למרות הירי של חיזבאללה, בישראל עדיין לא מצהירים כוונות לפתיחה במלחמה כוללת

בצמרת הביטחונית ובדרג המדיני מתקיימים דיונים כיצד להגיב בחומרה למתקפה של חיזבאללה • הדירקטיבה תהיה להכאיב לארגון הטרור, אך לא לשבור את הכלים • יתכן שישראל וחיזבאללה נכנסות שוב לתקופה של מלחמת התשה

נתניהו וגלנט בבור בקריה בליל מתקפת המנע על חיזבאללה. צילום: מעיין טואף/לע"מ

למרות שחיזבאללה הרחיב את טווח הירי הלילה והבוקר, וירה עשרות רקטות לעבר הקריות ועמק יזרעאל, בצמרת הישראלית טרם התקבלה החלטה להגיב באופן שיעיד על כך שישראל מתכוונת לפתוח במלחמה כוללת. בעקבות ההתפתחויות האחרונות, בשעות האחרונות בצמרת הביטחונית ובדרג המדיני מתקיימים דיונים כיצד להגיב בחומרה למתקפה של חיזבאללה, כשהדירקטיבה תהיה להכאיב לארגון הטרור, אך לא לשבור את הכלים, ולמצוא את הדרך שלא להידרדר למלחמה כוללת בשלב זה.

לפי צה"ל, במהלך הלילה והבוקר שוגרו כ-150 רקטות טילי שיוט וכטב"מים לעבר שטח ישראל, רובם לצפון הארץ. מרבית השיגורים יורטו, אך במקרים בודדים זוהו נפילות. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי חיזבאללה ירה למרחבים אזרחיים, למרות שחיזבאללה הודיע כי הירי כוון למתקן של חברת רפאל.

תיעוד דרמטי מרגע הנפילה בקריית ביאליק

גורמים ביטחוניים שעימם שוחחנו הבוקר ציינו כי הודעות חיזבאללה לפיהן כי כיוון את הירי שלו בלילה לבסיס רמת דוד, ובשעות הבוקר במוקדמות למתקן ביטחוני של חברת רפאל, מאותתות כי ארגון הטרור גם הוא עדיין אינו מעוניין להידרדר למלחמה כוללת, גם אם בפועל השתמש בטילים שאינם מדויקים שידע כי סביר שיפגעו במרחב האזרחי.

בצמרת הביטחונית אין תמימות דעים באשר להחלטה שלא להכות בברזל בעודו חם, ויש מי שסבור כי לאחר שחיזבאללה הוכה עם פיצוץ אלפי הביפרים, ובהמשך באמצעות חיסולו של בכיר הארגון איברהים עקיל בעת שנפגש עם בכירי כוח רדואן, ישראל חייבת לנצל את המומנטום, לא לעצור, ולפעול בעוצמה כדי להשיג את מטרת המלחמה ה'חדשה' – השבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחה.

מפקדי ׳כוח רדואן׳ שחוסלו בתקיפה, צילום: דובר צה"ל

יחד עם זאת, הדרג המדיני וחלק מהדרג הצבאי עדיין סבורים כי נוכח המחירים הכבדים שעלול העורף הישראלי לספוג במלחמה כוללת, עדיין יש למצות את כל האפשרויות, גם אם יתכן שבסופו של דבר לא ניתן להימנע ממלחמה עם חיזבאללה. לפיכך, חרף ההחרפה בפעולות שני הצדדים בימים האחרונים, יתכן שישראל וחיזבאללה נכנסות שוב לתקופה של מלחמת התשה, רק שהפעם גבולותיה רחבים יותר, והרבה יותר אזרחים ישראליים נמצאים בקו האש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר