תכנן את הפיגוע בהר דב ומקורב להנהגת חיזבאללה: זהו איבראהים קובאיסי שחוסל היום

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדאחייה בביירות בהכוונה מודיענית מדויקת וחיסלו את בכיר חיזבאללה • קובאיסי הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80, במסגרת תפקידיו בארגון הטרור היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל

זירת התקיפה בביירות. צילום: AFP

דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) כי בתקיפה אווירית מדויקת של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, חוסל איברהים מחמד קובאיסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה בביירות.

קובאיסי הצטרף לשורות חיזבאללה בשנות ה-80' ומאז הפך לדמות מרכזית בארגון. הוא תכנן והוציא לפועל פיגועים רבים, ביניהם את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, בו נחטפו ונהרגו סמ״ר בינימין (בני) אברהם, סמ״ר עדי אביטן וסמ״ר עומר סועאד זכרם לברכה, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.

סמ"ר עדי אביטן ז"ל, צילום: ללא קרדיט

דמות מפתח בתחום השיגורים לעבר ישראל

לאורך השנים, פיקד קובאיסי על יחידות הטילים של חיזבאללה, בהן יחידות השיגור המדויקות, ושימש דמות מפתח בתחום השיגורים לעבר ישראל. הוא היה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה, ונחשב לבעל ידע מעמיק בתחום הטילים.

זירת התקיפה בביירות, צילום: רויטרס

במהלך הפעילות הארוכה שלו בחיזבאללה, מילא קובאיסי שורה של תפקידים צבאיים בכירים, בהם מפקד במערך המבצעים בדרום לבנון ומפקד יחידת 'בדר' בחזית הדרום. במסגרת תפקידיו, היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של פיגועים רבים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

אנשי כוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה, צילום: ללא

התקיפה האווירית בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות, נחשבת להישג משמעותי עבור צה"ל ואגף המודיעין. החיסול המדויק של איברהים קובאיסי, שנחשב לדמות מרכזית בהנהגת חיזבאללה ובתחום הטילים המדויקים של הארגון, מהווה מכה קשה עבור חיזבאללה. קובאיסי לא רק שהיה אחראי על פיתוח מערך הרקטות והטילים, אלא גם היה מעורב בפעילות מבצעית נגד ישראל במשך עשורים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר