"לא עמדתי במשימה, לא הבאנו את ידיעת הזהב": מכתב הפרישה של מפקד 8200 תא"ל יוסי שריאל

יוסי שריאל, מפקד יחידה 8200, הודיע על פרישתו מצה"ל בעקבות מחדל 7 באוקטובר • במכתב לאנשי היחידה, חשף את ממצאי התחקיר הראשוני וקיבל אחריות אישית • "ב-7 באוקטובר בשעה 06:29 לא עמדתי במשימה כפי שציפיתי מעצמי", כתב שריאל • "למרות הציפייה שהייתה מאיתנו, לא הבאנו את ידיעת הזהב", הודה המפקד הפורש • שריאל קרא לאנשי היחידה להמשיך במשימתם החיונית, למרות הכישלון המודיעיני

יוסי שריאל. צילום: אורן כהו

"מבקש לממש את אחריותי": תא"ל יוסי שריאל מפקד יחידת 8200 הודיע היום (חמישי) לרמטכ"ל הרצי הלוי ופקודיו ביחידה המודיעינית כי בכוונתו לעזוב צה"ל בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר

מכתב הפרישה המלא

במכתב ששלח לפקודיו כתב שריאל: "ב-7 באוקטובר בשעה 06:29 לא עמדתי במשימה כפי שציפיתי מעצמי, שציפו ממני פקודיי ומפקדיי ושציפו ממני אזרחי המדינה שאני כל כך אוהב. היום, בהתאם למצב המלחמה, לתהליכים של ליכוד השורות ובניית החוסן היחידתי ולאחר השלמת תהליכי התחקור הראשוניים, אני מבקש לממש את אחריותי האישית כמפקד היחידה ב-7 באוקטובר ובמועד שייקבע על ידי מפקדיי להעביר את המקל למשמרת הבאה".

שריאל טוען כי יחידתו ערכה תחקיר על חלקה במחדל: "התחקיר מראה כי בשנים, בחודשים, בימים ובשעות שקדמו למתקפת הפתע, דרגי העבודה של היחידה שלנו, על מרכזיה השונים, סיפקו במקצועיות ובעמל רב סדרה של ממצאים מפורטים, אשר הופצו לכלל השותפים המודיעיניים והמבצעיים". הוא פירט: "כל תוכניות המתקפה האופרטיבית של חמאס, על האימונים ונוהל הקרב למימוש תוכנית זו, על התפיסה של חמאס כי יש לפתוח בהפתעה בזמן שכוחות צה"ל נמצאים בשגרה ועל אינדיקציות חריגות במספר מערכים בזרוע הצבאית של הארגון בלילה שלפני".

פרס ביטחון ישראל על פרויקט פורץ דרך: כך טיפס יוסי שריאל לפיקוד על 8200

למרות זאת, הודה שריאל: "המידע המפורט שהופק והופץ על תוכניות חמאס ועל היערכותו לא הצליח לנפץ את הנחות היסוד המודיעיניות והצבאיות, לא בתוך היחידה ולא בקרב שותפינו. למרות הציפייה שהייתה מאיתנו, לא הבאנו את ידיעת הזהב שקובעת את שעת ה-ש' ליציאה למתקפה".

שריאל הביע במכתב את תהיותיו: "אני שואל את עצמי ללא הרף וללא תשובות מספקות - למה? מה גרם לכך? מה דרוש היה לעשות אחרת או לצפות אחרת? איפה נעוצים שורשי הכישלון?".

 שריאל קרא לאנשי היחידה להמשיך במשימתם: "אני מבקש מכם להמשיך ולעמוד במשימה, להמשיך ולהצליח בה. המדינה זקוקה לכם היום יותר מתמיד". הוא הוסיף: "אני סומך עליכם שתמשיכו לעמוד במשימה ולהצליח בה. שתמשיכו להיות מקצועיים, יצירתיים, נחושים ואמיצים".

שריאל סיים את מכתבו בנימה אישית: "תודה על הזכות הגדולה שניתנה לי לשרת לצדכם ולפקד עליכם. אוהב אתכם מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר