מקור צבאי בחיזבאללה: הארגון עבר ממלחמת התמיכה בעזה למלחמת קיום נגד ישראל

בדיווח שהתפרסם בעיתון הלבנוני אל-דייר, צוטט גורם צבאי של ארגון הטרור כשהוא מאיים כי חיזבאללה עבר למלחמה מתמשכת נגד "הכיבוש "הישראלי" • הסיבה לכך, לדבריו, היא שההתנגדות מודעת היטב לכך שישראל עברה לשלב חדש במלחמתה בצפון, וכי המטרה הקבועה של ה"ישות העברית" היא מיגור וחיסול הארגון • לטענתו, יהיו השלכות הרות אסון על "צבא הכיבוש", בשל הניסיון של חיזבאללה בלחימה בשטח

מחבלי חיזבאללה. צילום: רשתות ערביות

מקור צבאי אמר היום (שבת) לעיתון הלבנוני אל-דייר כי חיזבאללה עבר ממלחמת התמיכה בעזה שפתח ב-8 באוקטובר למלחמה מתמשכת נגד "הכיבוש הישראלי". הסיבה לכך, לדבריו, היא שההתנגדות מודעת היטב לכך שישראל עברה לשלב חדש במלחמתה בצפון, וכי המטרה הקבועה של ה"ישות העברית" היא מיגור וחיסול הארגון.

תקיפת משגרי ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון (ארכיון) // דובר צה"ל

חיסול חיזבאללה, הדגיש המקור הצבאי, אינו מציאותי משום שלכל פלישה קרקעית "ישראלית" לשטח לבנון, דווקא בדרום, יהיו השלכות הרות אסון על "צבא הכיבוש", בשל הניסיון של חיזבאללה בלחימה בשטח. בנוסף לכוחו בהרתעה.

הגורם הוסיף כי ההנהגה הפוליטית "הישראלית" עשויה לחשוב שהיא מסוגלת להקים אזור חיץ בגבול, באמצעות פעולה צבאית שמרחיקה את חיזבאללה כך שלא יהווה עוד איום עליו ועל יישוביו בצפון, אבל התפיסות הללו שזורות בדמיון, באשליות ובחישובים שגויים וכושלים.

לוחמי חיזבאללה בלוויית אחד ממפקדי הארגון (ארכיון), צילום: אי.פי

עוד הוא ציין כי ציר ההתנגדות לא בא לעזרת עזה בהחלטה נמהרת ואקראית, אלא למנהיגיו יש תפיסות מסוימות להתמודד עם כל האפשרויות. הנהגת חיזבאללה לא הייתה מקריבה את השקט השורר בדרום מאז 2006 אלמלא הבינה כי המפלגות הציוניות הגזעניות שעלו לשלטון על בסיס תוכנית פעולה טלאולוגית מכוונים לחיסול הארגון, טען.

סרטון של חיזבאללה ממתקן צבאי ענק בשם "עימאד 4" (ארכיון) // רשתות ערביות

רק בחודש שעבר, חיזבאללה פרסם סרטון שמטרתו לאיים על ישראל, כשברקע נשמעים מסרים מאיימים בקולו של מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה. הארגון הציג בסרטון תיעודים מתוך מנהרות הטרור שלו. בתיעודים נראים מחבלים נוסעים על אופנועים ואף שיירה של משאיות עם ציוד שעוברת בקלות במנהרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר