כך חיסל צה"ל את המג"ד האחראי על הגזרה בה הוחזקו ששת החטופים

לוחמי חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפנים מספר חוליות מחבלים במחנה הפליטים ברצועת עזה • הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו את המחבלים • בתקיפה ובתקיפות נוספות חוסל מפקד גדוד ׳תל סולטאן׳ מחמוד חמדאן ושלושה מפקדי פלוגות נוספים מהגדוד

תיעוד מהתקיפות והחיסולים ב"תל סולטן" // דובר צה"ל

התקיפה שבה חוסל מפקד גדוד ׳תל סולטאן׳ מחמוד חמדאן, המג״ד בחמאס שתחת פיקודו הוחזקו ונרצחו 6 החטופים הישראלים, ושלושה מפקדי פלוגות נוספים מהגדוד התבצעה בפעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ. לוחמי חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפנים מספר חוליות מחבלים, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו את המחבלים. 

מוחמד חמדאן, צילום: דובר צה"ל

בתקיפה ובתקיפות נוספות חוסלה שרשרת הפיקוד של גדוד ׳תל סולטאן׳ וכן, עשרות מחבלים נוספים מהגדוד.

כאמור, מפקד גדוד ׳תל סולטאן׳ מחמוד חמדאן, לקח חלק משמעותי בתכנון הפשיטה לארץ ב-7 באוקטובר וקידם את תוכנית ההיערכות של חטיבת רפיח טרם כניסת כוחות צה״ל למרחב. בנוסף, יזם, הוביל ותכנן עשרות מתווי טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל.

בתיעוד שפרסם ביום שבת האחרון דובר צה"ל מפשיטה בשכונת תל סולטאן, ניתן לראות מחבלים שהתבצרו במבנה והשליכו רימון לעבר כוחות מגדוד 932. הכוחות זיהו את האיום והגיבו באש מדויקת, שהובילה לקרב פנים אל פנים עם המחבלים.

גדוד תל סולטאן, צילום: דובר צה"ל

בתום הקרב, הכוחות הצליחו לחסל את המחבלים, ועל גופותיהם נמצאו אמצעי לחימה ומסמכים רבים הקשורים לפעילות הטרור באזור. בתיעוד ממצלמות הגוף של כוחות חטיבה 401, נחשפו רגעים במהלך היתקלות נוספת בקסבה של תל סולטאן. אחד החיילים נשמע בקשר אומר: "שואל שנית, האם המחבל חוסל?" וקיבל את התשובה המיידית: "חוסל, מזהה מחבל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר