בכיר חות'י: קיבלנו הצעה מארה"ב להכרה בנו - תמורת הפסקת התקיפות; פגיעה ישירה במטולה

במיליציות השיעיות בעיראק טוענים כי שיגרו כטב"מ לעבר יעד בבקעת הירדן • מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה, עמדת תצפית ומבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון • נתניהו להוכשטיין: "לא ניתן יהיה להחזיר את תושבינו ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני בצפון"• החות'ים פרסמו תיעוד של הטיל שנורה אתמול לטענתם לעבר ישראל

תומכי מנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י. צילום: אי.פי.אי

היום ה-345 למלחמה: שר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין: ״הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית״. החות'ים פרסמו תיעוד של הטיל שנורה אתמול לטענתם לעבר ישראל.

עדכונים שוטפים

05:45: הפלשתינים מדווחים על הפצצות במחנה הפליטים בורייג' שבמרכז רצועת עזה.

05:10: הפלשתינים מדווחים על הפצצות במרכז העיר עזה שבדרום הרצועה.

03:35: הפלשתינים מדווחים כי כוחות הביטחון עצרו ברמאללה את אשתו של מזכ"ל החזית העממית ורוצח השר רחבעם זאבי אחמד סעדאת.

02:42: הקבינט המדיני-ביטחוני עדכן את מטרות המלחמה, כך שיכללו את הסעיף הבא: השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.הקבינט המדיני-ביטחוני עדכן הערב את מטרות המלחמה, כך שיכללו את הסעיף הבא: השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.

01:45: הפלשתינים מדווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפצצת מסוקים באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

00:05: מזכיר המדינה של ארה"ב אנחוני בלינקן ייסע היום למצרים וייפגש עם שר החוץ המצרי ועם גורמים מצריים כדי לדון במאמצים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה.

23:21: במיליציות השיעיות בעיראק טוענים כי שיגרו כטב"מ לעבר יעד בבקעת הירדן.

23:15: האזעקות בגליל המערבי: שני שיגורים התפוצצו בשטחים פתוחים.

22:45: אזעקות נשמעו בזרעית ובשומרה בגליל המערבי.

22:12: חבר בלשכה המדינית של החות'ים, מוחמד אל-בוחית'י, טען ברשת "אל-ג'זירה" כי המיליציה בתימן קיבלה "פיתויים" מארה"ב ובריטניה דרך מתווכים, שבמסגרתם יכירו בממשלתם, בתמורה להפסקת התקיפות.

22:00: שגריר ישראל לאו"ם דני דנון בדיון  במועצת הביטחון על המצב בעזה: "הכרעת חמאס היא לא רק אינטרס ישראלי – היא הכרח הומניטארי". עוד הוסיף כי "עובדי אונר״א שנהרגו בשבוע שעבר הם מחבלי חמאס".

20:59: דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה, עמדת תצפית ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים רב א-תלתין, חולא, מרון א-ראס ובליידא שבדרום לבנון.

תיעוד: תקיפת מחסן אמצעי לחימה, עמדת תצפית ומבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון | דובר צה"ל

בנוסף, צה״ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-נקורה שבדרום לבנון.

20:47: רקטה עתירת משקל פגעה במטולה. נזק גדול נגרם לבית שעולה בלהבות. שריפה מתפתחת גם בשמורת נחל עיון.

20:46: בעקבות דיון ביטחוני נוסף בקריה: ישיבת הקבינט נדחתה לשעה 22:00

20:13: אזעקה נשמעה במטולה.

20:03: החות'ים פרסמו תיעוד של הטיל שנורה אתמול לטענתם לעבר ישראל.

החות'ים פרסמו תיעוד של הטיל שנורה אתמול לישראל | רשתות ערביות

19:25: דיווחים ערביים: צה"ל תקף בטייבה שבדרום לבנון.

תקיפת צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

19:00: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לשליח האמריקני עמוס הוכשטיין כי "לא ניתן יהיה להחזיר את תושבינו ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני בצפון". עוד אמר ראש הממשלה כי ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארצות-הברית, אך בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.

18:55: אזעקות ברמות נפתלי

18:34: ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתום פגישה עם היועץ לביטחון לאומי ג׳ק סאליבן בבית הלבן: ״יש בישראל כ- 60,000 אזרחים, שכבר כמעט שנה לא מתגוררים בבתיהם בצפון. חיזבאללה מחריב חבל ארץ, שפרח ושגשג. הוא משרת את איראן והורס את לבנון ואת חיי אזרחיה. נתנו הרבה מאד זמן לפעילות דיפלומטית ואנחנו קרובים לסכנה של מלחמה קשה שתאיים על חלקים גדולים מישראל. כל מי שמסוגל למנוע אותה חייב להשקיע בכך כל מאמץ״ (שירית אביטן כהן)

18:05: שר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין: ״הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית״ (לילך שובל)

שר הביטחון גלנט לעמוס הוכשטיין: ״הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית״ // שירה קינן

17:40 מטוסי קרב תקפו בשעה האחרונה מחסני אמל״ח ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים טיר חרפא, אל עדייסא, בליידא ובכפר שובא שבדרום לבנון (לילך שובל)

17:31: ההתרעות בקריית שמונה: שמונה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. במטולה פרצה שרפה - וכובתה (עידן אבני)

17:08: ערוצים עזתיים דיווחו היום (שני) על מסר ממנהיג חמאס יחיא סינוואר למנהיג החות'ים עבד אל-מלכ אל-חות'י.

על פי הדיווח, סינוואר מסר כי מתקפת 7 באוקטובר "באה כדי להכות בפרויקט הציוני בפלשתין ובאזור. אנחנו מודים לאנסאראללה (החות'ים) על הסולידריות שלכם, על הרצון האיתן שלכם ועל המסרים שלכם. אני מברך על כך שהטילים שלכם הגיעו אל עומק הישות הציונית וחצו את מערכות ההגנה והיירוט"  לכתבה המלאה (שחר קליימן)

יחיא סינוואר, צילום: .שולח מכתבים למנהיגים כדי להוכיח שהוא שולט בנעשה

16:59: ברצועה מדווחים על תקיפה נגד בית ליד מסגד בנוסיראת, שני הרוגים לפחות במקום (שחר קליימן)

16:58: הירי למתת: שלושה שיגורים זוהו ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים (עידן אבני)

16:56: חיזבאללה מודיע על עוד מחוסל משורותיו, מוחמד איברהים יאסין מהעיירה החולה שבדרום לבנון.

מחבל חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון, צילום: .

16:41:האזעקות במג׳דל שמס- זיהוי שווא (עידן אבני)

16:35: דיווחים בלבנון על תקיפה בכפרשובא ובעדייסה שבדרום המדינה (שחר קליימן)

16:30: נשיא איראן מסעוד פזשכיאן: "אנחנו לא שואפים להחזיק בנשק גרעיני ואנחנו עדיין אלה שמוטלות עליהם סנקציות, אבל האמריקנים והאירופאים מאיימים עלינו והקימו בסיסים צבאיים קרוב לארצנו". עם זאת הוא הדגיש כי "הצורך להתעמת עם ישראל הוא דבר שלא נתון לדיון" (שחר קליימן)

נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, צילום: רויטרס

16:27: אזעקות במג'דל שמס

16:26: תושבי אצבע הגליל נדרשים לצמצם תנועות במרחבים, להמנע מהתקהלויות ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים (עידן אבני)

16:21: תושבי קריית שמונה שנשארו בעיר מתבקשים לשהות לצד מרחבים מוגנים (עידן אבני)

נמשיך לעדכן 24/7 בהתאם להתפתחויות.

16:16: דיווחים פלשתיניים: שישה הרוגים בתקיפה באזור אוהלים של מפונים במערב חאן יונס. עוד דווח על שלושה הרוגים וכמה פצועים בתקיפה בבית חאנון בצפון הרצועה (שחר קליימן)

14:20: בצל המתיחות הפוליטית, דיון הקבינט נדחה היום לשעה 21:00. (שירית אביטן כהן)

ישיבת קבינט המלחמה (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

14:19: אזעקות הופעלו בשאר יישוב ובשניר בעקבות ירי רקטות וטילים. (עידן אבני)

14:07: דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי: מחבל חיזבאללה חוסל ושלושה נפצעו בתקיפת צה"ל בכפר חולא, שבדרום לבנון.

13:04: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קורא לפיטורי שר הביטחון גלנט: "במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה נתניהו לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה".

12:46: הקבינט יתכנס הערב בשעה 18:00 לדיון במטרות המלחמה בין היתר בעקבות ההסלמה בזירה הצפונית והתוקפנות החות'ית ממזרח. (שירית אביטן כהן)

12:39: דובר צה"ל מעדכן כי מטרה אווירית חשודה חצתה לפני זמן קצר משטח לבנון ונפלה בשטח פתוח במרחב הגליל העליון, אין נפגעים. התרעות הופעלו במרחב על פי המדיניות, בעקבות היירוטים פרצו שריפות במקום. צוותי כיבוי והצלה פועלים לכבותן. (לילך שובל, עידן אבני)

12:33: שגריר צרפת לישראל: "חיזבאללה לא מפחדים מהרס בלבנון, אנחנו מדברים איתם, הם לא מתכוונים לוותר". לידיעה המלאה. (שירית אביטן כהן)

12:30: מקור בחיזבאללה: אנחנו עדיין שוללים שישראל תפתח במלחמה כוללת. בחוגים ממשלתיים בלבנון אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד": "אנחנו צופים בחשש בהסלמה בתקופה האחרונה לאחר ירידה יחסית שנרשמה בעקבות תגובת חיזבאללה על חיסולו של פואד שוכר, ובמיוחד כשהצבא הישראלי מגביר את קצב התקיפות בדרום או בבקעא". לידיעה המלאה(שחר קליימן)

פיצוץ בגבול הצפון מירי חיזבאללה (ארכיון), צילום: רויטרס

12:20: תקרית חריגה ביריחו: פלשתינים תקפו באלימות שני רועי צאן שהתקרבו לכפר ערג'את באזור. אחד מרועי הצאן שהלך לצד כבשיו נחבל בראשו מאבן שנזרקה לעברו. המתיישבים טענו כי הפלשתינים גנבו טלפון של רועה צאן, תקפו אותו באלות ונמלטו. לאחר מכן, הגיעו חבריהם של רועי הצאן, מתיישבים אף הם, ותקפו בחזרה את הפלשתינים על מעשיהם. לידיעה המלאה. (חנן גרינווד)

רועה צאן הותקף בסמיכות ליריחו, צילום: ללא

12:11: דיווח ראשוני: ירי בוצע לעבר בית ספר בכפר ג׳סר זרקא. בעקבות הירי נפצע באורח בינוני צעיר בן 15 שפונה לביה"ח הלל יפה בעודו סובל מפציעות חודרות, כך דווח במד"א. (מישל מכול)

12:04: לוחמי המילואים של חטיבה 5 נכנסו לרצועת עזה להמשך סדרות קרב ולחימה בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה. טרם הכניסה הקרקעית לדרום הרצועה, התאמנו הלוחמים והעלו את כשירותם המבצעית לקראת המשימות הקרבות בהתקפה ובהגנה. (לילך שובל)

תיעוד מכניסת כוחות חטיבה 5 לרצועת עזה // דובר צה"ל

11:32: דיווחים בדרום לבנון על הפגזות ארטילריה של צה''ל באזור כפר שובא. (שחר קליימן)

10:18: בהמשך לפיגוע הדקירה שהתרחש אמש בשער שכם בירושלים - שוטרי המחוז הדרומי פשטו הלילה על ביתו של המחבל מערערה בנגב. הם ביצעו חיפוש במקום, עצרו ועכבו את בני משפחתו להמשך חקירה. במהלך החיפוש נאספו מחשבים, מסמכים, חפצים וממצאים נוספים ולקחו לתחקור 10 גברים ונשים ממשפחתו של המחבל. לידיעה המלאה. (איליה יגורוב)

כוחות משטרה פשטו על בית מחבל שפיגע בשכם // צילום: דוברות המשטרה

10:08: משרד הביטחון וצה"ל מעדכנים על השלמת מיזם ההצטיידות מחדש של 97 כיתות כוננות ביישובי גבול הצפון. בתוך כך, כ-9,000 כלי נשק מסוג 'ערד' בהיקף של כ-50 מיליון שקלים ירכשו לטובת צוותי הביטחון האזרחיים. (לילך שובל)

כלי הנשק שנרכשו ב"משב רוח" לטובת הצטיידות כיתות הכוננות, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

08:43: כוחות גדולים של המשטרה ושל המנהל האזרחי פשטו לפנות בוקר על הישוב אדם בבנימין וביצעו הרס בשתי נקודות התיישבות סביב הישוב. באחת מהן הוחרב ביתה של משפחה שהתגוררה במקום, בני המשפחה פונו מבתיהם יחד עם חפציהם. מדובר בהרס הרחב ביותר שבוצע תחת אחריותו של סמטוריץ' כשר בממשלה. (חנן גרינווד)

פינוי התיישבות בבנימין, צילום: ללא

08:14: טיל נ"ט פגע במרחב מטולה. אין נפגעים

07:33: שר הביטחון גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: ״האפשרות להסדרה בצפון חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס - הכיוון ברור״

07:25: בהמשך להתרעות בגליל העליון: במטולה ובכפר הגלעדי, זוהה שיגור אחד שנפל בשטח פתוח.אין דיווח על נפגעים.

07:19: אזעקות בכפר גלעדי

05:50: האזעקות בגליל העליון הלילה: שני שיגורים חצו מלבנון. הרקטות התפוצצו בשטח פתוח, לא נגרם נזק ואין נפגעים.

02:22: אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו באביבים וביראון שבגליל העליון.

00:50: אוסאמה חמדאן, אחד מבכירי ארגון הטרור חמאס: "יחיא סינוואר ישלח בקרוב מסר פומבי לעם הפלשתיני ולעולם".

אוסאמה חמדאן, בכיר חמאס בלבנון (ארכיון), צילום: ללא

23:14: ב-24 השעות האחרונות, כוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב (USCENTCOM) השמידו בהצלחה מערכת טילים אחת באזור שבשליטת החות'ים בתימן. נקבע שמערכת זו מהווה איום ברור ומיידי על כוחות ארה"ב והקואליציה וכלי השיט המסחריים באזור. פעולה זו ננקטה כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים ובטוחים יותר עבור ספינות ארה"ב, קואליציה וכלי מסחר.

23:09: הערוץ הקטארי "אל-ערבי" דיווח הערב (ראשון) ממקורותיו כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יקיים בקרוב ביקור במזרח התיכון, וזאת במטרה להתניע את המו"מ לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה.

על פי המקורות, בלינקן ייפגש עם נשיא מצרים א-סיסי כדי להעלות הצעות חדשות לחידוש המשא ומתן. הוא ידון בין היתר בהצעות לגישור הפער בין ישראל למצרים בנושאי ציר פילדלפי ומעבר רפיח. עוד דווח כי בלינקן ידון בערבויות של ארה"ב ליישום כל שלבי הסכם הפסקת האש ועסקת החטופים (שחר קליימן).

22:05: דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים בלאטה בשכם.

21:26: מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, התייחס לשיגור הטיל מתימן לעבר מרכז הארץ ואמר כי הדבר מהווה "תזכורת לאתגר הרב-זירתי המוטל עלינו בהגנה ובהתקפה. נמשיך להגן ונדע להגיב נגד כל מבקשי רעתנו ביד ארוכה וחזקה" (לילך שובל).

השריפה סמוך לכפר דניאל

21:20: כתוצאה מהדף הנפילה במרחב צפון רמת הגולן, טופלו מספר חיילי צה"ל שנפגעו באורח קל מאוד. איש מהם לא נזקק לפינוי או המשך טיפול (לילך שובל).

20:12: חיזבאללה טוען: "שיגרנו כטב"מים מתאבדים לעבר מחנה ירדן ברמת הגולן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר