דיווח בסוריה: התקיפה האווירית - נגד מכון שעסק בפיתוח כטב"מים

לדברי קצין סורי, במכון מועסק מזה שש שנים קצין של משמרות המהפכה של איראן, במסגרת פיתוח רקטות מדויקות • עוד הוא הוסיף כי בשנה האחרונה נפתח במקום קו לפיתוח כטב"מים

פוסטר בשאר אל אסד במתחם שהותקף בסוריה. צילום: רויטרס

בסביבות 23:20 בערב ראשון, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר נקודות במרכז סוריה, ובמיוחד באזור העיר מסאיף, כך דיווחו מקורות סוריים.

שריפה שפרצה כתוצאה מהתקיפה בסוריה, צילום: איי.אף.פי

על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציוני למשטר אסד היושב בבריטניה, לפחות 25 אנשים נהרגו בתקיפה. בין ההרוגים: חמישה אזרחים, ארבעה חיילי צבא אסד, שני מחבלי חיזבאללה בעלי אזרחות סורית, ו-11פעילי מיליציות פרו-איראניות. זהותם של שלושה מההרוגים לא ידועה. כך לפי דו"ח המרכז.

במרכז דיווחו כי בנוסף להרוגים, נפצעו 32 אנשים אחרים בתקיפה שיוחסה לישראל נגד אזור מחקרים מדעיים בעיר מסיאף, מפעל לאמצעי הגנה אווירית ומספר אתרים נוספים.

קו לפיתוח כטב"מים

קצין סורי, שצוטט בדו"ח המרכז, טען כי למכון המחקר אין קשר לנשק כימי, ומזה שש שנים נמצא בו קצין של משמרות המהפכה של איראן, במסגרת פיתוח רקטות מדויקות בעלות טווח קצר או בינוני. הוא הוסיף כי בשנה האחרונה נפתח במקום קו לפיתוח כטב"מים.

על פי הדיווחים הסוריים, התקיפות שיוחסו לישראל השמידו כמה מהמבנים ומהמרכזים הצבאיים, ובעקבות כך פרצו שריפות ביערות בסביבה של העיר מסיאף. במרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו כי כמה מטילי הנ"מ ששיגר צבא אסד, נפלו באזורי מגורים, והובילו להרס בכפרים ובחוות, בין היתר באזור טרטוס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר