דיווח עזתי: שלושה הרוגים ופצועים נוספים בתקיפת חיל האוויר בג'באליה שבצפון הרצועה

כלי טיס תקף בטולכרם • חוסל אחד המחבלים שהחזיק בנועה מרציאנו ז"ל שנרצחה בשבי חמאס •דיווחים ערביים על תקיפת אופנוע בצור • עשרות שיגורים זוהו במטח לעבר הגליל העליון • בתגובה - צה"ל תקף בדרום לבנון • דיווח: פצוע באורח בינוני קשה כתוצאה מנפילה בקיבוץ דן

דיווחים בלבנון: צה"ל תקף בדרום המדינה \ רשתות ערביות

היום ה-341 למלחמה: כ-60 שיגורים זוהו היום (רביעי) במטח לעבר הגליל. חיל האוויר תקף בלבנון בתגובה. חבר כיתת הכוננות נפצע קשה מפגיעת נ"ט בקיבוץ דן. צה"ל תקף מתחם טרור בתוך בנוסיראת. ראש הממשלה בנימים נתניהו צפוי לקיים מחר קיון אסטרטגי מצומצם עם צמרת מערכת הביטחון, גלנט, סמוטריץ', דרמר ולוין.

עדכונים שוטפים

03:01: דובר צה״ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ערב אל עראמשה, מדובר בזיהוי שווא.

02:42: אזעקות בערב אל-עראמשה

02:11: טול כרם: המחבל מוחמד נאצר "אל מריו", הוא המחוסל השלישי בתקיפת הכטב"ם מוקדם יותר היום. על פי דיווחים, "אל מריו", הצטיין בהכנת מטעני נפץ, ושהה רבות לצד מחבלים נוספים (חלקם חוסלו לא מזמן)

המחבל מחמד נאצר אל מריו, לצד אבו שוג'עא, צילום: ללא קרדיט

02:50: הפלשתינים מתעדים את כוחות צה"ל מאבטחים את מתחם קברי הצדיקים בשכם, לשם הגיעו מאות מתפללים

01:55: דיווח עזתי: שלושה הרוגים ופצועים נוספים בתקיפת חיל האוויר בג'באליה שבצפון הרצועה

01:36: הפלשתינים מפרסמים תיעוד של עשרות יהודים שמתהלכים בשעות אלו בעוורתא שבשכם.

0_jHgSkRf2QvgEygVMiF

01:34: העזתים מדווחים שחיל האוויר תקף מבנה בג'באליה שבצפון הרצועה.

01:14: דיווח ערבי: כוחות מיוחדים של צה"ל פשטו על בית חולים בעיר חברון, ושלפו משם פצוע. על פי הדיווח, מדובר בפלשתיני מבוקש שנפצע בהכנת רכב תופת שהתפוצץ.

00:55: דיווח פלשתיני: כוחות צה"ל נכנסים לקלקיליה

00:24: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב נתיב העשרה, מדובר בזיהוי שווא.

00:03: צבע אדום בנתיב העשרה

23:45: באונר״א טוענים כי שישה מאנשיהם נהרגו בהפצצות בנוסיראת היום.

23:44: גורם מצרי בכיר אמר לתקשורת במדינה כי "השיחות בדוחא היו מאופיינות ברצינות ומהוות סימן מעודד לסיומו של המשבר בשיחות המו"מ"

22:08: משלחת בראשות בכיר חמאס חליל אל חיה נפגשה בדוחה עם ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי.

21:40: בעקבות גילוי פריצה בגדר באזור בית הכנסת התימני באבני חפץ, התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם. כוחות רבים הוקפצו למקום, כיתת הכוננות היישובית פתחה בסריקותבעקבות גילוי פריצה בגדר באזור בית הכנסת התימני באבני חפץ, התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם. כוחות רבים הוקפצו למקום, כיתת הכוננות היישובית פתחה בסריקות (לילך שובל)

21:32: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחב אל-ח'ריבה שבדרום לבנון. בנוסף, הותקף משגר רקטות של הארגון במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון (עידן אבני)

תקיפות צה"ל במרחב אל-ח'ריבה שבדרום לבנון // דובר צה"ל

21:30: כ-40 שיגורים זוהו במטחים לעבר ערב אל עראמשה ומתת אחר הצהרים (עידן אבני)

21:24: הרמטכ"ל על התרסקות המסוק בפילדלפי: "זו דוגמה נוספת לגבורה ולמחיר הכבד, אליו אנשי המילואים ומשפחותיהם שותפים".

20:29: דיווחים פלשתיניים על שלושה מחוסלים בתקיפה.

20:25: ראשוני: כלי טיס תקף מהאוויר במהלך המבצע במרחב טולכרם שבחטיבת מנשה (לילך שובל)

דיווחים ערביים: תקיפת רכב בטול כרם \\ רשתות ערביות

19:26: צה"ל ושב"כ חיסלו שני מחבלים אשר השתתפו בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר. בין המחבלים שחוסלו היה המחבל עבדאללה אבו ריאלה שלקח חלק בהחזקתה של רב״ט נועה מרציאנו ז"ל, אשר נחטפה במהלך טבח ה-7 באוקטובר ונרצחה בבית החולים שיפא (לילך שובל)

19:12: מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד הדרום הגיעו למרחב בו התרסק מסוק ה"ינשוף" הלילה. "איבדנו בהתרסקות מסוק 'ינשוף' מטייסת 123 בשלב הנחיתה שני לוחמי מילואים, מטובי אנשינו, בנוסף נפצעו 8 לוחמים חלקם קשה מאוד", אמר אלוף תומר בר. "אני לאחר סיור באתר התאונה וביקור בסורוקה של הפצועים כולנו מחבקים את משפחות הנופלים ונמשיך ללוות את הפצועים. זוהי תאונה מבצעית, בה מסוק הינשוף התרסק במשימה הערכית ביותר של פינוי פצועים" (לילך שובל)

מפקד חיל האוויר בזירת התרסקות המסוק בפילדלפי, צילום: דובר צה"ל

18:54: שר הביטחון גלנט חשף ביחידת האמש״ט של אגף המודיעין מסמך שנכתב על ידי מח״ט חאן יונס בחמאס ראפע סלאמה, שחוסל בחודש יולי האחרון, לאחים סינוואר ומתאר את מצבו הקשה של ארגון הטרור חמאס. " זו איגרת שכתב ראפע סלאמה שחוסל על ידנו בחודש יולי אל האחים סינוואר. הוא מתאר את המצב - 70 אחוז מהנשק הושמד, 95 אחוז מהרקטות הושמדו, 50 אחוז מהמחבלים חוסלו או נפצעו והרבה מאוד ברחו, נשארו עם 20 אחוז לשיטתו. זו מצוקה אמיתית שפוגעת בחמאס ופוגשת את המפקדים הבכירים ביותר".

דלנט עם המסמך של בכיר חמאס לאחים סינוואר, צילום: תקשורת שר הביטחון

18:48: דיווחים ערביים: אופנוע הותקף בצור שבדרום לבנון.

האופנוע שהותקף בצור, צילום: רשתות ערביות

18:42: דיווחים ערביים על תקיפת רכב בעיר טובאס.

18:30: כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב ערכו מבצע נרחב בטולכרם, במהלכו חוסל מחבל חמוש ונפגעו מחבלים נוספים. הכוחות איתרו והשמידו מעבדת מטענים, חמ"ל תצפיות ומחרטה לייצור אמצעי לחימה. במקביל, בצפון השומרון, פעלו כוחות צה"ל, שב"כ ושב"ס במרחב טובאס וטמון. במהלך הפעילות, חיל האוויר חיסל חוליה של חמישה מחבלים חמושים במטענים שאיימו על הכוחות. בטובאס אותר ונוטרל רכב ממולכד עם מטעני נפץ ומערכת הפעלה מרחוק.

במבצעים נוספים ברחבי יהודה ושומרון, נעצרו 28 מבוקשים, כולל חמישה בבית אומר שבעציון ובחטיבת יהודה. הכוחות החרימו רחפן ותיחקרו עשרות חשודים. בכל הפעילויות הללו הוחרמו אמצעי לחימה, הושמדו מטענים והתנהלו חילופי אש, עם זיהוי פגיעות במספר מחבלים. לא דווח על נפגעים לכוחות הביטחון הישראליים.

18:17: אזעקות בגליל העליון.

18:06: ראש הממשלה נתניהו ביקר היום בבקעת הירדן יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שם קיבלו סקירה מבצעית ומודיעינית מבכירי צה"ל. "זה גבול של שלום. אנחנו משתפים-פעולה עם ממלכת ירדן כדי להבטיח שהוא יישאר כזה." עם זאת, הוא ציין את האתגרים הגוברים: "יש ניסיון להבריח גם מחבלים וגם אמצעי-לחימה מעבר הירדן לתוך יו"ש ולתוך ערי ישראל." נתניהו הכריז על תוכניות לחיזוק הביטחון באזור: "אנחנו נפעל כאן כדי להקים מכשול חזק יותר נגד ניסיונות ההברחה, בתיאום עם השכנים. חשוב לנו להבטיח שהגבול הזה יישאר גבול של שלום - שלום וביטחון".

נתניהו בביקורו בבקעת הירדן, צילום: קובי גדעון/ לע״מ.

17:43: מטוס של איחוד האמירויות (בואינג 777) נחת בשדה התעופה רמון אילת לצורך העברת פצועים מעזה לאבו דאבי (רונית זילברשטיין)

17:21: חבר כיתת הכוננות בקיבוץ דן נפגע קשה מפגישת נ"ט (לילך שובל)

17:20: צה"ל תקף עמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון ובנוסף הגיב בירי ארטילרי במרחב שובא, זאת בתגובה לכ-60 שיגורים שחצו את הגבול מלבנון לשטח ישראל (לילך שובל)

17:11: אזעקות על ירי טילים ורקטות בגליל המערבי.

16:57: עשרים שיגורים זוהו במטח לכפר סאלד (עידן אבני)

המטח לעבר כפר סאלד, צילום: ללא

16:50: אזעקות בכפר סאלד.

16:43: האזעקות בגליל המערבי: זוהו כ-30 שיגורים שככל הנראה נפלו בשטח פתוח (עידן אבני)

16:35: חיל האוויר תקף מתחם טרור בנוסיראת. המתחם שישמ בעבר בית ספר. 

16:27: נפילה ישירה בקיבוץ דן: הפצוע, גבר בן 39, הובא לבית החולים רמב"ם עם חבלת חזה וכשהוא בהכרה (מישל מכול)

16:10: אזעקות בגליל המערבי. 

פגיעה בגליל המערבי, צילום: ללא

15:50: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבקעת הירדן. (לילך שובל)

15:26: פצוע באורח בינוני-קשה בפגיעה ישירה בקיבוץ דן (עידן אבני)

15:08: פגיעה ישירה בקיבוץ דן ללא אזעקה. על פי דיווח ראשוני ישנו פצוע במקום (עידן אבני)

יירוטים בגליל המערבי, צילום: ללא

15:00: חמאס בהצהרה רשמית: לשכתו של ראש הלשכה המדינית יחיא סינואר שיגר איגרות תודה והערכה לכל המנהיגים והגורמים ששלחו תנחומים לחמאס על חיסולו של אסמאעיל הניה.

14:52: מחר צפוי להתקיים, באופן חריג דיון אסטרטגי מצומצם אצל ראש הממשלה נתניהו עם צמרת מערכת הביטחון שר הביטחון גלנט שר האוצר סמוטריץ שר החוץ ישראל כ"ץ השר רון דרמר ושר המשפטים לוין (שירית אביטן כהן)

14:33: חטיבת האש של אוגדה 91 חיסלה, בסיוע כלי טיס שני מחבלי חיזבאללה ממיס אל ג'בל שבדרום לבנון. כמו כן מטוסי קרב תקפו משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר ישראל, במרימין שבדרום לבנון, ומשגר נוסף של חיזבאללה שהיה מוכן לשיגור במרחב רשיא אל-פחר. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים א-נקורה ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. (לילך שובל)

14:19: דיווחים בלבנון על תקיפה בכפר שובא שבדרום המדינה    

תקיפה בכפר שובא בדרום לבנון// רשתות ערביות

14:08: דיווחים על תקיפת בית בטולכרם 

דיווח על תקיפת בית בטולכרם// רשתות ערביות

13:40: השר עמיחי שיקלי ל"ישראל היום" בתגובה לחשיפת מסמך ההנחיות של חמאס: "העובדה שהדרג המדיני למד מעיתון בילד הגרמני על מסמך אסטרטגיית המו״מ של חמאס מטרידה מאד. כמו כן החלטת דובר צה״ל שלא לאפשר את פרסום המסמך לציבור לאחר חשיפת תוכנו בעיתונות הזרה מצערת. חיוני שהציבור ייחשף לאסטרטגיית התעמולה של חמאס ועל דובר צה״ל לחתור לשקיפות מירבית ולשיתוף הציבור בתמונה העובדתית המלאה". (שירית אביטן-כהן)

13:22: הותר לפרסום: רס"ם (מיל') דניאל אלוש ורס"ם (מיל') תום איש-שלום נהרגו בהתרסקות המסוק בפילדלפי לידיעה המלאה 

דניאל אלוש ותום איש-שלום שנפלו בהתרסקות המסוק בפילדלפי, צילום: דובר צה"ל

12:43: לאחר חיסול מחבל חיזבאללה על אופנוע: פגיעה ישירה במרחב מטולה, אין נפגעים. (עידן אבני)

11:55: בזמן שרכב על אופנוע: חוסל איש חיזבאללה בלבנון.

11:45: חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים: "ישראל תטעם בקרוב נקמה, העם הפלשתיני יטעם בקרוב את הטעם המתוק של הניצחון".

10:28: אסון ברצועת עזה: שני לוחמים נהרגו בהתרסקות מסוק בפילדלפי. פצועה אחת באורח אנוש ועוד שלושה במצב קשה. (לילך שובל)

אסון המסוק בפילדלפי: תיעוד מזריקת ההתרסקות // 27א

10:12: צעיר כבן 20 נפצע אנוש מדריסת משאית בפיגוע שאירע מוקדם יותר ליד בית אל. חובשים ופרמדיקים של מד"א מטפלים בצעיר במקום. (לילך שובל)

10:10: חמשת המחוסלים בתקיפת כלי טיס בעיר הפלשתינית טובאס שבמזרח השומרון: מג׳ד סוואפטה, יאסין סוואפטה, חמודי סוואפטה, קייס סוואפטה וטלבה בשאראת. (מישל מכול)

חמשת המחוסלים בתקיפת כלי טיס בטובאס, צילום: רשתות ערביות

09:58: דיווח ראשוני: חשד לפיגוע דריסה בכביש 60 בבנימין. מפרטים ראשונים - ככל הנראה פצוע אחד במקום. כוחות גדולים בדרכם. (חנן גרינווד)

08:25: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה ב-4 מרחבים שונים בדרום לבנון: אל ג׳בין, א-נקורה, דיר סירין וזבקין. הותקפו כ-30 משגרים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, אשר היוו איום על אזרחי מדינת ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה במרחב א-דהירה שבדרום לבנון. (לילך שובל)

צה"ל תקף 30 משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה // דובר צה"ל

07:55: דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחבים כיסופים וארז - מדובר בזיהוי שווא. (לילך שובל)

07:27: צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה.

05:50: דיווחים ערביים: חמישה מחוסלים בתקיפת כל הטיס בטובאס.

צה"ל פועל בטובאס (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

05:35: כוחות צה"ל, שב"כ ושב"ס החלו לפעול במהלך הלילה במרחב טובאס וטמון שבחטיבת הבקעה והעמקים נגד תשתיות טרור. במסגרת הפעילות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה במרחב טובאס (לילך שובל)

02:21: שר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח עם גלנט ודרש ממנו לבחון מחדש את הוראות הפתיחה באש של חיילי צה"ל ביהודה ושומרון. בנוסך לכך הביע דאגה רבה בעקבות "מותה הבלתי מוצדק והבלתי מתגרה" של האזרחית האמריקנית בסמוך לשכם

01:36: דיווחים בלבנון: צה"ל תקף את העיירה חרפה שבסמוך לצור.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

01:03: דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים בשכם.

00:50: דיווחים ערביים: תשעה הרוגים בתקיפה בג'באליה.

00:01: ביידן על מותה של האזרחית האמריקנית בסמוך לשכם: ככל הנראה זו הייתה תאונה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.אף.פי

23:21: דיווח ערבי: 8 הרוגים בתקיפת חיל האוויר בג'באליה שבצפון רצועת עזה.

22:52: יו"ר המחנה הממלכתי: "נפגשתי הערב בפריז עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל תאני, יחד עם נציגים ממשפחות החטופים ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר. ‏שוחחתי עם ראש ממשלת קטאר על הצורך המוסרי וההומניטרי הדחוף לקדם מתווה להשבת חטופים וכן על דרכים לקידום היציבות האזורית".

22:03: דיווח ערבי: שתי תקיפות של צה"ל על כפר כילא בדרום לבנון (מישל מכול)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר