מרגל ישראלי - ועליית מדרגה איראנית: היכולות יוצאות הדופן של שב"כ

מדובר בפרשייה חמורה שמהווה דוגמה למאמצים האדירים של האיראנים, שמתבטאים גם בפנייה לגורמים בעלי רקע פלילי לטובת מימוש מטרות טרור • על גיוסי הישראלים מצד איראן

מוטי ממן. צילום: דודו גרינשפן

כפי שפורסם אמש, במסגרת פעילות סיכול מודיעיני משולבת של שב"כ ויאחב"ל, נעצר איש עסקים ישראלי־יהודי החשוד בביצוע עבירות ביטחוניות חמורות. תכלית העבירות היא גיוס למודיעין האיראני ביודעין וקבלת משימות משמעותיות וחמורות, תוך ניצול היותו איש עסקים, מבוגר ובעל יכולת נגישות גבוהה.

מדובר בקפיצת מדרגה במשימות שהוטלו לכאורה על יהודי שנשלח על ידי המודיעין האיראני. איש העסקים, מוטי ממן, בשני מקרים לפחות הוברח מטורקיה לאיראן לפגישות הפעלה וקבלת משימות ממפעיליו במודיעין האיראני, כגון העברת כספים ואמצעי לחימה, צילום מקומות הומי אדם ואיסוף מל"מ על אזרחים ישראלים לצורכי התנקשות.

בין היתר התבקש ממן לבצע פעולות טרור עבור איראן על אדמת ישראל - התנקשות בראש הממשלה, שר הביטחון, ראש השב"כ וראש הממשלה לשעבר - והכל בגין נקמה על חיסולו של איסמעיל הנייה על אדמת איראן, אשר יוחס לישראל.  ממן הסכים לתנאים בתמורה לבצע כסף, ונוסף על כך התבקש לאתר גורמים רוסים ואמריקנים בניסיון להתמודד עם מתנגדי משטר איראנים ברחבי העולם - במטרה לחסלם.

הנאשם בריגול לטובת איראן בבית המשפט // איליה יגורוב

מדובר בפרשייה חמורה ביותר שמהווה דוגמה למאמצים האדירים של המודיעין האיראני לגייס אזרחים מישראל כדי לקדם פעילות טרור בשטח מדינת ישראל. מאמצים אלה מתבטאים גם בפנייה לגורמים בעלי רקע פלילי לטובת מימוש אותן משימות טרור.

אין ספק שאזרח ישראלי שבזמן מלחמה יוצא בשתי הזדמנויות שונות למדינת אויב (מוברח במודע), נפגש עם סוכנים איראנים ומסכים ביודעין לבצע משימות טרור חמורות על אדמת ישראל, מסייע לאיראן במערכה שהיא מנהלת כנגד מדינת ישראל.

הדיון אודות הנאשם בריגול לטובת איראן, צילום: דודו גרינשפן

מדובר בעליית מדרגה בחומרת פעילות המודיעין האיראני, וברצון העז שלהם בנקמה. בחודשים האחרונים חושף שב"כ עוד גורמים ישראלים וגורמים באיו"ש שמקיימים קשרים במישרין עם גורמים איראניים.

בסיוע גורמי המודיעין שלה, פועלת איראן להרחבת האיום - הברחת אמל"ח תקני דרך ירדן והכוונת פיגועים מאיו"ש ובאיו"ש. חשיפתו של ממן מצביעה על יכולות יוצאות דופן של שב"כ ולהב 433 במקרה הזה, ושל מערכת הביטחון בכלל בסיכול האיומים האיראניים באמצעות הפרוקסי שלהם.

הישג זה מצטרף להישג שמיוחס לישראל מפי גורמים זרים בפיצוצים המסתוריים של מכשירי הביפר ומכשירי הקשר.

הכותב הינו בכיר בשב"כ לשעבר ומתאם השבויים והנעדרים לשעבר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר