"חיפה ריקה - הפיצוצים השפיעו עליה מייד": בירת הצפון סובלת מההסלמה בלבנון

חופי הרחצה סגורים, הלימודים מתקיימים בזום • הגבלות פיקוד העורף מאשרות פעילות רק במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני • "כולם פוחדים מהמשך ירי הטילים, בבתי הקפה השולחנות ריקים ואין לקוחות", מתאר בצער אלון, תושב העיר

רחוב בלפור בחיפה, ריק מאדם ומתנועת מכוניות, אתמול אחה"צ. צילום: מישל דוטקום

בחיפה הלימודים מתקיימים היום (שני) בזום, וחופי הרחצה סגורים. התקהלות ומתן שירותים יוגבלו, וניתן לקיים פעילות רק במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני. בנוסף, לא מתקיימות פעילויות תרבות וספורט במרכזים הקהילתיים ובמרכזי התרבות העירוניים. גם ביה"ח רמב"ם העביר את כל פעילותו למרחבים מוגנים. 

יירוטים מעל חיפה // מישל מכול

שש שמרטפיות לילדי עובדים חיוניים של הרשות ולכוחות הביטחון נפתחו היום, ומופעלים על ידי עובדי המינהל והסייעות ממוסדות החינוך. אם לא יחול שינוי במצב הביטחוני, תיפתחנה גם ביום שלישי שמרטפיות עבור הצוותים הרפואיים של ארבעת בתי החולים בעיר.

כאמור, תושבי חיפה התעוררו בשבת בלילה לשמע פיצוצים ויירוטים שבוצעו מחוץ לעיר. תושבים רבים נבהלו ונכנסו למרחבים מוגנים ולממ"דים, אף שלא היו התרעות או אזעקות. בחלוף שעתיים וחצי שוב נשמעו פיצוצים עזים, שהרעידו את חלונות הבתים שעל הכרמל. בשש וחצי בבוקר חיזבאללה שיגר מטח טילים לקריות. מבנה בקריית ביאליק נפגע, לצד כמה כלי רכב, והרס רב נגרם. ארבעה בני אדם נפצעו קל מרסיסים. גבר כבן 70 נפצע בינוני ושלושה נפצעו קל, בהם נערה בת 16. הם פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

חולים בביה"ח רמב"ם מועברים לחניון התת־קרקעי, צילום: מישל דוטקום

"כולם נשארו בבית"

"חיפה ריקה. זהו", כך סיפר אלון, תושב העיר, הבוקר ל"ישראל היום": "בפועל לא היו התרעות בחיפה, אלא רק בשכונת קריית חיים. אבל הפיצוצים השפיעו מייד. הרחובות ריקים. כולם נשארו בבית עם הילדים עקב המעבר של חיפה למדרג 3 במדד פיקוד העורף, ואין לימודים".

כריסטיאן אבו שקארה מבעלי קונדיטוריית סארו ביפו 19 חיפה., צילום: מישל מכול

"עסקים נשארו סגורים. כולם פוחדים מהמשך ירי הטילים. אזור שוק תלפיות נסגר ותושבים פוחדים לצאת. בבתי הקפה השולחנות ריקים ואין לקוחות, חוץ מסיורים של פקחי עירייה ומשטרה למקרה חירום". כריסטיאן אבו שקארה, מהבעלים של קונדיטוריית "סארו" בעיר התחתית, סיפר: "בבוקר התלבטנו אם לפתוח את הקונדיטוריה או לא. בסוף החלטנו לפתוח. במקום לסגור בשעה שש בערב סגרנו כבר בשלוש. למרות שלא היו אזעקות, לא היו אנשים ברחובות".

קניות בשוק תלפיות בחיפה (תמונת ארכיון), צילום: צילום: הרצי שפירא

"העסק שלי נמצא במקום מרכזי בעיר התחתית. הרגשתי כמו ביום שבת. אמנם המצב מושפע כבר שנה מ־7 באוקטובר, אבל כרגע אנחנו גם נמצאים בטווח הטילים מהצפון וחייבים להסתגל למצב החדש, שאנו עוד לא מבינים את השלכותיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר