בצה"ל מאשרים: איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה - חוסל

עקיל עמד בראש "התוכנית לכיבוש הגליל", ותכנן מתקפות נגד יישובים בצפון ישראל • התקיפה התבצעה על סמך מודיעין מדויק של אגף המודיעין • דיווח:כ-20 מפקדים בכוח רדואן נכחו בפגישה • עקיל ומפקדי כוח רדואן התכנסו מתחת לקרקע בדאחייה • משרד הבריאות הלבנוני: 12 הרוגים -66 פצועים, בהם 9 במצב אנוש

הצהרת דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (שישי), כי בפעולה שנעשתה בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, מטוסי חיל האוויר תקפו באופן ממוקד באזור ביירות, וחיסלו את איברהים עקיל, מפקד מערך המבצעים של חיזבאללה והאחראי על יחידת רדואן.

הרמטכ״ל הגיב לחיסול: ״מפקדי חיזבאללה שחיסלנו היום תכננו את ׳השבעה באוקטובר׳ בגבול הצפון במשך שנים. הגענו אליהם, ונגיע לכל מי שיאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל״.

חוסל רשמית, עקיל, צילום: ללא קרדיט

דובר צה"ל מסר כי איברהים עקיל ומפקדי כוח רדואן התכנסו במתחם תת-קרקעי בדאחייה, ובכינוס שהותקף השתתפו כ-10 מפקדים מכוח רדואן. דובר צה"ל הוסיף כי צה"ל "מוכן בהתקפה ובהגנה", ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

כוח רדואן של חיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

על פי דיווחים זרים, עקיל נפצע באמצע השבוע ב"מתקפת הביפרים", ושוחרר הבוקר (שישי) מבית החולים בביירות, זמן קצר לפני שחוסל בתקיפה הישראלית. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, גינה את התקיפה וטען כי היא מוכיחה שישראל "מתעלמת לחלוטין משיקולים הומניטריים".

בכיר במשרד ההגנה האמריקני מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי הם "עוקבים אחר ההתפתחויות בביירות ומדגישים שלכוחות האמריקנים לא היה תפקיד במה שקרה"

אמבולנסים בזירת התקיפה בדאחייה, צילום: AP

עקיל היה אחד מהבכירים שעמדו מאחורי התכנון של "תוכנית לכיבוש הגליל" – מבצע שנועד לחדור לשטח ישראל ולכבוש את יישובי הצפון, במתקפה המזכירה את הטבח הרצחני שביצע חמאס באוקטובר האחרון.

 

שרשרת הפיקוד בחיזבאללה, צילום: מכון המחקר ALMA

עקיל החל את דרכו בחיזבאללה בשנות ה-80' במנגנון הג'יהאד האיסלאמי, האחראי על פיגועי חיזבאללה מחוץ לשטח לבנון, ולקח חלק בפיגועים רבים שבוצעו במדינות שונות נגד גופים ואזרחים בינלאומיים חפים מפשע.

החל משנת 2004 מכהן כראש מערך המבצעים של חיזבאללה, כחלק מכך היה אחראי על פעילות חיזבאללה בתחומי פיגועי חבלה, ירי נ"ט, מטעני נפץ, הגנה אווירית והיבטים צבאיים נוספים.

זירת התקיפה בביירות, צילום: AP

בנוסף, שימש כמפקדה של יחידת רדואן, כוח העילית של חיזבאללה, ששם לו למטרה לכבוש את היישובי הגליל הישראלי ולהרוג חיילים ואזרחים חפים מפשע.
איברהים עקיל קידם לפיגועי ומתווי טרור רבים נגד אזרחים ישראליים וכוחות צה"ל.

עיקל היה אחראי לירי הנ"ט לעבר מוצב אביבים בשנת 2019, לפיגוע בצומת מגידו בשנת 2023 ולנסיונות חדירה של מחבלי חיזבאללה לשטח מדינת ישראל, על מנת לרצוח ולהרוג אזרחים וחיילים, במהלך מלחמת "חרבות ברזל". 

תקיפה בשכונת דאחיה בביירות, צילום: ללא קרדיט

עקיל קידם את הפיגוע בשגרירות ארצות הברית בביירות בשנת 1983. בנוסף, נחשב למבוקש על ידי ארצות הברית אשר הציעה סכום כספי של מיליוני דולרים למי שיביא מידע שיכול להביא לסיכולו.

המשך מאמצי חילוץ פצועים בזירת החיסול בביירות

רשת "אל-ג'זירה" הקטארית דיווחה ממקור ביטחוני לבנוני כי התקיפה פגעה בחניון וחדרה לקומה השנייה מתחת לקרקע. לפי המקור, מספר מפקדים בכוח רדואן שנפגעו בתקיפה, יצאו אחרי ההפצצה. לטענתו, גורלו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל, "עדיין לא ברור". הוא ציין כי התקיפה כללה ארבעה טילים שגרמו לקריסת המבנה, וש-20 מפקדים בכוח רדואן נפגעו בזמן שנכחו בפגישה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר