מקורות לניו יורק טיימס: ישראל מיקשה את הביפרים של חיזבאללה

בלבנון מדווחים על 4,000 פצועים במהלך פיצוץ הביפרים ועל ביטול הלימודים במדינה • איראן מאשימה את ישראל בפיצוץ הביפרים • בנו של חבר פרלמנט לבנוני נפגע במתקפת הביפרים • שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי קיימו הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון

3 הרוגים בתקיפה בדרום לבנון. צילום: רשתות ערביות

היום ה-346 למלחמה: כאלף פצועים בלבנון כתוצאה מגל פיצוצים מסתורי של מכשירי זימונית היום (שלישי) במדינה. לוחם מילואים בחטיבת גבעתי נפצע  באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בלינקן יגיע היום למצרים כדי לדון במאמצים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה.

עדכונים שוטפים

02:32:מקורות לניו יורק טיימס: ישראל מיקשה ביפרים שחיזבאללה ייבא מטייוואן, ופיצצה את המטענים בהפעלה מרחוק בעזרת הודעה מ"הנהגת הארגון". (לידיעה המלאה)

01:13: איראן מאשימה את ישראל בפיצוץ הביפרים של חיזבאללה: ״מסכנת את השלום והביטחון באזור, דרושה פעולה בינלאומית כדי לעצור את התוכניות שלה״. (שחר קליימן)

00:23: חיזבאללה הודיע על מותו של המחבל חוסיין עלי עלאא א-דין, ההודעה התשיעית של הארגון על הרוגים בשורתיו ביממה האחרונה. (שחר קליימן)

23:51: חיזבאללה אישר את מותו של המחבל מוחמד עמאר, בנו של חבר הפרלמנט מטעמו (שחר קליימן)

חיזבאללה אישר את מותו של המחבל מוחמד עמאר, בנו של חבר הפרלמנט מטעמו, צילום: רשתות ערביות

23:49: חיזבאללה הודיע על עוד חמישה ממחבליו שחוסלו היום (שחר קליימן)

מחבל חיזבאללה שחוסל, צילום: ללא קרדיט

23:11: שר הביטחון יואב גלנט מקיים כעת הערכת מצב מבצעית יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון (לילך שובל)

שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב, צילום: שחר יורמן

22:49: שר הבריאות הלבנוני: 11 הרוגים ו-400 פצועים במצב קשה, מתוך 4,000 נפגעים (שחר קליימן)

שר הבריאות הלבנוני פיראס עביאד, צילום: רויטרס

22:33: הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח ש-500 אנשי חיזבאללה איבדו עיניים בפיצוצי המכשירים (שחר קליימן)

מחבל חיזבאללה לאחר פיצוץ הביפר, צילום: ללא קרדיט

22:05: גם החות'ים מגנים את "התוקפנות הציונית" יוצאים נגד "שתיקת הקהילה הבינלאומית" (שחר קליימן)

דובר החות'ים, צילום: רשתות ערביות

21:40: דיווחים זרים שמספר הפצועים בלבנון ובסוריה הגיע ל-4,000 בעקבות פיצוצי הביפרים של חיזבאללה (שחר קליימן)

21:23: הבית הלבן: ארצות הברית ממשיכה להאמין שהעימות בין ישראל לחיזבאללה צריך להיפתר בדרך דיפלומטית  

21:04: מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין צפוי לבקר בארץ בתחילת השבוע הבא. הביקור תוכנן עוד לפני מתקפת הביפרים היום בלבנון וסוריה. (אריאל כהנא)

20:13: דובר צה״ל מבקש להבהיר כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך ולשמור על ערנות ודריכות, ועל כל שינוי במדיניות נעדכן באופן מידי. (לילך שובל)

19:47: דיווחים על 3000 פצועים בלבנון 

19:35: הפיצוצים בלבנון: מספר ההרוגים עלה ל-9 

19:24: משרד החוץ הלבנוני: "התחלנו בהכנת תלונה להגשה למועצת הביטחון על מתקפת הסייבר הישראלית"    

19:17: מקורות לרויטרס: נסראללה לא נפגע בפיצוצים בלבנון  

19:02: בחיזבאללה מאשימים את ישראל בפיצוצי הביפרים ומאיימים לנקום (שחר קליימן)

18:58: ברקע ההסלמה האפשרית בפתח רה"מ נתניהו צפוי להמריא שבוע הבא לעצרת הכללית של האו"ם. מלשכתו נמסר כי כרגע אין שינוי בתוכניות. (שירית אביטן כהן)

18:38: דוברות סורוקה: ממשיך להשתפר מצבם של הפצועים מאירוע התרסקות המסוק בשבוע שעבר.צ בבית החולים מאושפזים כעת 5 פצועים מהאירוע, 1 ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, שניים במחלקה לכירורגית לב חזה ושניים במחלקה אורטופדית. ארבעה מתוכם במצב בינוני ואחד במצב קל. חלקם נזקקים עדיין להמשך התערבויות כירורגיות. הטייס השתחרר מביה״ח ועבר לשיקום. (איליה יגורוב)

18:33: שר הבריאות הלבנוני: 8 הרוגים ו-2800 פצועים בגל התקיפות האחרון 

18:29: דיווח ערבי שני בנים של בכיר חיזבאללה וופיק סאפא נפצעו, אחד באורח קשה. כמו כן נפצע בנו של חבר הפרלמנט של חיזבאללה חסן פדלאללה 

18:27: רשת סקיי ניוז מדווחת על 1,500 פצועים וחמישה הרוגים עד כה בפיצוצי מכשירי הקשר בלבנון 

18:15: חיזבאללה: "פיצוץ המכשירים הוביל למוות של ילדה, שני אחים ופצועים רבים. היזהרו משמועות. אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה להגן על לבנון" (שחר קליימן)

17:31: וול סטריט ז׳ורנל: הביפרים שהתפוצצו היו ממשלוח חדש שקיבלה חיזבאללה בימים האחרונים. גורם רשמי בחיזבאללה אמר שלמאות לוחמים היו מכשירים כאלה, תוך השערה שייתכן כי תוכנות זדוניות גרמו למכשירים להתחמם ולהתפוצץ. הגורם אמר שכמה פעילים הרגישו שהביפרים התחממו והשליכו אותם לפני שהתפוצצו. 

17:08: סוכנות מהאר הפרו-איראנית דיווחה: מוג'טאבה אמאני, שגריר איראן בלבנון, נפצע מפיצוץ ביפר. (שחר קליימן, נטע בר)

17:07: ערוץ לבנוני דיווח מפי גורם רשמי כי נרשמו עד כה אלף פצועים בלבנון מהפיצוצים של מכשירי הזימונית, ביניהם יש חמישה פצועים קשה ואין הרוגים. (שחר קליימן)

17:05: כלי תקשורת ערביים מדווחים כי כמה אנשי חיזבאללה נפצעו גם בסוריה ופונו לבתי החולים אחרי שגם מכשירי הקשר שלהם התפוצצו. 

16:59: הערוץ הפרו-איראני סאברין ניוז: דיווחים על אישיות דיפלומטית בלבנון שנפגעה 

16:49: גורם ביטחוני אמר לערוץ אל-ערבי הקטארי כי יש מאות פצועים בשורות חיזבאללה כתוצאה מפירצת סייבר והפיצוצים במקביל (שחר קליימן)

16:38: דיווחים על הרוג בתקיפת רכב בדמשק  

16:22: גורם לבנוני צוטט באל-ערביה: "50 פצועים באזור נבטייה בעקבות פיצוץ מכשירי הקשר של אנשי חיזבאללה" (שחר קליימן)

16:15: התקיפה בדאחיה: ברויטרס מדווחים כי מאות מחבלים נפצעו לאחר שמכשירי הקשר שלהם התפוצצו (שחר קליימן)

15:50: דיווחים בלבנון: כטב"מ ישראלי תקף רכב ליד הכפר מקנה באזור הבקעא הצפוני. בתוך כך, דיווחים בלבנון על נפגעים בתקיפה בדאחיה בביירות. (שחר קליימן)

15:31: המלך עבדאללה במסר תקיף: "לא נאפשר לפגוע בריבונות שלנו באמצעות חיסול חשבונות דרך ירדן או על ידי פיצוץ המצב בגדה המערבית ובירושלים. ירדן מוכנה להגיב בתקיפות לכל ניסיון לפגוע בריבונות שלה"

15:30: דיווחים ערביים: תקיפה ישראלית באיזור עיתה א-שאעב שבדרום לבנון.

15:06: אזעקה נשמעה בשתולה.

14:57: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה במרחב הגליל העליון על חדירת כלי טיס עוין, זוהו מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב סמוך לרמות נפתלי, אין נפגעים.

14:16: צה״ל חיסל שלושה מחבלי חיזבאללה שפעלו במבנה צבאי בדרום לבנון במרחב בליידא שבדרום לבנון.בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה וחיסלו שלושה מחבלים שפעלו בו. בנוסף, כוחות צה״ל תקפו בארטילריה במספר מרחבים שונים בדרום לבנון.

תיעוד: חיסול שלושה מחבלי חיזבאללה שפעלו במבנה צבאי בדרום לבנון | דובר צה"ל

14:12: בכיר חמאס, חאלד משעל, אמר בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי בארגון הטרור לא ממהרים לעסקה בכל מחיר. "יד חמאס על העליונה", אמר משעל, "גררנו את הצבא הישראלי למלחמת התשה. לא נוותר על הדרישות העיקריות שלנו - לסיום המלחמה ולנסיגת ישראל מעזה. ארצות הברית מכירה בחמאס ומבינ שהוא אינו הולך לשום מקום".

חאלד משעל., צילום: אי.פי

13:45: אזעקות עקב חשש לחדירת כלי טיס עוין באזור רמות נפתלי, מלכיה ודישון.

13:43: הותר לפרסום: שב״כ סיכל ניסיון התנקשות באישיות ביטחונית בכירה לשעבר באמצעות מטען מסוג כלימגור שיועד לצאת לפועל בימים הקרובים. התשתית מאחורי הפיגוע - זו שביצעה את ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר אשתקד.

במסגרת המבצע, השב"כ חשף מטען מסוג כלימגור המוכר בשימוש של חיזבאללה, אשר יועד לפגיעה באישיות. למטען הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, מבוסס מצלמה וסלולר, לטובת הפעלתו מלבנון על-ידי חיזבאללה.

13:05: דיווח באל-ערביה: שלושה הרוגים ושני פצועים בתקיפה בכפר בלידא, דרום לבנון.

התקיפה בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

12:42: גורם בכיר בדרום תימן אומר ל"ישראל היום" כי התגובה הישראלית לטיל של החות'ים, ששוגר לשטחה בתחילת השבוע, צריכה לכלול "תמיכה בכוחות שלנו בשטח באמצעות נשק מתקדם". לדבריו, התגובה צריכה לכלול גם תקיפות על יעדים צבאיים מרכזיים, שאינם פחותים ברמה שלהם מהתקיפה בנמל אל-חודיידה ביולי האחרון.

תומכי החות'ים בעצרת תמיכה בפלשתינים, צילום: אי.פי.איי

11:05: הערוץ הסעודי "אל-ערביה" דיווח מפי מקורות בלבנון כי כל פתרון בדרום המדינה יהיה במסגרת החלטה 1701 בלבד, עם השלמות. על פי המקורות, הם פועלים ליצור מנגנון שיפקח על יישום ההחלטה.

עוד דווח כי ביקור השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין, בישראל, התמקד בניסיון להביא לרגיעה ברצועת עזה לפי המתווה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בצמרת הלבנונית טוענים כי יש להגיע להפסקת אש בעזה כדי להביא להפסקת אש בגבול ישראל-לבנון.

10:50: האזעקות בגליל המערבי: לפחות שלושה שיגורים חצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים.

10:40: אזעקה בברעם, יראון ודוב"ב שבגליל המערבי.

10:15: חיל האוויר, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן ופיקוד הדרום, תקף וחיסל במרחב ההומניטרי בחאן יונס את המחבל אחמד עאיש סלאמה אלחשאש, ששימש כאחראי היחידה הרקטית של מרחב רפיח בג׳יהאד האסלאמי.

תקיפה בחאן יונס, צילום: רשתות ערביות

במסגרת תפקידו אלחשאש היווה מוקד ידע משמעותי במערך הרקטי, במהלך הלחימה שימש כמנהל לחימה וירי לעבר עורף מדינת ישראל מתוך האזור ההומניטרי שבו פעל.

05:55: דובר צה"ל מעדכן: לוחם מילואים מגדוד 846, חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה אמש (ב'), בקרב בדרום רצועת עזה.

05:45: הפלשתינים מדווחים על הפצצות במחנה הפליטים בורייג' שבמרכז רצועת עזה.

05:10: הפלשתינים מדווחים על הפצצות במרכז העיר עזה שבדרום הרצועה.

תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה // דובר צה"ל

03:35: הפלשתינים מדווחים כי כוחות הביטחון עצרו ברמאללה את אשתו של מזכ"ל החזית העממית ורוצח השר רחבעם זאבי אחמד סעדאת.

02:42: הקבינט המדיני-ביטחוני עדכן את מטרות המלחמה, כך שיכללו את הסעיף הבא: השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.

01:45: הפלשתינים מדווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפצצת מסוקים באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

00:05: מזכיר המדינה של ארה"ב אנחוני בלינקן ייסע היום למצרים וייפגש עם שר החוץ המצרי ועם גורמים מצריים כדי לדון במאמצים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר