דובר צה"ל: "חיזבאללה מסתיר משאיות אמל"ח בבתים של משפחות לבנוניות"

הגרי: חיסלנו את איברהים קובאיסי, שהיה אחראי על מערך הטילים של חיזבאללה • "אנחנו מסכלים ומשבשים את התקיפות של חיזבאללה" • במערכת הביטחון הדגישו: השבת החטופים היא יעד מרכזי

תיעוד של סיכול המחבל אבראהים מחמד קביסי, ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה // דובר צה"ל

דובר צה"ל קיים היום (שלישי) הצהרת לתקשורת בה אמר שבמהלך תקיפה, חיסל צה"ל את איברהים קובאיסי, ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, שהיה מוקד ידע מרכזי להפעלת טילים מדויקים.

הגרי: "בימים האחרונים קובאיסי היה אחראי על הירי לעבר חיפה וגם הבוקר עמד מאחורי ירי נוסף". דובר צה"ל אמר כי לעבר ישראל נורו היום כ-300 רקטות, וההתנהגות האחראית של אזרחי ישראל מצילה חיים.

תקיפות חיל האוויר בלבנון, צילום: AP

ביממה האחרונה נמשכים הניסיונות לסכל את תקיפות חיזבאללה. "אנחנו תוקפים ומשבשים את התקיפות של חיזבאללה", אמר. "במקביל, מתבצעות חקירות מקיפות על התקיפה המשמעותית שבוצעה אתמול, תוך דיוק בהתקפות נוספות על יעדים אסטרטגיים".

חיילים לבנונים בזירת התקיפה בביירות, צילום: רויטרס

"התקיפות האחרונות התמקדו בין השאר במטרות חיזבאללה בדרום לבנון, שם הארגון מסתיר אמצעי לחימה בתוך בתים שבהם גרים אזרחים לבנונים. כך, באמצעות מודיעין מדויק, צה"ל הצליח להשמיד רקטות ותחמושת".

עוד אמר דובר צה"ל: "חיזבאללה מסתיר משאיות רבות בתוך בתים בהם גרות משפחות לבנוניות, והוא מעביר את אמצעי הלחימה באמצעותן. צה"ל הדגיש כי חיזבאללה הפך עשרות בתים בדרום לבנון לבסיסי טרור, תוך סיכון האוכלוסייה המקומית בשימוש בה כמגן אנושי".

בישיבת הערכת מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וניצן אלון, הובהר כי השבת החטופים היא יעד מרכזי וכי מערכת הביטחון מחויבת להחזרתם. "הצבנו מטרות חשובות בתחילת המלחמה, מטרות שנוגעות לכל הזירות, ונמשיך לפעול בכל הכוח עד להשגתן", נאמר.

צה"ל ממשיך לפעול בנחישות על מנת להחזיר את התושבים לבתיהם ולהשיב את השקט ליישובים בדרום. "אנחנו נשאף שהמערכה תהיה קצרה ככל הניתן, אך עלינו להיות ערוכים לכך שזה ייקח יותר זמן," נמסר מדובר צה"ל.

כשנשאל לגבי חיסול אפשרי של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, דובר צה"ל סירב להתייחס. עם זאת, ציין כי הרמטכ"ל כבר אמר שלשום: "אף אדם שלוקח חלק בארגון טרור לא חסין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר