זיכרון, מורשת וגבורה: כך יציינו בצה"ל את אירועי חודש אוקטובר

הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם את מדיניות צה"ל לחודש אוקטובר ולימי הזיכרון • מופעים ואירועים יוקדשו לערכי הזיכרון והמורשת לצד המאמץ המלחמתי • ב-7 באוקטובר יתקיים יום מיוחד בכלל יחידות צה"ל עם פעולות שיח ולמידה מבצעית • שבוע הוקרה לפצועי צה"ל ייערך בין ה-6 ל-12 באוקטובר

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, בבית עלמין צבאי. צילום: דובר צה"ל

צה"ל פרסם היום (שני) את מדיניות פעילותו במהלך חודש אוקטובר ובימי הזיכרון שיצויינו במהלך חודש זה. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קבע כי לצד המאמץ המלחמתי המרכזי, יוקדשו במהלך חודש זה מופעים ואירועים שיעסקו בזיכרון, מורשת וגבורה.

לפי המדיניות החדשה, יוקדש מקום מרכזי להנצחת המורשת והגבורה. מופעים ואירועים במהלך החודש ידגישו את נושאי הזיכרון, המורשת והגבורה, תוך כדי חיזוק תחושת האחריות והלמידה. זהו צעד שמטרתו להדגיש את המחויבות של צה"ל לביטחון אזרחי מדינת ישראל ואת החיבור למשפחות החטופים, הפצועים והמשפחות השכולות.

טקס יום הזיכרון בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

חברי פורום המטה הכללי יקיימו במהלך חודש אוקטובר מפגשים עם משרתי צה"ל בשטח ובמטה. הדגש במפגשים אלו יינתן לכוחות הלוחמים בסדיר ובמילואים, וכן למפגשים עם משפחות שכולות, פצועי צה"ל, משפחות חטופים וקהילות הדרום והצפון.

ב-7 באוקטובר, בכלל יחידות צה"ל יצוין יום מיוחד שיכלול פעולות הכוללות שיח פיקודי ולמידה מבצעית, בהובלת מפקדי היחידות. ביום זה, יתכנס פורום המטה הכללי בנגב המערבי, כחלק מהמאמצים לחיזוק רוח הלחימה והזיכרון.

מחבל בשער קיבוץ עלומים בשבעה באוקטובר, צילום: רויטרס

שבוע הוקרה לפצועי צה"ל יתקיים בין התאריכים 6-12 באוקטובר, ובמרכזו יתקיימו מפגשים וליווי של פצועי צה"ל. זהו שבוע שיאפשר למפקדים ולחיילים להיפגש עם הפצועים, לשמוע את סיפוריהם ולהביע את ההערכה והכבוד להם.

יום הזיכרון הלאומי יתקיים ב-27 באוקטובר, כאשר בכלל יחידות צה"ל ייערכו מסדרים לציון היום. בהתאם למדיניות אגף כוח אדם (אכ"א), המסדרים ישאו אופי של זיכרון והוקרה לנופלים ולמורשת הצה"לית.

המדיניות החדשה של צה"ל מדגישה את המחויבות להנצחת המורשת, חיזוק רוח הלחימה, וטיפוח הקשר עם הפצועים, החטופים והמשפחות השכולות. מדובר בצעד שמדגיש את החשיבות שבחיבור לערכי הלחימה וההקרבה, ומדגיש את המחויבות המתמשכת של צה"ל לחיזוק רוחה של האומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר