מכריו של מוטי ממן מספרים על הנאשם בעבירות ביטחון: "הוא אהב את החיים הטובים, כל עניין איראן זה בגלל בצע כסף"

תושבי בוסתן הגליל מספרים על אדם "שלא אהב לעבוד קשה, אבל תמיד דיבר על עסקים בחו"ל" • "הוא אמר שהנסיעות זה משום שהוא עובד במוסד", סיפר אחד ממכריו באזור • "לך תדע איזה עוד חומרים הוא העביר להם? למי שפוגע בביטחון המדינה מגיע גזר דין מוות", אומר אחד משכניו

הנאשם בריגול לטובת איראן בבית המשפט // איליה יגורוב

מוטי ממן, המואשם בריגול לטובת איראן, מתגורר במושב בוסתן הגליל. תושבי היישוב קיבלו היום (חמישי) בהלם מוחלט את הבשורה ששכנם בן ה-73 היה באיראן וקיבל כסף תמורת נכונותו לקחת חלק בפעולות נגד ישראל ונגד ראשי המדינה.

אחד ממכריו של ממן במושב אמר ל"ישראל היום": ״מוטי הוא עוף מוזר. לפני כמה שנים הוא רכש עסק של סנדוויצ׳ים בנהריה, עד שהמשטרה סגרה לו את העסק מחשש לשלום הציבור. הוא היה תמיד מתגאה בקרובי משפחתו שהיו ביחידות המודיעין וביחידות מובחרות. הוא אפילו אמר שהנסיעות שלו לחו״ל הן בגלל שהוא עובד במוסד".

מוטי ממן בבית המשפט, צילום: דודו גרינשפן

שכניו מספרים שממן התגרש לפני כמה שנים מרעייתו והכיר אישה ממזרח אירופה הצעירה ממנו בכמה עשרות שנים. הם יצאו ובסוף התחתנו.

ממן התפרנס מהפעלת צימרים לאירוח במושב, שם מספרים כי הוא נהג להתגאות ברכבי היוקרה שלו. "הוא אהב את החיים הטובים, בילויים וטיסות לחו״ל", אומר השכן.

מכר אחר מנהריה מספר:״אחרי הגירושים הוא התחיל לטוס הרבה לחו״ל, בעיקר למזרח אירופה ולטורקיה. כל הזמן היינו נדהמים מאיפה הכסף לממן הטיסות האלו? תמיד היה מסתובב ברכבי יוקרה ומותגים ומתנהג כעשיר״.

״אחרי שהתחתן עם האישה הצעירה, הוא התחיל לבקר מדי פעם בנהריה והיינו מקנאים בו על החיים שלו, שתמיד נראו לוקסוס", סיפר המכר. "היה מספר שיש לו כל מיני השקעות בחו״ל, חברות ועסקים. היה מראה תמונות של הזוגיות החדשה שלו, של טיולים, של מסעדות בחו״ל ומה לא״.

אחד השכנים שלו במושב אומר שלדעתו, "כל העניין עם איראן והחיסולים זה רק מתוך בצע כסף. הוא תמיד אהב כסף קל ולא אהב לעבוד קשה. להגיע למצב לחסל ראשי המדינה זה משהו מטורף. זה כאילו שהוא אויב המדינה ומכר את המדינה לאיראנים. לך תדע איזה עוד חומרים הוא העביר להם?"

"מי שפוגע בביטחון המדינה מגיע לו גזר דין מוות״, מסכם השכן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר