הותר לפרסום: סרן דניאל מימון טואף, סמ"ר אגם נעים, סמ"ר עמית באכרי וסמ"ר דותן שמעון נפלו בפיצוץ מבנה ברפיח

סרן דניאל מימון, בן 23 ממורשת היה סגן מפקד פלוגה בחטיבת גבעתי • אגם נעים, בת 20 ממשמרות, הייתה פרמדיקית בגדוד 52 • סמ"ר עמית באכריה וסמ"ר דותן שמעון היו לוחמים בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, שניהם בני 21, מיושיביה ומאלעזר • עוד נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בגדוד שקד, חטיבת גבעתי

סרן דניאל מימון טואף, סמ"ר אגם נעים, סמ"ר עמית באכרי וסמ"ר דותן שמעון . צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים ופרמדיקית שנפלו אתמול (שלישי) כתוצאה מפיצוץ מבנה במהלך סריקה בשכונת ברפיח. סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. סמ"ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), שהיא החיילת הראשונה שנפלה במהלך פעילות מבצעית ברצועה מתחילת מלחמת חרבות ברזל.  

סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי וסמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד חטיבת גבעתי. נסיבות הפיצוץ נבדקות.

באירוע בו נפלו, נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. כמו כן, שני לוחמים מגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצעו באורח בינוני. בנוסף, קצין לוחם בסיירת גבעתי, נפצע באורח קשה כתוצאה מירי RPG. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. 

סרן דניאל מימון טואף 

סרן דניאל מימון טואף, צילום: דובר צה"ל

חברתו של דניאל, תמרה, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "כמה שאתה כ״כ כ״כ הרבה יותר מהפרטים הבסיסיים. איזה לב גדול היה לך. כמה היית מנסה להרגיע אותי כשהייתי נכנסת ללחץ של העבודה והמבחנים בתואר בזמן שאתה בתוך עזה חווה דברים שהעדפת לא לפרט לי. שיחות הטלפון שהיית מתקשר אלי בכל רגע פנוי שהיה לך סתם ככה כדי לבדוק איך אני, המשפטים המרימים שהיית אומר לי באופן קבוע והרצון האמיתי שלך לעשות שינוי טוב ומשמעותי לטובת המדינה שלנו, הם רק חלק מהדברים שנחרטו אצלי בלב לעד. גיבור היית וגיבור תשאר תמיד. הלב שלי יוצא לכל המשפחה והחברים. נזכור את דניאל עם החיוך הגדול שלו תמיד".

שמואל, אביו של דניאל ז"ל אמר בגלי צה"ל לאחר הפרסום על מותו של בנו: "אשרי שיש לנו ילדים כאלה, אני מבקש למען עם ישראל: תפסיקו עם המחלוקת, הילדים הטהורים שלנו נלחמים בעזה על עם ישראל". עוד הוסיף: "אדם מיוחד וטהור שעשה הכל למען עם ישראל, תמיד בלחימה הוא היה נכנס ראשון לכל מקום כמו הקצין שהוא - הוביל. אני כל כך גאה בו".

עוד פורסמה הודעתו האחרונה של סרן דניאל בה כתב: "בשביל זה אנחנו פה, עד הסוף וכמה שצריך". 

הודעתו האחרונה של סרן דניאל מימון טואף, צילום: צילום מסך

סמ"ר אגם נעים 

סמ"ר אגם נעים, צילום: דובר צה"ל

ממועצה אזורית מנשה נמסר: "כואבים את נופלה של סמ"ר אגם נעים ז"ל מקיבוץ משמרות, שנפלה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. אגם, בתם של דורית ודודי נעים, אחות לפלג ויובל, בת 20 בנופלה. על מועד הלוויה תצא הודעה בהמשך. אנחנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה היקרה ושל קהילת משמרות.

ארגון הפרמדיקים מסר: "אגם, מהחלוצות המשרתות כפרמדיקיות בתפקיד לחימה, ניצבה בחזית הקרבות ברצועת עזה בתפקיד הדורש שילוב ייחודי של אומץ לב, מסירות ומקצועיות אין קץ. אגם היתה שם כדי להילחם על חיי חבריה ליחידה, כשהיא נושאת באחריות עצומה לטפל ולהציל חיים בתנאי שטח קשים ביותר".

"גם היום, כמעט שנה בתוך המלחמה עלינו לזכור שרק בזכות טובות בנותינו וטובי בנינו, לוחמות ולוחמים כמו אגם ז״ל שמסרו נפשם, אזרחי ישראל יושבים בביטחה בארצם".

מלי קפלן, מנהלת המוסד החינוכי מבואות עירון ספדה לאגם: "היא הצטיינה בכל תחום שבו נגעה- הייתה תלמידה מצוינת, למדה במגמת ביולוגיה ומדעי המחשב ואף עשתה עבודת גמר במדעי החברה. אגם היתה חניכה ופעילה בפנימייה ובחברת הנעורים של מבואות עירון וכן היתה חניכה ומדריכה בתנועת השומר הצעיר.בסיום לימודיה אגם קיבלה תעודת הצטיינות חברתית על היותה מדריכה בתנועת הנוער השומר הצעיר. אחר לימודיה, בחרה אגם לעשות שנת שירות ב'פנימיית עדנים', בבית-קמה, ולעבוד עם בני נוער שיצאו מאשפוז. היא שאפה להיות פראמדיקית ושירתה בגדוד 52, מתוך שאיפה לתרום ככל יכולתה לחברה. אגם הייתה תמיד עטופה בחברים, סבלנית לכל אדם וטובת לב. אנו כואבים ועצובים. זהו אובדן גדול עבור הצוות וחניכי ובוגרי 'מבואות עירון'. מחבקים ומשתתפים בצער ההורים, דורית ודודי, האחיות והמשפחה כולה".

"יומיים אחרי סיום הקורס היא כבר הייתה בעזה" 

דורית, אמא של אגם נעים ז"ל, פרסמה פוסט לאחרונה על שירות בתה: "אגם קיבלה זימונים לקורס פארמדיקים, כל כך שמחנו, אולי בהמשך תהיה רופאה, שווה לא? היא סיימה את הקורס בהצטיינות והודיעו לנו שהיא מסופחת לשריון, יומיים אחרי סיום הקורס היא כבר הייתה בעזה עם חיל הנדסה, הפסקנו לנשום, לישון. החיים השתנו, פתאום גיליתי את התקפי החרדה שהגיעו ללא הכנה, בבית זה היה קל אבל יום אחד זה קרה בגן, אגמי צלצלה והודיעה שהיא נכנסת, לא הייתי מוכנה, היא הייתה אמורה להכנס כמה ימים אחרי.

כאב חד, כמו סכין שנכנסת ומסתובבת בלב, בבטן, בכל הגוף. אנחנו בוחרים לחיות בתקווה, מי ייתן וכל חיילנו ישובו בשלום, שהחטופים יחזרו בקרוב, אבל ממש בקרוב שהילדה הפרטית שלי כבר תחזור הביתה בריאה בגופה ובנפשה במהרה, שתסתיים המלחמה ונחזור לשגרה אמן אגמי שלי, גאה בך ילדה, מחכה לך אהובה שלי".

סמ"ר עמית באכרי 

סמ"ר עמית באכרי, צילום: דובר צה"ל

"עמית התגייס למשטרה הצבאית, בתור חוקר. הוא ראה מה קורה במלחמה ולא יכול להישאר בתפקיד. למרות שהיו לו בעיות פרופיל הוא עשה הכל כדי לעבור לקרבי", ספדה לו אחותו, נועה באכרי. "הוא פשוט הרים את כל צה"ל על הרגליים כדי לעבור. כזה הוא עמית, כשהוא רוצה משהו אף אחד לא יכול עליו. בפעם האחרונה הוא היה בבית ביום א' והתקשרו אליו, אמרו לו 'תגיע נכנסים לעזה שוב'. עמית נפצע לפני 3 שבועות מירי נ"ט על הצוות שלו. הוא נפצע מרסיסים בצורה קלה. הוא פונה לסורוקה ושם הוציאו לו את הרסיסים והוא חזר מייד לצוות שלו. הוא אמר- אין 'מצב שהצוות שלי נשאר שם, ואני פה'. הוא היה בראבק של המלחמה. הוא צלצל לאמא שלי ביום שישי האחרון, נתנו להם את הטלפונים. אמר שהכל בסדר, שהם במנוחה. הוא לא ממש פחד על עצמו, אבל אמר לי שהאירוע נ"ט היה קצת מפחיד, שהרבה חטפו רסיסים, אבל לא הייתה אופציה בכלל שהוא לא חוזר".

"בפעם האחרונה שדיברנו הוא אמר לי שהוא חוזר עוד שבועיים", הוסיפה נועה. "הוא לפעמים דיבר על החשש לחייו, אבל הכל היה בהומור. מאז דפקו לנו בדלת אתמול בערב אנחנו לא אותו דבר. נשארנו רק בנות. עמית היה הגבר הבכור במשפחה, הוא היה הגאווה שלנו. כל מה שהוא רצה להשיג הוא השיג בחיים, אבל מעולם לא בפגע באף אחד, הכל בצניעות. אם זה לא הכי טוב אז הוא לא עושה: הלוחם הכי טוב, האח הכי טוב, התלמיד הכי טוב."

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על נפילתו של עמית באכרי ז"ל ממושב יושיביה. כולנו מחבקים את המשפחה היקרה ברגעים הקשים הללו, בהם איבדה את היקר לה מכל.

עמית היה לוחם אמיץ ונחוש, שהגן בגופו על עם ישראל מול אויב אכזר. הלב שלנו נקרע בכל פעם מחדש מצער וכאב על אובדן חיים בטרם עת. המועצה, באמצעות צוותי האגף לשירותים חברתיים ומרכז חוסן, עוטפת את המשפחה ומלווה אותה בכל הנדרש. כולי תפילה ותקווה כי יהיה זה החלל האחרון במלחמה נוראית זו".

סמ"ר דותן שמעון 

סמ"ר דותן שמעון, צילום: .

מועצת גוש עציון הוציאה הודעה על נפילתו של של סמ"ר שמעון: "הוא הותיר אחריו הורים, ירון ואורית שמעון ואת האח גיא. אחותו נופר ז"ל, נספתה בתאונת דרכים לפני עשר שנים בצומת גוש עציון". עוד נודע כי הלוויה תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין בכפר עציון. 

פרופ׳ חיים שקד כתב בפייסבוק: "אבא של דותן שמעון, שנפל הלילה בעזה, יושב לידי בבית הכנסת. אחותו של דותן, נופר, נהרגה לפני מספר שנים בתאונת דרכים בצומת הכניסה ליישוב. משלושה ילדים נשאר כעת להורים בן אחד בלבד. אסון נורא".  

 השתתפו בהכנת הידיעה: ירון דורון, איליה יגורוב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר