תחקיר השיגור מתימן: "הטיל לא הושמד, לא הושגה התוצאה הרצויה"

הטיל יורט מעל שטח ישראל לא בצורה בה מצפים במצב כזה • על פי התחקיר, לא מדובר בטיל היפר-סוני כפי שדווח

נפילת חלקי יירוט בתחנת הרכבת פאתי מודיעין. צילום: ללא

תחקיר הטיל ששוגר מתימן למרכז הארץ: הבוקר (ראשון) בסביבות השעה 6:30, שוגר טיל מתימן מגזרת החוף המערבית למרכז הארץ, המיירט הישראלי פגע במטרה אך לא הייתה השמדה מלאה כפי שמצפים בתהליך יירוט כזה.

עוד עלה מהתחקיר: "המטרה התפרקה מעל שטח ישראל וחלקיה נפלו אך המשימה היא להשמיד את המורות באוויר. לא מדובר בטיל היפר-סוני. ככל שאנו יודעים אין לאויבים שלנו טילים היפרסוניים. שוגרו לעבר ישראל יותר מ-15,000 פריטי תמ״ס. מבחינה סטטיסטית לפעמים יש חוסר הצלחה. ואין פה טיל היפרסוני או אחר שאין לנו יכולת להתמודד איתו, יש מספר נסיונות יירוט על מנת להגדיל את הסיכוי לפגיעה". 

היירוטים מעל גוש דן, הבוקר, צילום: ללא

האזעקות נשמעו היום בשעה 06:32 למשך כדקה וחצי במספר אזורים מרכזיים, ביניהם גוש דן, השפלה, אזור הירקון, שפלת יהודה וחלקים מהשומרון. על פי דובר החות'ים, יחיא סריע, מדובר בפעולת טרור במסגרת "השלב החמישי" של חזית התמיכה בתימן בעזה, שמהווה "שיא במאמצים של גיבורי הכוח הרקטי, שפעלו לפיתוח טכנולוגיית טילים, שתענה לדרישות ולאתגרים בהשגת המטרות ותעקוף את מערכות היירוט ביבשה ובים, השייכות לארה"ב ולישראל ולאחרים". עוד טען כי הירי כוון ל"יעד צבאי" באזור יפו.

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן: "כך נראים החיים שלנו בצפון כל יום. לא פעם בכמה חודשים. האזעקות הבוקר במרכז הן דוגמא קטנה לאיך נראים החיים של אלפים מתושבי הצפון – כל יום, גם היום. מדינת ישראל חייבת אומץ מדיני ומבצעי, חייבת להחזיר את ההרתעה, לקטוע את זרועות התמנון האיראני. הילדים שלנו צריכים להתעורר ברוגע. לא מאזעקה – לא במרכז, לא בדרום ולא בצפון".

תיעוד מזירת הנפילה במרחב כפר דניאל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר