צה"ל: חיל האוויר השמיד כ-1,000 קני שיגור בלבנון - שהיו מוכנים לירי מיידי לעבר ישראל

חיל האוויר תקף תשתיות טרור בכפרים דיר קאנון א-נהר, אל-מנסורי ומרוחין בדרום לבנון • דיווח ב"רויטרס": "חיל האוויר באחת המתקפות המשמעותיות מאז תחילת המלחמה" • כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי צה"ל ביצע כ-70 תקיפות בדרום לבנון ובאזור הבקעא המערבי • נסראללה בנאום: "אין ספק שהיינו נתונים למכה חסרת תקדים בהיסטוריה של ההתנגדות בלבנון"

שריפות במטולה בעקבות נפילות טילים ברחבי העיר. צילום: ללא קרדיט
הסלמה משמעותית בגזרה הצפונית:
מטוסי חיל האוויר לפני התקיפה, צילום: דובר צה"ל

במקביל, נרשמו מספר נפילות במטולה, שגרמו לפציעה קלה של אדם אחד ולשריפות בעיר. בתגובה לאירועים אלה, כינס ראש הממשלה נתניהו התייעצות ביטחונית בקריה, לאחר שקיים דיונים עם שרים במהלך היום.

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון מערכתי על ההתפתחויות המבצעיות בצפון, צילום: שירה קינן

שר הביטחון גלנט הדגיש בדיון מערכתי כי ישראל נכנסה לשלב חדש במלחמה, המציב הזדמנויות לצד סיכונים משמעותיים. במקביל, דובר צה"ל הוציא אזהרה לתושבי הצפון להימנע מכניסה לשטחי אימונים במהלך סוף השבוע, עקב פעילות צבאית מתוכננת באזור.

חיל האוויר תקף בכפרים דיר קאנון א-נהר, אל-מנסורי ומרוחין, כך דווח ברשתות ערביות. צה"ל פועל לפגיעה במטרות חיזבאללה ולגריעת יכולות הטרור של הארגון. 

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

דובר צה"ל מסר כי חיזבאללה הפך את דרום לבנון למרחב לחימה לאורך עשרות שנים, תוך שהוא מחמש את בתי האזרחים באמצעי לחימה, חופר מנהרות תחתיהם ומשתמש בהם כמגן אנושי. במקביל, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אישר תוכניות לחימה לגזרה הצפונית.

ביום שני, סיכלו כוחות צה"ל ניסיון פיגוע מטען בגבול לבנון. כוחות גולני ואגוז, שהיו בפעילות מארב, זיהו חשודים במרחב הגבול עם לבנון. באמצעות ירי ארטילרי וכלי טיס, חיסלו שני מחבלים שניסו לבצע פיגוע במרחב מוצב 'ציפורן'. תיעוד מהמצלמות של המחבלים שחוסלו פורסם לאחר מכן.

במהלך נאום שנשא מוקדם יותר הערב, התייחס מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לתקיפות בדרום לבנון והאשים את ישראל בפגיעה חסרת תקדים. "פיצוץ מכשירי הקשר עבר על כל הכללים ועל כל הקווים האדומים," הצהיר נסראללה. הוא הוסיף כי "הפיצוצים התרחשו בבתי חולים ובבתי מגורים", ובכך רמז שישראל פעלה ללא הבחנה בין אזרחים לחברי חיזבאללה. נסראללה טען באופן חד משמעי כי "בדקה אחת ביום שלישי, ובדקה אחת ביום רביעי, ישראל רצתה להרוג 5,000 איש".

נסראללה הודה שמבחינה ביטחונית ואנושית, ארגון חיזבאללה חווה מכה קשה וחריגה: "אין ספק שאנחנו היינו נתונים למכה גדולה מבחינה ביטחונית ואנושית, חסרת תקדים בהיסטוריה של ההתנגדות בלבנון." עם זאת, הוא הבהיר כי חיזבאללה לא נפל מהתקיפות האחרונות ולא ייפול גם בעתיד. "אנחנו יודעים שלאויב יש עליונות טכנולוגית ותמיכה מארה"ב ונאט"ו. יום שלישי ויום רביעי היו ימים קשים עבורנו. זה מכה גדולה אבל היא לא הפילה אותנו ולא תפיל אותנו," אמר נסראללה בנחישות.

למרות דבריו של נסראללה, פיקוד העורף מסר כי נכון לעכשיו, אין שינוי בהנחיות לאזרחים. אם יהיה שינוי על רקע המתיחות בלבנון, פיקוד העורף יודיע על כך.

מטוסי חיל האוויר משחררים נורים מעל ביירות // רשתות ערביות

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב דיון מערכתי עם בכירי מערכת הביטחון, במטרה לבחון את האפשרויות להתפתחות המערכה בגבול הצפון ולהשגת המטרות המבצעיות מול חיזבאללה. במהלך הדיון הדגיש גלנט את הצורך לפעול להשבת תושבי הצפון לבתיהם תוך שינוי המצב הביטחוני באזור.

בהתייחס למצב חיזבאללה, ציין גלנט כי "חיזבאללה נמצא בתחושה של נרדפות ורצף הפעולות הצבאיות שלנו יימשך. היעד שלנו הוא להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון. ככל שחולף הזמן חיזבאללה ישלם מחיר הולך וגובר". הוא הוסיף כי לצד הפעילות בגבול הצפון, המאמץ להשבת החטופים ולהחלשת חמאס יימשך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר