דיווח ערבי: ישראל חיסלה בדמשק גורם בכיר בגדודי חיזבאללה בעיראק

מקורות מסרו כי הותקפה חוליה של מחבלים מהמיליציה השיעית ליד נמל התעופה הסורי • על פי הדיווחים, יש לפחות הרוג אחד במקום • המיליציות השיעיות בעיראק הודיעו בימים האחרונים על שיגור כטב"מים לעבר ישראל

מחבלי גדודי חיזבאללה דורכים על דגל ישראל במפגן בעיראק (ארכיון). צילום: רשתות ערביות

ישראל תקפה לפנות בוקר (שישי) רכב בדרך המובילה לנמל התעופה דמשק, כך דווח בכלי תקשורת ערביים. על פי הפרסומים, חוסל בכיר במיליצייה פרו איראנית הפועלת בסוריה. עוד צוין כי יש הרוג ופצוע במקום.

 בתקשורת הסעודית עדכנו כי התקיפה כוונה נגד מחבלים של גדודי חיזבאללה בעיראק, מיליציה שיעית הפועלת בעיקר בעיראק ובסוריה. עוד דווח בערוץ הסעודי אל-חדת' על חיסול של אישיות מגדודי חיזבאללה בעיראק בתקיפה. לפי דיווחים ערביים, הבכיר בגדודי חיזבאללה שחוסל באזור דמשק הוא אדם בשם אבו חיידר. 

גדודי חיזבאללה היא מיליציה פרו-איראנית שאחראית על חלק משיגורי הכטב"מים מעיראק. מדובר בארגון שיעי נפרד מחיזבאללה הלבנוני. על פי דיווחים בסוריה, החיסול התבצע באמצעות כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל.

נציין כי שדה התעופה של דמשק שימש בשנים האחרונות לניסיונות של הברחת אמצעי לחימה מתקדמים, מאיראן לסוריה, ומשם לחיזבאללה בלבנון. כמה תקיפות המיוחסות לישראל התרחשו בשדה התעופה בשנים האחרונות והוא נסגר כמה פעמים לטיסות בשל התקיפות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר