מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד הדרום במרחב בו התרסק מסוק ה"ינשוף״ הלילה. צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד הדרום במרחב בו התרסק מסוק הינשוף: "כואבים את האובדן וממשיכים להלחם"

אלוף תומר בר, אמר בעת הביקור: "מונתה ועדת חקירה לבירור פרטי ההתרסקות, מחבקים את משפחות הנופלים ונמשיך ללוות את הפצועים"

[object Object]

מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד הדרום הגיעו למרחב בו התרסק מסוק ה"ינשוף" הלילה. האירוע הקשה התרחש במהלך הלילה, כאשר המסוק של חיל האוויר התרסק במרחב רפיח בזמן תהליך הנחיתה הסופי. המסוק היה במשימת פינוי פצוע.

דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "בלילה האחרון תוך כדי פעילות מצילת חיים של פצוע ירי קשה מהרצועה איבדנו בהתרסקות מסוק 'ינשוף' מטייסת 123 בשלב הנחיתה שני לוחמי מילואים, מטובי אנשינו, בנוסף נפצעו 8 לוחמים חלקם קשה מאוד. אני לאחר סיור באתר התאונה וביקור בסורוקה של הפצועים כולנו מחבקים את משפחות הנופלים ונמשיך ללוות את הפצועים".

זוהי תאונה מבצעית, בה מסוק הינשוף התרסק במשימה הערכית ביותר של פינוי פצועים. נבמשימת החילוץ ההרואית על הקרקע פעלו כוחות אוגדה 162 בנחישות להצלת חיים. במהלך 11 חודשי המלחמה פינה חיל האוויר מעל 1,800 פצועים, בהם פינויים מעומק הרצועה תוך סיכון חיים משמעותי. משימת הצלת חיים".

"כואבים את כאב האובדן וממשיכים להלחם", צילום: דובר צה"ל

"חיל האוויר מתאבל על לוחמיו ובה בעת לא עוצר וממשיך במשימות בכלל זירות הפעולה. מסוק הינשוף גם כעת עומד בכוננות לחילוץ. כדברי יחידת 669 "בצרה קראת ואחלצך" - כל יום, גם היום. הבוקר מונתה ועדת חקירה לבירור פרטי ההתרסקות. גאה בחיל, במשימותיו והישגיו. מגבה את כלל לוחמי הטייסת ולוחמי יחידת החילוץ, אנו כואבים את כאב האובדן וממשיכים להלחם".

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס לאסון התרסקות המסוק בציר פילדלפי, ובטקס מצטייני הרמטכ"ל במילואים שנערך בגלילות אמר: "שני לוחמי מילואים נפלו הלילה כשהיו בדרך לפנות פצוע מהרצועה. השילובים האלה, סדיר ומילואים, במסוק הזה - היו גם וגם. על הקרקע - גם וגם. זו דוגמה נוספת לגבורה ולמחיר הכבד, שאליו אנשי המילואים ומשפחותיהם שותפים. אנחנו כואבים מאוד את זיכרון הנופלים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים בגוף ובנפש". עוד אמר הלוי כי "מערך המילואים הוא מערך חזק, שהרוח שלו מאוד איתנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו