תיעוד היירוטים והנזק: 150 רקטות לעבר צפת והגולן בתוך שעה

אדם אחד נפצע באורח קל • הירי הגיעה לאחר שבפיקוד העורף הנחו את התושבים לשהות ליד מרחבים מוגנים • חיזבאללה טוען כי כיוון לבסיסים בגולן ובגליל • במקביל, צה"ל תקף בשישה מרחבים בדרום לבנון: צפו בתיעוד

יירוטים בשמי צפת. צילום: דוד כהן/ג'יני

150 שיגורים מלבנון נורו היום (שישי) בתוך כשעה לעבר צפת, הגולן ועמק החולה. אדם אחד נפגע קל. 

השיגורים בוצעו דקות ספורות לאחר שבפיקוד העורף הנחו תושבים בצפת, בקריית שמונה ובאזורים נוספים סמוכים ליד מרחבים מוגנים.

שיגורים לעבר צפת והגולן

חיזבאללה טען ששיגר מטחי קטיושות לעבר שני בסיסים של צה''ל ברמת הגולן ובגליל. 

פיקוד העורף מזהיר: צילום יירוטים מסכן את חייכם // פיקוד העורף

מהמשטרה נמסר באזור 13:20: "במשטרת ישראל התקבלו לפני זמן קצר דיווחים על מספר נפילות בכמה מוקדים בתחום המחוז הצפוני. כתוצאה מהנפילות פרצו מספר שריפות שמטופלות כעת על ידי כוחות הכיבוי וכן התקבל דיווח על פצוע קל (עפ"י גורמי רפואה) שפונה לקבלת טיפול רפואי. שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים כעת בזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור ולטפל במוקדי הנפילה. בשלב זה ידוע על נזק שנגרם".

שריפה באזור צפת בעקבות השיגורים, צילום: .ללא

מספר מוקדי שריפות שטח פתוח בצפת ובצפון הגולן כתוצאה לגולן ולצפת. 

תמונת מצב לשריפות נכון לשעה 14:00:

צפת - מספר מוקדי שריפה בעמק התכלת. 8 צוותי כיבוי במקום נאבקים לבלימת התפשטות השריפה לעבר קו הבתים.

תיעוד הנפילות בגולן

אורטל (צפון הגולן) - לוחמי האש פועלים במספר מוקדי שריפה יחד עם צוותים מהמועצה האזורית גולן.

נחל משושים (מרכז הגולן) - לוחמי האש פועלים במקום יחד עם צוותים מרשות הטבע והגנים.

"לא מספיק להוסיף למטרות המלחמה את הצפון - צריך לפעול מידית להחזרת הבטחון לתושבי הצפון": אורי קלנר לאחר הנפילות בגולן

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן: "ממשלת ישראל, לא מספיק להוסיף למטרות המלחמה את הצפון - צריך לפעול מידית להחזרת הבטחון לתושבי הצפון. יום שישי בצהריים, מרכז רמת הגולן תחת אש, עשרות אלפי תושבים תחת איום קיומי וחוסר וודאות. למדינת ישראל יש יכולות אדירות, יש לה צבא חזק אבל חייבים גם החלטות לפעולה. קהילת הגולן חזקה והממשלה חייבת ללמוד מהעוצמות האלה ולפעול מיידית".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון ה-X לאחר השיגורים: "אתמול פנינת הצפון מטולה למעשה נמחקה כתוצאה מירי חיזבאללה, ורק היום משעות הבוקר בוצעו כבר למעלה מ-130 שיגורים לצפון הארץ. הפקרה שנמשכת כבר למעלה מ-11 חודשים. ‏לכן, אין שום ברירה אחרת, על ממשלת ישראל לקבל החלטה מיידית ולהתחיל במהלך קרקעי בלבנון שיבטיח את ביטחונם ואת חזרתם של כל תושבי הצפון לבתיהם. ‏גם לתושבי הצפון מגיע להעביר את השבת בשלום - הגיע הזמן למעשים".

מצה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום, כוח מיחידה 869 זיהו מחבל של ארגון הטרור חיזבאללה שנכנס למבנה צבאי של הארגון במרחב כפר כילא שבדרום לבנון, בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המבנה בו פעל המחבל.

"כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עיתרון, כפר כילא, מיס אל ג'בל, א-טייבה, אל-עדייסא ויארון שבדרום לבנון. בנוסף, בוצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.

תקיפות צה"ל בשישה מרחבים בלבנון // דובר צה"ל

"בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים רמת הגולן, צפת והגליל העליון בשעות האחרונות, זוהו כ-120 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלק מהמטרות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בנוסף זוהו מספר נפילות של שברי יירוט במספר מרחבים. כוחות כיבוי פועלים כעת לכיבוי שריפות שפרצו במספר מרחבים. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים מירון ונטועה בשעה 13:56, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלק מהמטרות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשאר נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים".

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר