בוגי יעלון הוא האישיות הבכירה בה ניסו לפגוע מחבלים בפארק הירקון לפני כשנה; פרטים חדשים על התקרית

המטען שמקורו מאיראן, המעצר בכביש 6 והנשקים שיועדו לפגוע באישים בכירים • המשטרה חשפה מידע חדש על אירוע הטרור בספטמבר 2023: "לא ידוע על קשר לאירועי 7 באוקטובר" • המטען התפוצץ בגלל כשל מוקדם, מה שהציל את יעלון

יעלון לצד הזירה בפארק הירקון. צילום: אוניברסיטת רייכמן, גדעון מרקוביץ

פרטים חדשים על הפיצוץ בפארק הירקון בספטמבר 2023: המשטרה עדכנה היום (רביעי) כי מטען חבלה איראני מסוג קלימגור הוא שהתפוצץ לפני כשנה פארק הירקון בתל אביב בניסיון לפגוע בשר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון. כמה שעות לאחר הפיצוץ נעצרו שני חשודים בכביש 431 כשאיתם חומרי הסוואה ואמל"ח.

תיעוד מהזירה: מטען התפוצץ בפארק הירקון

העצורים סיפרו שתקופה לפני הפיצוץ הם ביצעו הברחה יחד עם פעיל חיזבאללה, של תיק עם מטענים, נשקים, חומרי חבלה וסמים. במהלך החקירה התגלו עוד מעורבים כל אחד שחלק העבירו תיקים וחלק החביאו אותם.

החשוד שהניח את המטען אנשי תשתית הטרור מסרו כי התקינו מצלמה על גוף המטען באופן שאיפשר תצפית מרחוק על התנועה בשבילי הפארק. המטען הופעל על דמות שנחזתה על ידי התשתית להיות משה יעלון אך איש לא נפגע.

תיעוד: חסימות בכביש 431 בעקבות מעצר החשודים מהפיגוע בפארק הירקון // שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הבלשים של הימ"ר הגיעו לחשודים באמצעות מודיעין, החשודים תחילה שתקו בחקירתם אך לאחר חקירה מאומצת בזרת שב"כ הם דיברו ושפכו אור על האירוע.

החשודים שחלקם טבחים ופועלים הופעלו על ידי גורם חיזבאללה מדרום לבנון, תושב ישראל לשעבר שניצל היכרות מוקדמת עם חלק מהם, ולחלק שילם כסף.

במזרח ירושלים אותרו עוד 3 מטעני קלימגור איראנים, נשק מסוג M16 המטענים ייעודו לפגוע בעוד אנשים בכירים.

חברי החוליה ידעו שהופעלו ע"י גורם חיזבאללה. לא ידוע על קשר בין אירוע פיצוץ המטען לאירועי ה-7/10. 

פקד אלעזר רוזליו, ימ"ר תל אביב, מסר: "מדובר חקירה מאומצת שהסתיימה עם הגשת כתב אישום בחודש אוקטובר, תשעה חשודים, שמונה כתבי אישום, סיוע לטרור וקשר לגורם עוין, החשוד התשיעי פעיל חיזבאללה שמקושר לגורמים בארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר