יותר מ-1,000 מטרות הושמדו: חיל האוויר פתח בגל תקיפות נוסף, צה"ל השתלט על הרדיו וקרא לאזרחים לעזוב

בפיקוד הצפון הוכנו תוכניות תקיפה מדויקות, תוך שיתוף פעולה בין מרכז האש למודיעין הפיקוד • מדובר במאמץ משמעותי שנועד למנוע פגיעות קטלניות באוכלוסייה האזרחית • גורם ביטחוני בכיר אישר שהחשש מירי טילים לעבר צפון הארץ, עד לקו חיפה, קיים • עם זאת, הוא הדגיש כי מספר הנפגעים תלוי בעיקר בהיענות הציבור להוראות פיקוד העורף

מלחמה בצפון. צילום: ישראל היום

צה"ל מגביר את התקיפות בלבנון: בשבועיים האחרונים הותקפו כ-1,000 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. היקפי התקיפות בדרום ובמרחב העומק הלבנוני עלו משמעותית בימים האחרונים, כשחיל האוויר פעל במרץ במהלך סוף השבוע והפציץ כ-700 מטרות נוספות. הבוקר (שני) לבדו תקף צה"ל 150 מטרות, בהן מתחמי שיגור ומשגרים מוכנים לשיגור לעבר צפון ישראל.

צה"ל השתלט על הרדיו בלבנון

בדיווח לבנוני נוסף, נאמר כי הבוקר, בתוך חמש דקות, צה"ל ביצע 50 תקיפות באזורים שונים בדרום לבנון. מדובר בהסלמה ניכרת בהשוואה לתקיפות החודשיות שבוצעו קודם לכן, במהלכן הותקפו עשרות מטרות בלבד. בפיקוד הצפון הוכנו תוכניות תקיפה מדויקות, תוך שיתוף פעולה בין מרכז האש למודיעין הפיקוד.

תיעוד התקיפות בלבנון

המטרה המרכזית היא לאתר ולהשמיד את מתחמי השיגור מהם תכנן חיזבאללה לתקוף בטילים את צפון הארץ. מדובר במאמץ משמעותי שנועד למנוע פגיעות קטלניות באוכלוסייה האזרחית בצפון.

תקיפות ישראליות בלבנון (ארכיון), צילום: רויטרס

גורם ביטחוני בכיר אישר שהחשש מירי טילים לעבר צפון הארץ, עד לקו חיפה, קיים. עם זאת, הוא הדגיש כי מספר הנפגעים תלוי בעיקר בהיענות הציבור להוראות פיקוד העורף. "הוראות פיקוד העורף הן הדבר החשוב ביותר כרגע", ציין הגורם. "הן עשויות להציל חיים, ולכן הדבר הכי חשוב הוא לא לצאת לצלם ולא לצאת מהמרחבים המוגנים לאחר פגיעות טילים".

צה"ל תקף בית ממנו ניסה חיזבאללה לירות טיל שיוט לעבר ישראל // דובר צה"ל

בנוסף, תיעודים מלבנון הציגו כיצד צה"ל הזהיר את התושבים - באמצעות השתלטות על שידורי הרדיו. "לכל תושבי הכפרים בלבנון, בזמן הקרוב צה״ל יתקוף מטרות טרור בלבנון. אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה להתרחק מהם מיד, זאת לשם ביטחונכם והגנתכם", אמר הגרי. עוד הוסיף: "חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל, תתרחקו מהם מיד לשם הגנתכם!".

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, צה"ל ממשיך לעקוב מקרוב אחר הנעשה בשטח הלבנוני ומבצע פעולות ממוקדות לשבש את יכולות חיזבאללה. פעילות אינטנסיבית זו מהווה חלק בלתי נפרד מהמאמץ להבטיח את ביטחונם של תושבי צפון הארץ לנוכח איומי הטילים המתמשכים מצד הארגון הנתמך על ידי איראן. בצה"ל מדגישים כי כל יום הלחץ יגבר מעט יותר, וכי כך זה הולך להימשך עד שיגיע שינוי במצב הביטחוני.

הדמיות של פעילות חיזבאללה בתוך כפרים אזרחיים בשטח לבנון // דובר צה"ל

כאמור, ביה"ח רמב"ם החל אתמול להוריד חולים מהמחלקות השונות אל בית החולים התת קרקעי הממוגן, כשלראשונה נעשה שימוש בשטח התת הקרקעי במצב של הסלמה ביטחונית. בעבר נפתח אזור זה בשיא ימי הקורונה. בית החולים התת קרקעי ממוקם בחניון. הותקנה בו תאורה חזקה מהרגיל וציפוי רצפה ייחודי. על הקירות הותקנו מערכות לחיבור גזים רפואיים. זאת על מנת שיהיה אפשר להפכו לבית חולים ממוגן בתוך כ־48 שעות מההחלטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר