הרמטכ"ל קבע כי שם המבצע ההתקפי בחזית הצפונית הוא: "חיצי הצפון"

ישראל מנסה להכריע את חיזבאללה – מבלי להיגרר למלחמה כוללת • ביממות האחרונות הורחב טווח הירי של חיזבאללה, והאזעקות נשמעו גם בעמק יזרעאל ובחיפה • צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה את מטרות חיזבאללה, במטרה להחליש את כוחות הארגון בשטח

תקיפות צה"ל בלבנון. צילום: AFP

למרות תחושת הסיפוק בקרב הציבור הישראלי, ובמיוחד בקרב תושבי הצפון, אסור לשכוח לרגע כי לחיזבאללה יש עוד הרבה מאוד אמצעי לחימה שלא השתמש בהם, והוא עשוי לעשות כן. בנוסף, הרמטכ"ל קבע כי שם המבצע ההתקפי בחזית הצפונית הוא: "חיצי הצפון".

תקיפת צה"ל בבעלבכ, צילום: AFP

בצמרת מערכת הביטחון ממשיכים להזהיר כי לפנינו עוד ימים מורכבים, וקוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף. רק בשתי היממות החולפות נכנסו לטווח הירי של חיזבאללה גם תושבי עמק יזרעאל, הקריות, ואתמול נשמעו אזעקות גם בחיפה ואפילו בשומרון.

ראש הממשלה בקרייה, צילום: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

למרות שלחיזבאללה יש יכולות לירות למרכז הארץ, הוא עדיין לא עשה כן, וגם צה"ל מצידו לא שינה את הנחיות ההתגוננות לעורף מקו חיפה ודרומה.

בצמרת הישראלית מאותתים כי ישראל נחושה להשיב את תושבי הצפון לבתיהם, אך עדיין מנסים להימנע ממלחמה כוללת, שתכלול גם כניסה קרקעית ללבנון.

תיעוד מבעלבכ, צילום: רשתות ערביות

נכון לעת הזו, צה"ל ממשיך להכות את חיזבאללה פעם אחר פעם, כשכל מכה קשה יותר מקודמתה, מתוך מטרה לפגוע ביכולות של ארגון הטרור, ובמקביל לגרום לנסראללה, שנותר כמעט בודד בצמרת, להסיג את כוחותיו מצפון לליטאני, מבלי שישראל תצטרך לשלם את המחירים הכבדים של מערכה כוללת.

אך כלל לא בטוח שהמהלך יצלח, ובישראל מאותתים כי הכוחות מוכנים גם לכניסה קרקעית בעת הצורך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר