דובר צה"ל: "כל בית שמותקף מכיל אמצעי לחימה שהיו מיועדים להרוג ישראלים"

תת-אלוף דניאל הגרי מוסר עדכון נוסף לתקשורת, על רקע התגברות התקיפות של צה"ל בלבנון ומטחי הרקטות של חיבזאללה לצפון הארץ • הוא פנה לתושבי בקעת הלבנון והזהיר אותם. "תתרחקו לשם ביטחונכם והגנתכם, חיזבאללה מתכוון לשגר את אמצעי הלחימה לשטח ישראל ואנחנו לא נאפשר את זה - תתרחקו מהם" • עוד הוסיף כי נכון לעכשיו "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף"

תא"ל דניאל הגרי. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר עדכון נוסף לתקשורת מאז הבוקר (שני), בעקבות גלי התקיפות של צה"ל בדרום ובעומק לבנון והאזעקות הרבות בכל אזור הצפון, ואמר כי נכון לעכשיו "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף". "אני מזהיר את תושבי לבנון בכפרים בבקאע - זו אזהרה ממוקדת, התושבים שנמצאים בבתים בהם מאוחסנים טילים, תתרחקו מהם מיד, אתם רואים את הפעולה שעשינו בדרום לבנון. חיזבאללה מתכוון לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח ישראל - ואנחנו לא נאפשר את זה", הדגיש הגרי.

פקקי ענק בלבנון בעקבות בריחת התושבים, צילום: רשתות ערביות

לצד סרטונים המראים את תקיפות צה"ל, הוא הבהיר: "מה שרואים כרגע בדרום לבנון אלה פיצוצים של אמצעי לחימה של חיזבאללה שמתפוצצים בתוך בתים. בכל בית שאנחנו תוקפים יש כלי נשק - טילים וכטב"מים שכוונו לאזרחי ישראל". לשאלה האם מתוכננת פלישה קרקעית והאם המתקפות נועדו להכין את הקרקע לכך - ענה הגרי: "יש לנו תוכנית מבצעית מלאה, היום אנחנו מממשים מבצע אווירי - יש לנו משימה אחת - להחזיר את התושבים לבתיהם, ונעשה כל מה שנדרש".

בהמשך, דובר צה"ל בערבית מפרסם מפה של אזור אלבקאע (מסומן באדום) - לקראת גל התקיפות הקרוב של צה"ל שיכלול בתי אזרחים בהם מוסתרים אמצעי לחימה.

מפה של אזור אלבקאע (מסומן באדום) - לקראת גל התקיפות הקרוב של צה"ל, צילום: דובר צה"ל

כאמור, בשעות האחרונות תקף צה"ל כ-300 מטרות בלבנון, במסגרת הסלמה נוספת של הלחימה מול חיזבאללה. בצה"ל מדגישים כי כל בית שמותקף מכיל בתוכו מחסן אמל"ח, ולכן נראים פיצוצי משנה כתוצאה מפיצוץ התחמושת המוסתרת במבנים אלו. "אנחנו לא מתקיפים בתים סתם", הבהיר גורם צבאי.

מאז שעות הבוקר נראים המונים מתושבי לבנון שעוזבים את דרום לבנון בדרכם לצפון המדינה. במקביל, אזעקות רבות בצפון הארץ בשעות האחרונות, כשחיזבאללה מגיב ומגביר גם הוא את הקצב. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר