"מכאן יצאנו לחסל את צמרת רדואן": 150 מטוסים השתתפו בתקיפת הענק בלבנון

מבצע אווירי אדיר בדרום לבנון • צפו בתיעוד המטוסים שחיסלו את ראשי חיזבאללה, בהם איברהים עקיל ו-15 בכירים נוספים • המרטכ"ל מוקדם יותר: "צה"ל חיסל מעל 600 מחבלים, עשרות מהם משתייכים לצמרת הצבאית של הארגון" • גלנט: "השבוע האחרון היה הקשה ביותר בתולדותיו של חיזבאללה"

תיעודים מתקיפות חיל האוויר בלבנון וברצועת עזה // דובר צה"ל

"מהבסיס הזה המריאו מטוסי הקרב שחיסלו את מפקדי כוח רדואן, בראשם את איברהים עקיל"

דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) תיעודים ראשונים מהמבצע הנרחב בדרום לבנון, שבו חוסלו מפקדים בכירים בארגון הטרור חיזבאללה, ביניהם ראש כוח רדואן, איברהים עקיל. צפו בדברי מפקד בסיס חצרים, תת- אלוף עמיחי לוין, ו רב-סרן א׳, מפקד סוללת כיפת ברזל בצפון.

המטוסים שתועדו בפעולה נראו מתקיפים מטרות אסטרטגיות של הארגון, כחלק ממאמץ צבאי רחב היקף שממשיך גם בזירות נוספות כמו רצועת עזה ואיו"ש.

מטוסי חיל האוויר לפני תקיפות בלבנון, צילום: דובר צה"ל

בתיעודים שפורסמו מהמטוסים ניתן לראות תקיפות של עמדות חיזבאללה בדרום לבנון וסיוע בהשמדת תשתיות טרור ומשגרים צבאיים עתירי אמל"ח. צה"ל מדווח כי בתקיפות השתתפו יותר מ-150 מטוסי קרב, ושהתקיפה בדרום לבנון התמקדה במוקדים של ארגון חיזבאללה, בהם נמצאו גם מפקדים בכירים נוספים מהשרשרת הפיקודית של כוח רדואן.

מטוסי חיל האוויר לפני תקיפות בלבנון, צילום: דובר צה"ל

התקיפות, שהחלו ביממות האחרונות, הן חלק מהיערכות כוללת של צה"ל במגוון חזיתות. בצה"ל הדגישו כי חיל האוויר ערוך ומוכן לכל תרחיש נוסף, וכי הכוחות ממשיכים לפעול במלוא המרץ גם בזירות נוספות, כולל ברצועת עזה ובאיו"ש, כחלק מהמאבק בטרור באזור.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

"מאז תחילת המלחמה, צה"ל פוגע בחיזבאללה בשיטתיות יום אחרי יום", אמר הלוי. "אנחנו גורעים את היכולות שחיזבאללה בנה במשך עשרות שנים ומרחיקים אותו מקו הגבול המאיים". לדבריו, צה"ל חיסל מעל 600 מחבלים, עשרות מהם משתייכים לצמרת הצבאית של הארגון. "המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל, והתקיפות שלנו רק ילכו ויתגברו".

שר הביטחון גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

השר גלנט: "הגעתי היום לפיקוד הצפון כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעולה המשמעותית, המדויקת והאיכותית שצה"ל מנהל כנגד ארגון החיזבאללה. השבוע האחרון היה השבוע הקשה ביותר בתולדותיו של חיזבאללה, ובמיוחד ביממה האחרונה״.


״הפעולה של צה"ל בדאחיה רבת משמעות, רבת חשיבות ורבת עוצמה. יש לנו מטרה - להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון וכדי לעשות את זה ננקוט בכל האמצעים הנדרשים״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר