טלטלה נוספת באמ"ן: מפקד 8200, תא"ל יוסי שריאל, הודיע על פרישה מהתפקיד

באיגרת שהפיץ ביחידה, כתב מפקד 8200: "ב-7 באוקטובר לא עמדתי במשימה, ואני מבקש לממש את אחריותי האישית" • תא"ל שריאל הוא השלישי בשרשרת הפיקוד הצה"לית שפורש בשנה האחרונה, מאז טבח 7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיו • כזכור, גם ראש אמ"ן חליווה ורח"ט המחקר סער פרשו מתפקידם

מפקד 8200 תא"ל יוסי שריאל והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי . צילום ארכיון: דובר צה"ל

מפקד 8200, תא"ל יוסי שריאל, הודיע לרמטכ"ל היום (חמישי) על כוונתו לפרוש מהתפקיד.

באיגרת שהפיץ ביחידה כתב תא"ל שריאל כי "ב-7 באוקטובר לא עמדתי במשימה כפי שציפיתי מעצמי וכפי שציפו ממני פקודיי, מפקדיי ואזרחי ישראל. היום, בהתאם למצב המלחמה, לתהליכים של ליכוד השורות ובניית החוסן היחידתי ולאחר השלמת תהליכי התחקור הראשוניים, אני מבקש לממש את אחריותי האישית כמפקד היחידה ב-7 באוקטובר ובמועד שייקבע על ידי מפקדיי להעביר את המקל למשמרת הבאה".

בהמשך מפרט שריאל את פרטי התחקור הראשוני שבוצע ביחידה "על חלקנו בכישלון המודיעיני של 7 באוקטובר" ואת פעילות היחידה במהלך המלחמה, ומסיים עם אבני הבוחן שהציב לעצמו, שלאחריהם החליט כי יעביר את "המקל של מרוץ השליחים", והן: "מצב המלחמה בגזרות השונות, החוסן והרציפות התפקודים של היחידה בפרט ואגף המודיעין בכלל, ותהליכי התחקור שנועדו לסמן באופן עמוק ונוקב את התיקון ואת מוקדי ההשתנות שאנו מחויבים אליהם".

יחידה 8200 בבסיס גלילות, צילום: יהושע יוסף

שמו של שריאל עלה לכותרות באפריל השנה בהקשר מביך, לאחר שבאתר "הגרדיאן" הבריטי נחשפה זהותו עקב "פרצת אבטחה מביכה", כך נכתב. לטענת האתר, שריאל פרסם ב"אמזון" ספר שהוא חיבר תחת שם העט "תא"ל YS" ונקרא "The Human Machine Team" (צוות המכונה האנושי), ופרסומו הוביל לחשבון גוגל פרטי על שמו, לצד ID ייחודי וקישורים למפות שבאותו חשבון.

בכך שריאל מצטרף לפרישות קודמות של חלק משדרת הפיקוד של צה"ל שכשלה בהגנה על ישראל ב-7 באוקטובר 2023. קדמו לו ראש אמ"ן אלוף אהרון חליווה שפרש מתפקידו ב-21 באוגוסט השנה, וראש חטיבת המחקר עמית סער שפרש מתפקידו בחודש אפריל לאחר שהתגלה בגופו גידול ממאיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר