם מחליפים שעוד לא התמנו". אל"מ י'. צילום: דובר צה"ל

לאחר ימי לחימה אינטנסיביים בצפון, במהלכם נורו מאות רקטות לעבר יישובי הצפון, צה"ל ממשיך בפעולות התקפיות רחבות היקף נגד מטרות חיזבאללה בלבנון. אל"מ י' מנהל הלחימה בחמ"ל האש בפיקוד הצפון, מתאר את המערכה הצבאית הנרחבת ואת המאמץ המתמשך להכות במדויק בארגון הטרור - תוך שמירה על ריסון מבוקר כדי להימנע ממלחמה אזורית.

יירוטים בשמי צפת // סטודיו A

לדברי  אל"מ י', המוכנות של מדינת ישראל למערכה הנוכחית התבצעה זמן רב מראש. "נערכנו זמן רב כדי לסלק את האיום הזה. עברנו יותר מעשרים שנה מהניתוק מלבנון, וגם הם נערכו היטב. אבל למדנו את האויב מספיק זמן, ואנחנו יודעים איך להתמודד איתו" מסביר אל"מ י'. עם זאת, הוא מזהיר שהלחימה לא תסתיים במהרה: "הירי יימשך. המהלך הזה לא קצר, הוא מורכב. אנחנו גורעים כל יכולת שהאויב בנה לאורך כל השנים".

חיזבאללה התבסס בדרום לבנון בצורה נרחבת, והפך את הכפרים למרכזי לוגיסטיקה ונשק. "בדרום לבנון הוא הפך את הכפרים למחנות מחומשים, כל בית שלישי הוא מחסן נשק או מטרה צבאית", הוא מתאר. על אף המורכבות, אל"מ י' מדגיש כי צה"ל מתמקד בפעולה מדויקת על מנת לצמצם פגיעה באוכלוסייה אזרחית. "העולם צופה במה שאנחנו עושים. אנחנו פועלים בשיקול דעת כדי לעשות את זה מהיר ומקצועי ככל הניתן. אנחנו מפרקים באופן שיטתי את חיזבאללה. יש דברים שייחשפו בהמשך. אנחנו מסכלים את בכירי הארגון".

תקיפות חיל האוויר בלבנון, צילום: AP

בחודשים האחרונים הבהירו לנו כי בעת מלחמה חיזבאללה ימטיר על ישראל 3,000 טילים ביום. לדברי אל"מ י' לארגון יש את הסיבות שלו למה הוא נמנע מצעד כזה, וגם לצה"ל יש חלק ניכר בזה. "חיזבאללה חושש מלהיגרר לעימות רחב היקף ולכן מצמצם את כמות הירי".

אל"מ י' מציין את שיתוף הפעולה ההדוק בין מערכי המודיעין לכוחות בשטח, המבצעיים והאוויריים. "יש שילוב מדהים בין עולם המודיעין, שמייצר חשיפה, לבין תקיפות מדויקות שאנחנו מבצעים", הוא אומר. לדבריו, אמ"ן מביא מטרות מאוד מדויקות שמאפשרות תקיפות יעילות ומדויקות יותר. "אנחנו רואים את זה בימים האחרונים - פגיעות מדודות ומדויקות שמאפשרות לנו לפעול תוך צמצום נזק".

נזק מתקיפת חיל האוויר בלבנון, צילום: רויטרס

כאשר נשאל אם ניתן להשיג את המטרות רק באמצעות חיל האוויר, אל"מ י' מבהיר כי צה"ל פועל בכל מישור אפשרי, ובמקרה הצורך תיתכן גם פעולה קרקעית. "אנחנו פועלים בכל מישור, ואם יידרש עוד פעילויות, אנחנו ערוכים לזה. המטרה שלנו היא לצמצם את האיום על מדינת ישראל, ובמיוחד את האיום הישיר על הבתים. אזרחי ישראל צריכים להקשיב להנחיות ולהיות סבלניים. אנחנו נמשיך את המערכה עד לסילוק האיום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר