40 אלף חיילים, 12 ספינות קרב ו-4 טייסות: צבא ארה"ב ערוך לתרחיש מלחמה במזה"ת

ההסלמה במערכה הצפונית בין ישראל לחיזבאללה מגובה בכח עזר משמעותי של צבא ארה"ב • נכון לעכשיו, האמריקנים לא הציגו סימנים להגדלת כוחות או שינוי כתוצאה ממבצע הביפרים ותקיפות חיזבאללה בשבוע האחרון

על רקע החשש מהסלמה בין ישראל לחיזבאללה: צבא ארה"ב פרסם תמונות של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים אייזנהאוור יחד עם ספינת התקיפה USS Wasp וספינת הצי הבריטי HMS Duncan במי הים התיכון. צילום: .

במשך רוב השנה האחרונה, ארצות הברית משמרת נוכחות צבאית מוגברת במזרח התיכון, הכוללת כ-40,000 חיילים, לפחות 12 ספינות מלחמה וארבע טייסות מטוסי קרב של חיל האוויר, הפועלים במגוון אזורים כדי להגן על בעלי בריתה ולשמש כהרתעה מפני התקפות - כך על פי מספר גורמים אמריקאים שמסרו את המידע ל-AP.

עם ההסלמה החדה בין ישראל לחזבאללה השבוע, לאחר מבצע הביפרים ותקיפות חיזבאללה על ישראל, גובר החשש כי מלחמה כוללת בין ישראל לארגון הטרור היושב בלבנון היא השלב הבא.

חיזבאללה טוען כי ישראל חצתה "קו אדום" בשתי מתקפות הביפרים והמכשירים הצבאיים שהובילו לעשרות הרוגים ומאות פצועים, חלקם קשה, בקרב חיזבאללה. 

ביום רביעי האחרון, הצהיר שר הביטחון יואב גלנט על "שלב חדש" במלחמה, תוך שהוא מסביר כי "מרכז הכובד של צה"ל עבר צפונה". נציין כי, גלנט נועד בשבוע החולף עם מזכיר ההגנה האמריקני, מקבילו, לןיד אוסטין. 

נכון לעכשיו, ארצות הברית לא הציגה סימנים כלשהם להגדלת הכוחות או שינוי כתוצאה מההתקפות האחרונות, הגם שסדר הכוחות של הצבא האמריקני נחשב למשמעותי כבר עתה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר