אזעקות חריגות במרכז הארץ: טיל קרקע-קרקע נורה מתימן

התרעות רבות הופעלו הבוקר באזורים נרחבים בגוש דן, שפלת יהודה וחלקים מהשומרון • הטיל נפל בשטח פתוח • בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף • אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן: "האזעקות הבוקר הן דוגמא קטנה לאיך נראים החיים של אלפים בצפון" 7 אתמול הבטיחו החות'ים "הפתעות" לישראל וטענו כי שיתפו פעולה עם המילציות השיעיות בעיראק

יירוטים מעל שמי גוש דן \ השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

2,365,000 איש נכנסו למרחב המוגן הבוקר (ראשון) בזמן שבאופן חריג, ולראשונה מזה זמן רב, נשמעו אזעקות רבות באזורים רבים ברחבי הארץ. האזעקות נשמעו בשעה 06:32 למשך כדקה וחצי במספר אזורים מרכזיים, ביניהם גוש דן, השפלה, אזור הירקון, שפלת יהודה וחלקים מהשומרון.

תיעוד מזירת הנפילה במרחב כפר דניאל // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השריפה סמוך לכפר דניאל \\ ללא

צה"ל דיווח כי זוהה שיגור טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח ישראל מתימן. וכי קולות הנפץ שנשמעו מקורם במיירטים. הטיל נפל בשטח פתוח, כככל הנראה בין כפר דניאל לתחנת הכוח של גזר.  שריד מיירט אותר באזור תחנת רכבת פאתי מודיעין. חמישה גברים ונשים נפצעו במצב קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

בשלב זה, לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, אין שינוי בהנחיות והלימודים מתקיימים כרגיל. בצפון הורו על העלאת הכוננות, והתלמידים בצפון יחלו ללמוד מאוחר יותר. הגם בנתב"ג הפעילות חזרה לשגרה.

זירת הנפילה בשטח פתוח באזור בן שמן \ TPS

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן: "כך נראים החיים שלנו בצפון כל יום. לא פעם בכמה חודשים. האזעקות הבוקר במרכז הן דוגמא קטנה לאיך נראים החיים של אלפים מתושבי הצפון – כל יום, גם היום. מדינת ישראל חייבת אומץ מדיני ומבצעי, חייבת להחזיר את ההרתעה, לקטוע את זרועות התמנון האיראני. הילדים שלנו צריכים להתעורר ברוגע. לא מאזעקה – לא במרכז, לא בדרום ולא בצפון"

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן: "האזעקות הבוקר הן דוגמא קטנה לאיך נראים החיים של אלפים בצפון" // אייל מרגולין-ג'יני

מפת האזעקות במרכז הארץ, צילום: ללא

ממטה "נלחמים על הצפון" נמסר: "בטח אתם לא יודעים כי זה כבר הפסיק לעניין אתכם, אבל שעה אחרי המטח למרכז היה גם מטח ליישובי הצפון. ולמה זה לא מעניין אף אחד? כי יש כאן אנשים שהתרגלו לזה שיש דם ששווה פחות ושיש אזור שלם שמדינת ישראל מוותרת עליו.

"כבר כמעט שנה שאנחנו סובלים כמעט מדי יום מהפחד, מהריצות למקלטים כשאין זמן בין ההתרעה לנפילה, ומחוסר וודאות ארוך. תדמיינו שכל יום יש נפילה במרכז - וצאו להגיב כמו שצריך גם בצפון כדי לגמור את המלחמה עם ניצחון לטווח הרחוק".

נתב"ג בזמן האזעקות, צילום: יוסי זליגר
נפילת חלקי יירוט בתחנת הרכבת פאתי מודיעין, צילום: אורן כהן

הפעם האחרונה בה היה יירוט לעבר המרכז היה בחודש אוגוסט. טיל נפל בים ולא הופעלה התרעה. בין הערים המרכזיות שבהן הופעלו האזעקות היום ניתן למנות את אור יהודה, יהוד-מונוסון, קריית אונו, חולון, רמת גן, ראשון לציון, רחובות, לוד, רמלה, נס ציונה, מודיעין-מכבים-רעות, אלעד ושוהם. כמו כן, הופעלו אזעקות באזור לטרון ובחלקים מסוימים של השומרון.

נזכיר שהחות'ים הבטיחו אתמול "הפתעות", וטענו בעבר כי ביצעו שיתופי פעולה עם המיליציות השיעיות בעיראק.  מאז יולי החות'ים איימו שתגיע תגובה לתקיפה הישראלית בנמל אל-חודיידה. "המיליציה מזהירה כי בימים הקרובים יהיו הפתעות שישראל וארה"ב ולא מצפות להן", אמר בכיר חות'י.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, שחר קליימן, עידן אבני, נועם (דבול) דביר, חנן גרינווד, אבי כהן, אפרת פורשר ושמעון יעיש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר