נסראללה על רקע תיעוד ממתקפת המנע של ישראל. צילום: רויטרס

חיזבאללה על המטח לצפון: "תגובה ראשונית, ללא טילים מדויקים, מתוך משגר תת קרקעי"

מעט לאחר הירי הלילה הודיע הארגון כי שיגר עשרות טילי "פאדי" לעבר בסיס ושדה התעופה רמת דוד • לפי הערוץ הלבנוני אל-מיאדין "פאדי 1" הוא בעל טווח של 80 ק"מ ו"פאדי 2" בעל טווח של 105 ק"מ • מדובר בטילים ששוגרו לראשונה מאז 8 באוקטובר

[object Object]

חיזבאללה ירה הלילה (בין שבת לראשון) מטח לעבר יישובי הצפון, בתגובה לתקיפות הנרחבות של צה"ל ביממה האחרונה ובשבוע האחרון בכלל. המטח היה חריג בטווח אליו הגיע, דרומית לחיפה, באזור יקנעם, עפולה ורמת ישי, שם נשמעו אזעקות.

מעט לאחר הירי הודיע הארגון כי שיגר עשרות טילי פאדי 1 ופאדי 2 לעבר בסיס ושדה התעופה רמת דוד.

זירת התקיפה בביירות, צילום: אי.אף.פי

בערוץ הלבנוני אל-מיאדין פרסמו פרטים על הטילים ששוגרו לעבר רמת דוד: טיל "פאדי 1" הוא בעל טווח של 80 ק"מ. טיל "פאדי 2" הוא בעל טווח של 105 ק"מ. מדובר בטילים ששוגרו לראשונה מאז 8 באוקטובר.

מקורות בשטח מסרו לערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי מדובר ב"תגובה ראשונית, שבה לא השתמשו בטילים מדויקים". עוד דווח כי המטח שוגר ממשגר תת קרקעי מסוג "עימאד", שיש עשרות ממנו, והם לא הושפעו מהתקיפות של צה''ל.

עוד מסרו המקורות כי בהודעתו, חיזבאללה לא התייחס לתקיפה בדאחיה ולחיסול בכירי כוח רדואן, אלא הציב מחיר כנגד "גלי התקיפות הנרחבים" בלבנון. עוד הדגישו המקורות כי "חזית התמיכה" של חיזבאללה שראש הממשלה נתניהו רוצה לעצור, "הולכת ומתרחבת בהיקפה וביעדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו