דיווח: חיזבאללה גילה את סוג המטען ששולב בסוללות וחשף את מנגנון שליחת המסר שהביא לפיצוץ

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", גופי ביטחון נוספים בלבנון פועלים כדי לבדוק כיצד הושתלו מטענים קטנים במכשירי הביפר • החקירות כוללות את כל הגורמים המקומיים והחיצוניים שיש להם קשר למשלוח של הביפרים ומכשירי קשר אחרים שהיו בדרכם לחיזבאללה

פיצוץ מכשירי הקשר הצבאיים בלבנון. צילום: רשתות ערביות

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" פרסם הבוקר (שישי), כי ועדת החקירה הטכנית של חיזבאללה לפיצוצי מכשירי הקשר גילתה מטעני נפץ שהוטמנו בתוכם, שעות לאחר הפיצוצים, וקבעו את סוג המטענים ואת אופן שילובם במרכיבי המכשיר והסוללה.

שער העיתון "אל אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה. "נסראללה - אפס היסוס", צילום: .

על פי הדיווח, ועדת החקירה למדה גם את המנגנון שאפשר לישראל לחדור למרכז שליחת המסרים של המכשירים ולשלוח הודעה שתפעיל את מטען הנפץ בו זמנית.

עשן עולה בבניין דירות לאחר פיצוץ מכשירי הקשר בלבנון// רשתות ערביות

העיתון המקורב לארגון דיווח כי גופי ביטחון נוספים בלבנון פועלים כדי לבדוק כיצד הושתלו מטענים קטנים במכשירי הביפר. לפי הדיווח החקירות כוללות את כל הגורמים המקומיים והחיצוניים שיש להם קשר למשלוח של הביפרים ומכשירי קשר אחרים שהיו בדרכם לחיזבאללה.

עוד דווח כי המנגנון מתמקד במנגנון הפעולה של המודיעין הישראלי כמו זיוף נתונים שאפשרו לו להציע למכירה את הביפרים ובמתווך של התהליך. כמו כן החקירה מתמקדת באפשרות שישראל גילתה את מנגנון רכישת המכשירים ופעלה כדי ליירט את המשלוח בדרך ללבנון ולהחליפו במכשירים ממולכדים או באפשרות שהמלכוד התבצע כבר במטה של הספקית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר