בשרון נערכים להרחבת הירי מלבנון לאזורם: "שגרת חירום"

במועצות בשרון חוששים מספיגה, במקביל נפתחו כל המקלטים במרחב הציבורי • אלי אטון, ראש מועצת לב השרון: "ממשיכים לפעול במתכונת של שגרה דרוכה, עם אצבע על הדופק וערוכים לכל תרחיש"

יירוטים בשמי הצפון. צילום: .

ירי הטילים והרקטות מלבנון מתקרב אל אוזר השרון וביישובים ובמועצות בשרון חוששים מספיגה ונערכים. ביישובים ובמועצות נערכו ישיבות והוחלט על מה שמוגר "שגרת חירום". במקביל נפתחו כל המקלטים במרחב הציבורי.

אלי אטון, ראש מועצת לב השרון וחבר פורום רשויות קו התפר: ״הבוקר התקיימה ישיבת הערכת מצב לשעת חירום בהשתתפות נציגי פיקוד העורף, מכבי אש, מד״א, מפקד יחידת החילוץ, מנהלי המכלולים במועצה, מנהלי הביטחון ומנהלי המכלולים בחירום, במטרה לוודא מוכנות מלאה לתרחישי חירום שונים".

פגיעה ישירה בבית במטח האחרון לצפון, צילום: הרצי שפירא

"בישיבה נבחנו כל המערכים הנדרשים, וגורמי הביטחון וידאו את מוכנות הציוד והנוכחות הנדרשת בכל יישובי המועצה. כל המקלטים במועצה פתוחים ומוכנים לכל התפתחות אפשרית. אנו ממשיכים לפעול במתכונת של שגרה דרוכה, עם אצבע על הדופק וערוכים לכל תרחיש. מועצת לב השרון מחויבת להבטיח את ביטחון התושבים ותמשיך לעדכן בהתאם לצורך״.

ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן: "לאורך השנה החולפת כל מכלולי החירום במועצה, העובדים, המנהלים, הנהגות הישובים ומתנדבי הביטחון נערכו ותורגלו, יחד עם פיקוד העורף וכוחות הביטחון. יחידת חילוץ מבוססת מתנדבים הוקמה והוכשרה בחודשים האחרונים לפעול במרחב המועצה. כלל המקלטים פתוחים, אנחנו קשובים, ערים להתפתחויות וערוכים לכל תרחיש בתקווה שלא נדרש לכך".

" שומרים על דריכות גבוהה וערוכים לכל תרחיש". גלית שאול, צילום: שלומי אמסלם

ראשת המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול: "המועצה האזורית עמק חפר נערכה רבות לתרחיש הצפוני בשנים האחרונות, וביתר שאת בחודשים האחרונים. ההיערכות כללה תרגילים עם פיקוד העורף, עם היישובים ועם גורמי הביטחון, הוספת ציוד חירום ליישובים, לרבות גנרטורים מרכזיים, מיגון במוסדות החינוך, הצטיידות במערכות קשר ועוד. אני מקווה שהמערכה לא תתרחב עד לאזורנו, אבל אנו מקיימים כמובן הערכות מצב שוטפות, שומרים על דריכות גבוהה וערוכים לכל תרחיש. זאת, ביחד עם כוחות הביטחון המקומיים שלנו, עם הצבא ועם המשטרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר