הערכה: מצב ארסנל הנשק של חיזבאללה לאחר כמעט שנה של מלחמה

על פי ההערכות בצה"ל, מחצית ממלאי הרקטות של ארגון הטרור לטווח קצר-בינוני הושמדו • עם זאת, יש לזכור כי ברשות חיזבאללה יש עוד כמה אלפי טילים לטווח בינוני וארוך, ועוד עשרות אלפי פריטי חימוש קצרצרי טווח, שיכולים להגיע למרחק של עד כ-10 ק״מ מהגבול • בישראל יוצאים מנקודת הנחה שהארגון יוכל לירות לטווחים ארוכים יותר במידה וירצה בכך

פגיעה ישירה בבית בגבעת אבני . צילום: צילום: אי.פי

עם תחילת מבצע חיצי הצפון, בצה"ל מציגים היום (שלישי) נתונים לגבי היקף ארסנל הרקטות שבידי חיזבאללה. 

על פי ההערכות, ערב המערכה ב-7 באוקטובר היו בידי חיזבאללה כ-40 אלף רקטות לטווח קצר של עד כ-40 ק״מ, ועוד כמה אלפים בודדים של רקטות לטווח בינוני.

ב-11 חודשים האחרונים פגעה ישראל באופן שיטתי במערך הרקטות לטווחים אלה, ובעיקר באלה לטווח קצר, כאשר במתקפה המקדימה ב-25 באוגוסט פגעו בקצת פחות מ-7,000 רקטות מסוג זה.
לאחר התקיפות ביממות האחרונות מעריכים בצה״ל כי כמחצית מהמערך של הרקטות לטווח קצר-בינוני נפגע.

הדמיות של פעילות חיזבאללה בתוך כפרים אזרחיים בשטח לבנון | דובר צה"ל

עם זאת, יש לזכור לחיזבאללה יש עדיין מלאי גדול של רקטות מסוג זה, כמו גם כמה אלפי טילים לטווח בינוני וארוך, ועוד עשרות אלפי פריטי חימוש קצרצרי טווח, שיכולים להגיע למרחק של עד כ-10 ק״מ מהגבול.

כמו כן, אין להתעלם מהעובדה שחיזבאללה בנה את עצמו במשך 18 שנה, ולמרות הפעולה המוצלחת של צה״ל בימים האחרונים, הוא מחזיק ברשותו כלי טיס בלתי מאוישים ואמצעי לחימה נוספים שעשויים לאיים על ישראל.

ביממה הקודמת הוא ירה לעבר ישראל כ-200 רקטות בלבד, אך בישראל יוצאים מנקודת הנחה שאם וכאשר ירצה לירות יותר רקטות לטווחים ארוכים יותר, הוא יוכל לעשות כן.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר