המשפחה נכנסה לממ"ד בגבעת אבני - וניצלה מפגיעה ישירה: "נעלתי את הדלת - ואז היה פיצוץ מטורף"

"זה היה מרחק של שלושים סנטימטרים בין הממ"ד למקום הפגיעה": כך סיפר דודי יצחק, שביתו בגבעת אבני ספג פגיעת ישירה במהלך המטח האחרון לגליל התחתון • הוא העיד כיצד השמירה על ההנחיות הצילו את חייו וחיי בני משפחתו -כאשר שלושתם נשארו בריאים ושלמים על אף הפגיעה • במהלך המטחים נפצע גבר כבן 59 כתוצאה מרסיסים

עדות תושב גבעת אבני שביתו נפגע מנפילה

"זה היה מרחק של שלושים סנטימטרים. נכנסנו לממ"ד, סגרתי את הדלת והיה פיצוץ מטורף", כך סיפר דודי יצחק, שביתו בגבעת אבני ספג פגיעה ישירה כחלק מהמטח הנרחב ליישובי הגליל התחתון היום (שני). שלושת תושבי הבית, כולל דודי, הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו.

הבית שנפגע בגבעת אבני

"מהאזעקה ועד הפגיעה עברו עשרים שניות", אמר יצחק. "הספקנו להיכנס. עברו עשרים שניות. איך שהתיישבתי על המזרון - הפגיעה התרחשה. אמרתי לשירי, זה בתוך הבית. 30 סנטימטרים היו בין הפגיעה לבין הממ"ד. עוד הוסיף: "הנחיות מצילות חיים. 30 סנטימטרים וניצלו החיים של שלושה אנשים, צריך להישמע להוראות. כולם צריכים לשמוע את זה".

פגיעה ישירה בבית בגבעת אבני, צילום: ללא

מלבד הפגיעה בבית, גבר כבן 59 נפצע במטח באורח קל כתוצאה מרסיסים. הוא פונה למרכז הרפואי צפון (פוריה) כשהוא סובל מפצעי רסיסים בגפיים תחתונות. כמו כן נפגעו גבר כבן 25 במצב במצב קל שנחבל בדרך למקום מוגן ו-3 נפגעי חרדה. לא אותרו נפגעים נוספים.  

מהמשטרה נמסר כי התקבלו דיווחים על מספר נפילות בכמה מוקדים בגליל התחתון. "באחת מזירות הנפילה נפגע בית בפגיעה ישירה ויושבי הבית שהיו בממ"ד לא נפגעו. ממספר זירות נוספות באזור מחלף גולני פונו שני פצועים במצב קל מרסיסים וכן מספר נפגעי חרדה. שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים כעת בזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור ולטפל במוקדי הנפילה".

המשטרה הוסיפה וקראה לציבור  להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר