העדויות מאסון המסוק בפילדלפי: "הוא שמע בקשר את הטייסים והבין שזה עומד לקרות, הם אחזו ידיים"

בנו של המכונאי המוטס שנפצע סיפר כי אביו זוכר את האירוע: "כל הגוף שלו היה מתחת למסוק חוץ מהראש, הוא לא הצליח לזוז עד שחילצו אותם" • לחדר הטראומה במלר״ד סורוקה פונו שמונה פצועים, שבעה מהם במצב קשה כשהם סובלים מפגיעות קשות רב מערכתיות

המסוק שהתרסק בפילדלפי. צילום: ללא

מאירוע התרסקות המסוק הלילה (שבין שלישי לרביעי) בציר פילדלפי, פונו לחדר הטראומה במלר״ד סורוקה שמונה פצועים (בארבעה מסוקים). שבעה מהם פונו במצב קשה כשהם סובלים מפגיעות קשות רב מערכתיות, עברו ועוד צפויים לעבור ניתוחים מורכבים ע״י צוותים כירורגיים מתחומים שונים. פצוע נוסף במצב בינוני מאושפז במחלקה אורטופדית.

אסון המסוק בפילדלפי: תיעוד מזריקת ההתרסקות

בנו של המכונאי המוטס שנפצע סיפר כי אביו "שמע בקשר את הטייסים והבין עומד לקרות. זה קרה תוך שניות", כך הוא מספר על רגע ההתרסקות, "הוא אומר שהוא היה ליד המכונאי המוטס השני, והם אחזו בידיים אחד של השני, כל הגוף שלו היה מתחת למסוק חוץ מהראש, הוא לא הצליח לזוז עד שחילצו אותם".

כמו כן, הוא ציין כי אביו כן זוכר את האירוע, "הוא ראה ושמע בקשר שהיה קשה לנחות, אז הם עשו סיבוב כדי לנחות שוב, ואז כנראה נתקעו ונפלו. הוא שמע בקשר את הטייסים והבין, אתה יודע תוך שניות, ואז הוא התרסק, המסוק נפל על הצד השמאלי. הוא היה בצד הימני, למזלנו".

מצבו של אביו טוב, "הוא צחק והוא הסתלבט איתנו ואמר 'לנו תחזרו לשגרה ותוך יומיים-שלוש אני אני בסדר והכול טוב'".

מסוק הינשוף (ארכיון), צילום: קוקו

סיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת

מתחקור ראשוני, עולה כי ההתרסקות במסוק ה"ינשוף" לא נגרמה כתוצאה מאש אויב. סיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת. מדובר צה"ל נמסר כי באירוע בו נפלו רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב, ורס״ם (מיל׳) תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים, נפצעו באורח קשה טייסת, טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123), רופא במילואים ולוחם במילואים מהיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). 

מרגע התאונה בוצע מבצע לפינוי כל הפצועים ואבטחת המרחב. הוזנקו 4 מסוקים, הפינוי הסתיים בשעה 02:00. לטובת חקר פרטי האירוע מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר הנחה על הקמת ועדת חקירה. בתיאום עם האוגדה, הצוות הגיע לאזור התאונה. 

מפרטים ראשונים עולה כי האירוע התרחש בסביבות השעה 00:40 כאשר המסוק, מדגם ינשוף, הגיע לציר פילדלפי עם אנשי צוות רפואי על מנת לפנות פצוע ירי מחטיבת גבעתי. כאשר הנמיך לנחיתה במנחת הוא התרסק. ככל הנראה ההתרסקות קרתה בעקבות תקלה טכניות או טעות אנוש.

בתוך כך, עד סוף השבוע בוטלו אימונים במערך הינשוף, הפעילות המבצעית תימשך ללא פינוי. יש לציין כי זו תאונה מבצעית ראשונה במערך הינשוף. במלחמה הזו מאות טיסות של המערך, עם לוחמי 669. עד כה חולצו קרוב ל-2000 לוחמים שנפצעו מתחילת המלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר