חטיבה בצפון פיזרה ללא אישור כרוזים בדרום לבנון: "עזבו את הבתים באופן מיידי"; צה"ל: "בודקים ומתחקרים"

בכרוזים נכתב: "חיזבאללה יורה מהאזור שלכם, עליכם לעזוב את בתי מגוריכם באופן מיידי עד השעה ארבע בערב" • הכרוזים הוצנחו על ידי רחפן ביוזמת החטיבה המרחבית 769 • בצה"ל מתחקרים את האירוע • הרחפן שנשלח למשימה נפל בשטח לבנון

הכרוזים שפיזר צה"ל בדרום לבנון. צילום: רשתות ערביות

אירוע חריג בגזרה הצפונית. חטיבה 769, החטיבה המרחבית שאחראית על הגזרה המזרחית של הגבול בין ישראל ללבנון הצניחה כרוזים, על דעת עצמה, בשטח לבנון באמצעות רחפן, בהם דרשו מתושבי המקום לפנות את בתיהם מכיוון שחיזבאללה יורה משטחם וצה"ל בדרכו לפעול במרחב.  

דיוחים על תקיפה בעיירה חולה בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

בצה"ל מסבירים כי המהלך של החטיבה המרחבית לא קיבל את האישורים הנדרשים, וכי מדובר ביוזמה של החטיבה שלא עברה דרך הערוצים הפיקודיים. בצה"ל אומרים, כי אין פינוי רחב בדרום לבנון. פיזור הכרוזים לא אושר, והמקרה נבדק ומתוחקר.

בכרוזים שפוזר נכתב: "אל כל התושבים והעקורים באזור, חיזבאללה יורה מהאזור שלכם. עליכם לעזוב את בתי מגוריכם באופן מיידי ולפנות צפונה לאזור אל-ח'יאם עד השעה ארבע בערב, ולא לחזור לאזור הזה עד סוף המלחמה. מי שיימצא באזור הזה אחרי השעה הזאת, ייחשב בתור גורם טרור. צבא ההגנה הישראלי יפעל בכל הכוח באזור שלכם".

ל"ישרל היום" נודע, כי הכרוזים פוזרו בתא שטח ספציפי שממנו בוצעו שיגורים בשבועות האחרונים לצפון, ובו שוהים פליטים סורים. מאוחר יותר נודע כי הרחפן שפיזר את הכרוזים להרחקת התושבים נפל בתוך שטח לבנון. 

תושבי הצפון מחזקים את חיילי חטיבה 769 ואת מפקד החטיבה אל”מ אבי מרציאנו.

מה שעומד מאחורי פיזור הכרוזים: ממרחב הווזאני שאותו ביקשה החטיבה לפנות בוצעו מספר פעמים שיגורים לעבר הצפון בתקופה האחרונה. מדובר במרחב שיש בו מאהלים, שאינם בתי קבע, של פליטים סורים. חזבאללה מנצל את האזור כדי לבצע ירי לשטח ישראל.

יאיר קראוס: "זו לא הפעם הראשונה שבחטיבה מפזרים כרוזים עם אזהרות לתושבים ולגורמים במרחבים הסמוכים לגבול בלבנון אך הפעם משום מה יש סביב האירוע 'סערה' ומפקד האוגדה ומפקד הפיקוד דרשו לפתוח בתחקיר מדוע נעשה הדבר ללא שהתירו זאת. למפקדים הבכירים 'בוער' מאוד לאזוק את הסוסים... למה?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר