מערך הסייבר הלאומי: איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי הפצת המסרונים המבהילים

כ-5 מיליון מסרונים פיקטיביים נשלחו לאזרחים ונועדו לעורר בהלה בציבור • מערך הסייבר הלאומי חושף: התוקפים פרצו ללקוח לגיטימי של חברת הפצת מסרונים מסחרית • המלצה לציבור: לשמור על ערנות ולהימנע מלחיצה על קישורים חשודים.

ההודעה שמתחזה להתרעת פיקוד העורף. צילום: ללא

 

מערך הסייבר הלאומי חשף היום (חמישי) כי מאחורי אירוע המסרונים המתחזים לפיקוד העורף שנשלחו לאזרחי ישראל עומדות איראן וחיזבאללה. במהלך הלילה נשלחו כ-5 מיליון מסרונים בשלושה נוסחי הודעות שונים, במטרה לעורר בהלה בציבור.

הודעות SMS שקוראות להם להיכנס מיד למרחב המוגן ולהתפנות מהמדינה, צילום: ללא


בתום חקירת אירוע המסרונים המתחזים שנשלחו לאזרחים, מערך הסייבר הלאומי עדכן כי התוקפים ניסו ליצור בהלה בציבור באמצעות שליחת כ-5 מיליון מסרונים בשלושה נוסחי הודעות. מערך הסייבר הדגיש כי מדובר בניסיון זול ולא מתוחכם, וההודעות הכילו קישורים שהוסרו והפכו ללא פעילים תוך זמן קצר.

איראן, צילום: GettyImages

מבדיקות ראשוניות עולה כי ההפצה נעשתה דרך פריצה ללקוח לגיטימי של חברה המעניקה שירות הפצת מסרונים מסחריים. התוקפים ניצלו את הפירצה הזו על מנת להפיץ את המסרונים באופן רחב. במוקד מערך הסייבר הלאומי 119 התקבלו כ-500 דיווחים בנושא.

תקיפת סייבר (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

מערך הסייבר הלאומי פרסם המלצות לציבור בנוגע לאירועים מסוג זה. הוא מזכיר את כללי ההגנה להודעות פישינג והפחדה: מומלץ לגלות עירנות מוגברת להודעות חשודות, לבדוק קישורים שנראים לא רשמיים ולא ללחוץ עליהם. במקרה של קבלת הודעה חשודה, יש לחסום את המספר המדובר ולדווח למערך הסייבר בחיוג ישיר 119. במקרה של ספק, יש לבדוק בערוצים המוכרים והרשמיים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר