מי אתה יוסי שריאל? זהו מפקד 8200 שפורש לאחר מחדל הטבח

תא״ל שריאל לקח אחריות מלאה על חלקו במחדל שהוביל ל-7 באוקטובר • במשך השנים שימש בשורה אורכה של תפקידים מבצעיים באגף המודיעין וזכה בפרס ישראל לביטחון • באפריל פורסם תחקיר של ה"גרדיאן" הבריטי שחשף כי זהותו של שריאל התגלתה בשל ספר שפרסם באמזון

תא"ל שריאל. צילום: אורן כהן

אחת מהדמויות המרכזיות העומדות בלב ליבו של מחדל ה-7 באוקטובר, מפקד יחידת 8200 בחיל המודיעין, תא״ל יוסי שריאל הודיע לרמטכ״ל על סיום תפקידו ופרישה מצה״ל – 11 חודשים לאחר המחדל.

״לא עמדתי במשימה״,כתב היום (חמישי) מפקד יחידת 8200, תא״ל יוסי שריאל ,לרמטכ״ל הרצי הלוי.

שריאל נולד בחיפה והתגייס לצה״ל בשנת 1997 לאגף המודיעין. במהלך שירותו שימש כקצין מודיעין וסייבר ביחידה היוקרתית 8200. לאחר מכן עבר לשמש כקצין מודיעין באוגדה 91. בהמשך שימש בשורה אורכה של תפקידים מבצעיים באגף המודיעין. בשנת 2018 זכה בפרס ביטחון ישראל על פרוייקט ייחודי שהוביל בנושא בינה מלאכותית ומלחמה בטרור. ב-28 בפברואר 2021 מונה לשמש כמפקד יחידת 8200 במקומו של תא״ל אסף כוחן שפרש מצה״ל.

באפריל פורסם תחקיר של ה"גרדיאן" הבריטי שחשף כי זהותו של שריאל התגלתה בשל התנהלותו שגרמה ל"פרצת אבטחה מביכה". לפי התחקיר, הוא פרסם באמזון ספר שכתב על שילוב הבינה המלאכותית בצבאות והאפשרויות שגלומות בכך, על הספר הוא חתם בראשי התיבות של שמו.

הספר של שריאל וכתובת המייל, צילום: הוצאת eBookpro

בנוסף, כתובת המייל שהייתה בתוך הספר הדיגיטלי חשפה את זהותו ואת שמו המלא. ה"גרדיאן" אישרו את המידע עם כמה מקורות. בספר "The Human Machine Team" (צוות המכונה האנושי, בתרגום חופשי), הוא מציג את נקודת המבט שלו על בינה מלאכותית וכיצד היא יכולה לשנות את מערכת היחסים בין אנשי צוות למכונות. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר