מקור בחיזבאללה: אנחנו עדיין שוללים שישראל תפתח במלחמה כוללת

באירגון הטרור הלבנוני מעריכים שלישראל אין יכולת לנהל עוד חזית מלחמה • כמו כן בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" העריכו כי יש "מספר גדול של פליטים שעבר את ה-140 אלף" • חוגים ממשלתיים בלבנון ציינו כי "לבנון דבקה בעמדתה הדוחה את המלחמה ואינה מתכוונת להיכנס אליה

פיצוץ בגבול הצפון מירי חיזבאללה (ארכיון). צילום: רויטרס

בחוגים ממשלתיים בלבנון אמרו הבוקר (שני) לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד": "אנחנו צופים בחשש בהסלמה בתקופה האחרונה לאחר ירידה יחסית שנרשמה בעקבות תגובת חיזבאללה על חיסולו של פואד שוכר, ובמיוחד כשהצבא הישראלי מגביר את קצב התקיפות בדרום או בבקעא".

דובר צה"ל

מנגד, גורם פרלמנטרי בחיזבאללה אמר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד": "למרות ההסלמה הישראלית והרחבת פעילות בדרום לבנון ובבקעא - אנחנו עדיין שוללים תרחיש של מלחמה כוללת, שכן האויב לא יכול לנהל מלחמה נרחבת עם ההתנגדות, והוא יעשה אלף חישובים לפני שייכנס לתרחיש כזה. לכן אנחנו רואים שהוא רק מפעיל לחץ ומגזים בדיבוריו. בכל מקרה אנחנו מוכנים לכל האפשרויות והתחזקנו".

לפי הדיווח בעיתון הפרו-קטארי, אותם חוגים "מגבירים את המגעים כדי למנוע התרחבות של היקף המלחמה וללחוץ על ישראל להפסיק את התוקפנות, שפוגעת גם באזרחים ובפרמדיקים".

שריפה באצבע הגליל בעקבות שיגורים מלבנון., צילום: דוברות כבאות

באותם חוגים עולה כי "ועדת החירום מקיימת יותר ישיבות ופועלת כדי להתעמת מול כל תרחיש עתידי, במיוחד מבחינת בתי החולים. הוועדה גם מחפשת אחר סיוע עם הארגונים הבינלאומיים לאור הנסיבות הכלכליות הקשות במדינה".

בעיתון הערבי ציינו כי יש "מספר גדול של פליטים שעבר את ה-140 אלף. בנוסף, יש אנשים חדשים שעוזבים את בתיהם בדרום לבנון לאור ההסלמה הצבאית והאיומים הצבאיים המתמשכים של ישראל לשנות את המצב בצפונה".

החוגים הממשלתיים בלבנון ציינו כי "לבנון דבקה בעמדתה הדוחה את המלחמה ואינה מתכוונת להיכנס אליה אך מצד ישראל מתרחשות עבירות והתקפות. על הקהילה הבינלאומית לראות זאת ולדון בדרכים להרגעת המצב ולמניעת הסלמה. הפעולות הבינלאומיות עדיין לא מספיקות כדי לשים סוף לתוקפנות הישראלית על עזה ועל דרום לבנון. אנחנו קוראים לנקוט בצעדים רציניים להפסקת אש בהקדם האפשרי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר