המתקפה בדאחייה: בצה"ל חוששים - חיזבאללה יתקוף מקומות שאליהם טרם הגיע

לאחר התקיפה בה חוסל מפקד כוח רדואן, התקיפות בלבנון גוברות • בצה"ל חשפו הערב כי 5 מתוך 6 המח"טים של הכוח המוביל של הארגון חוסלו בתקיפה

שיגורים מדרום לבנון. צילום: אי.אפ.פי

בצה"ל מדגישים הערב (שבת) לאחר התקיפה המדויקת שביצעו אמש מטוסי הקרב של חיל האוויר בביירות, בה חוסל מפקד כוח רדואן של חיזבאללה, איבראהים עקיל, יחד עם 15 בכירים נוספים, כי כעת הם מגבירים את התקיפות והלחץ על ארגון הטרור.

מפקדי פיקוד הצפון קיימו הערכות מצב בגבול לבנון // דובר צה"ל

עוד אומרים בצה"ל כי כל יום הלחץ יגבר מעט יותר, וכי כך זה הולך להימשך עד שיגיע שינוי במצב הביטחוני. באשר לתקיפה אמש, בצה"ל חשפו כי צמרת כוח רדואן כולה נפגעה, כאשר חמישה מתוך שש המח"טים של הכוח חוסלו, השישי הפצוע. כמו כן, מפקדים נוספים חוסלו.

במהלך סוף השבוע תקף צה"ל מאות מטרות בלבנון. בצה"ל אומרים כי הדבר מתאפשר בעקבות עדכון מטרות המלחמה. עוד מוסיפים כי המעבר בין מגננה למתקפה היא התקדמות משמעותית.

תקיפות ישראליות בלבנון, צילום: רויטרס

בצה"ל מוסיפים כי היום נורו כחצי מכמות הרקטות שנורו אתמול – זאת בעקבות תקיפות חיל האוויר ושיבוש המשגרים. למרות זאת, טוענים בצה"ל כי עדיין יש סיכון להתרחבות הירי מעומק לבנון. לדבריהם, בעקבות התקיפה הישראלית, יש סיכון שהאש תתרחב, לאור היכולות של חיזבאללה, מה שככל הנראה יגביר את עצימות העימות בין ישראל לארגון הטרור.

לפיכך, טוענים בצה"ל, חשוב לדעת כיצד לפעול מול ראש הרשויות בצפון. זאת על מנת לתת מענה איכותי ובטוח לתושבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר