יעד החיסול בביירות: אברהים עקיל, מבכירי חיזבאללה

על פי הדיווחים, עקיל נפצע בתחילת השבוע ב"מתקפת הביפרים" ושוחרר הבוקר מבית החולים • עקיל נחשב למי שיועד להחליף את פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה שחוסל ביולי • משרד הבריאות הלבנוני: 8 הרוגים ו-59 פצועים בתקיפה • גורמים ברויטרס: עקיל נהרג בתקיפה הישראלית בביירות

איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים בחיזבאללה. צילום: .

חיל האוויר תקף היום (שישי) מבנה רב קומות בלב הדאחייה של ביירות. המטרה: איבראהים עקיל, מבכירי ומוותיקי חיזבאללה, כך פורסם לראשונה ב"ישראל היום".

גורמים המקורבים לחיזבאללה אישרו כי עקיל חוסל, ודיווחים ברשתות הערביות "אל-ערביה" ו"אל-חדת'", חיזקו את הידיעה. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, התייחס לתקיפה וטען כי היא מוכיחה שישראל מתעלמת מהשיקול ההומניטרי. משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי 8 בני אדם נהרגו ו-59 נפצעו בתקיפה בדאחייה.

 

שרשרת הפיקוד בחיזבאללה, צילום: מכון המחקר ALMA

גורמים המקורבים לסוכנות הידיעות רויטרס אישרו גם הם שעקיל חוסל בתקיפה. סוכנות הידיעות הגרמנית DPA, דיווחה כי עקיל, שניהל את החזית הדרומית, שוחרר הבוקר מבית חולים בביירות, לאחר שנפגע במבצע פיצוץ הביפרים השבוע.

הערוץ הסעודי אל-חדת' פרסם היום (שישי) ממקורותיו כי בכיר חיזבאללה שחוסל - איברהים עקיל - מונה למעשה לרשת את רמטכ"ל ארגון הטרור שחוסל פואד שוכר

זירת התקיפה בביירות, צילום: AP

עקיל הוא אחד מוותיקי הארגון. בשנות ה-90' שימש כמפקד פיקוד הדרום בארגון, ואף ניצל מניסיון התנקשות בחייו בדרום לבנון.

בתפקידו הבא הוא היה ראש אגף המבצעים בארגון, ואחראי כל הכוחות המיוחדים ובראשם כוח רדואן - כוח הפשיטה המיוחד שהוקם על שמו של המפקד הצבאי של הארגון עימאד מורניה, שחוסל ב-2008 בסוריה בפעולה שמיוחסת לישראל. רדואן הוא כוח התקיפה העיקרי שאמור היה לפשוט לישראל, על-מנת לכבוש מוצבים וישובים, והרחקתו מהגבול היא אחד מיעדי המלחמה.

זירת התקיפה בביירות, צילום: AP

עקיל היה מבוקש בידי ישראל במשך כמה עשורים. הוא פעל בין ביירות לדרום לבנון, והרבה להחליף מקומות מסתור. לאחר חיסולו של המפקד הצבאי של חיזבאללה, פואד שוכר, לפני כחודשיים, הפך עקיל למעשה לאישיות הצבאית הבכירה וליד ימינו של חסן נסראללה בסוגיות הביטחוניות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר