שב״כ סיכל ניסיון התנקשות של חיזבאללה באישיות ביטחונית בכירה לשעבר

במסגרת מבצע מיוחד חשפו הכוחות מטען שצויד במערכת הפעלה מרחוק • התשתית מאחורי ניסיון הפיגוע - זו שביצעה את ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר 2023

חבלנים בפארק הירקון, ספטמבר 2023. צילום: גדעון מרקוביץ'

שירות הביטחון הכללי חשף היום (שלישי) כי סיכל ניסיון פיגוע של ארגון חיזבאללה נגד בכיר לשעבר במערכת הביטחון הישראלית. הפיגוע, שתוכנן להתבצע בימים הקרובים, כלל מטען מסוג "כלימגור" עם מנגנון הפעלה מרחוק.

תיעוד מהזירה: מטען התפוצץ בפארק הירקון (ארכיון)

במסגרת מבצע מיוחד, חשף השב"כ את מטען החבלה, הידוע בשימושו על ידי חיזבאללה. המטען צויד במערכת הפעלה מרחוק, הכוללת מצלמה וטלפון סלולרי, המאפשרת הפעלה מלבנון. פעילות מהירה של כוחות הביטחון מנעה את הפיגוע בשלביו האחרונים.

מטען מסוג "כליגמור", צילום: שב"כ

התשתית הייתה תחת מעקב

המטען שנתפס דומה במאפייניו לזה שהופעל בפארק הירקון בספטמבר 2023, אשר יועד לפגוע בבכיר ישראלי אחר. גורמי הביטחון מעריכים כי אותה תשתית טרור עומדת מאחורי שני ניסיונות הפיגוע.

שלשות החשודים נעצרו בכביש 431, צילום: .

האישיות הביטחונית שהייתה יעד לפיגוע עודכנה ותודרכה על ידי גורמי הביטחון. השב"כ מדגיש כי התשתית הייתה תחת מעקב לאורך זמן.

כאמור, בספטמבר 2023, התפוצץ מטען צינור בפארק הירקון בתל אביב, אירוע שהוביל למעצרם של שלושה חשודים ממזרח ירושלים על ידי כוחות ימ"מ ושב"כ בכביש 431. החשד היה כי חומר הנפץ היה ממקור איראני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר