רגע פגיעת הכטב"ם בנהריה

אזעקות צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה; דיווחים ערביים: אחיינו של "רמטכ"ל חיזבאללה" חוסל אמש

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "צה"ל פועל בצפון בעוצמה ומוכן עם תוכניות מבצעיות" • דיווח מצרי: הנציב של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, בדרכו למעבר רפיח לפגישה עם נציגי האו"ם • שני לוחמים נפצעו קל במטח לצפון • בשעות הבוקר - פגיעה ישירה בבניין רב קומות בנהריה

[object Object]

היום ה-339 למלחמה: אזעקות נשמעו הבוקר (שני) בשורת יישובים באצבע הגליל ובגליל העליון. שבעה הרוגים ו-18 פצועים בתקיפות צה"ל הלילה בסוריה. מטוסי קרב תקפו הלילה מבנים צבאיים ומשגר של חיזבאללה במרחבים כפר כילא, א-טייבה, חנין ויארין שבדרום לבנון.

עדכונים שוטפים

23:20: דובר צה"ל מסר: "לפני זמן קצר, במהלך פעילות מבצעית במרחב גבול מצרים זיהה כוח צה"ל כלי רכב שהאיץ לעברו, הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר החשודים ומבצעים סריקות במרחב".

23:10: אזעקות צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה.

22:50: דיווחים ראשוניים כי מספר ישראלים נדרסו, "תוך כדי סיכול הברחה בגבול עם מצרים". על פי דיווח נוסף, היה אירוע ירי בגבול ישראל מצרים. פצוע קל במקום. (לילך שובל, רונית זליברשטיין)

22:12: בכיר חמאס עבד א-רחמן שדיד אמר לתקשורת הערבית: "הממשל האמריקני מודיע על הצעות חדשות בכל פעם שהוא נכשל לחייב את נתניהו במה שהוסכם עליו. הודענו למתווכים שמה שהוסכם עליו ב-2 ביולי - יש ליישם ולא לחזור לנהל מו"מ. לא נקבל אף הסכם עם נוכחות של חייל ישראלי אחד בפילדלפי". (שחר קליימן)

21:32: דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, כוחות צה״ל עיכבו שיירת כלי רכב של האו״ם בצפון הרצועה, לאור מידע מודיעיני שלפיו נכחו בשיירה מספר חשודים פלשתינים. כוחות צה"ל עיכבו את השיירה במטרה לתשאל את החשודים. נדגיש כי לא מדובר בשיירה שהובילה חיסוני פוליו, אלא בשיירה שתכליתה חילופי כוח אדם של אנשי האו"ם. האירוע טרם הסתיים. (לילך שובל)

21:25: שני מחבלי חמאס אותרו על ידי צה"ל בשיירה של האו"ם בעזה. המחבלים סירבו לצאת מכלי הרכב ונכון לשעה זו האירוע עדיין מתנהל. (לילך שובל)

21:20: הותר לפרסום כי בפעילות של שב"כ בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, לוחמי צה״ל ושב״כ עצרו שלושה פעילים תושבי הכפר בני נעים באזור חברון, אשר תכננו פיגוע בטווח הזמן המיידי. אחד הפעילים נעצר בכביש 6 היום בשעות הצהרים, בפעילות מהירה של כוחות שב"כ ומשטרת ישראל והועבר לחקירת שב"כ. בעקבות חקירתו בשב״כ, נעצרו 2 חברי חוליה נוספים בביתם. חיפוש שבוצע אותרו ברשותם אמצעי לחימה עימם תכננו לבצע את הפיגוע. השלושה הועברו להמשך חקירה בשב"כ. (לילך שובל)

20:40: סגן-דובר מחלקת המדינה האמריקנית, פטאל: ״רואים חשיבות עליונה לשמור על שלומם וביטחונם של אזרחים אמריקניים בחו"ל. מצפים לפרסום ממצאי התחקיר הישראלי, ושזה יהיה מהיר, יסודי ושקוף״. פטאל מתכוון לאזרחית האמריקנית שנהרגה בהפגנה בביתא.

סגן-דובר מחלקת המדינה האמריקנית, פטאל: ״מצפים לפרסום ממצאי התחקיר הישראלי"

19:44: דובר צה"ל מעדכן כי בשעות האחרונות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים ועמדת תצפית ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. לפני זמן קצר, כוח מגדוד 595 בחטיבת ההרים, זיהה עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר שובא שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהירה, עמדת התצפית הותקפה על ידי טנק. בנוסף, כלי טיס תקף מחבל במרחב תלוסה. במהלך היום, זוהו נפילות של שלוש מטרות אוויריות במרחב סמוך לשלומי, וכתוצאה מהן שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו. (לילך שובל)

18:25: דיווח לבנוני: כטב"מ ישראלי תקף רוכב אופנוע בטלוסה בדרום לבנון - אך החטיא את המטרה. (שחר קליימן)

18:14: כוחות הביטחון בודקים דיווחים על נפילה במטולה. (עידן אבני)

17:41: שר החוץ ישראל כ"ץ פרסם בעמוד ה-X שלו מסר נגד איראן וצירף איור שמגחיך את חמינאי: "תמנון הטרור האיראני פועל להקים חזית טרור מזרחית נגד מדינת ישראל ומדינות מתונות באזור. צריך לגדוע את זרועות התמנון". (שירית אביטן-כהן)

17:33: דיווחים ערביים: חוסיין מוחמד שוכר, אחיינו של "רמטכל חיזבאללה" חוסל אמש. (שחר קליימן)

17:21: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב לגזרה הצפונית עם חברי פורום המטה הכללי, והתייחס לאירוע הבוקר בו כטב״ם פגע בבנין בנהריה: ״הפגיעה של חיזבאללה בבניין מגורים היא אירוע חמור, כך גם הירי לעבר אזרחי הצפון. צה״ל פועל בצפון בעוצמה, ונמצא במוכנות גבוהה עם תוכניות מבצעיות מוכנות, ערוך לכל משימה אליה יידרש״. (לילך שובל)

הרמטכ״ל, הרצי הלוי ״הפגיעה של חיזבאללה בבניין מגורים הבוקר בנהריה היא אירוע חמור" // דובר צה"ל

17:20: דיווח מצרי: הנציב של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, בדרכו למעבר רפיח לפגישה עם נציגי האו"ם. (שחר קליימן)

16:45: בשעות האחרונות חיזבאללה קיבל אחריות על שמונה תקיפות נגד ישראל, ביניהן שיגור כטב"מים מתאבדים לעבר "מפקדת גולני ויחידת אגוז במוצב שרגא שמצפון לעכו". כמו כן, ארגון הטרור הודיע כי שיגר קטיושות וכטב"מים לעבר מוצבים באצבע הגליל ובגבול הגליל המערבי. (שחר קליימן)

16:20: אותרה נפילה במתחם אתר החרמון, נזק קל נגרם לרכוש. כאמור, אתר החרמון סגור משבעה לאוקטובר ומוגדר כשטח צבאי סגור. בנוסף, זוהו 5 שיגורים שהתפוצצו בשטחים פתוחים ליד שלומי. באצבע הגליל שתי רקטות התפוצצו בשטחים חקלאים. (עידן אבני)

14:00: המבצע בשכונת ׳זייתון׳: במסגרת המבצע, הכוחות פעלו במרכז הרצועה ופשטו על יעדי טרור בהם התבצרו מחבלים. הם חיסלו עשרות מחבלים והשמידו עשרות תשתיות טרור. בסריקות, אותרה מכונה לייצור אמצעי לחימה ופיר מבצעי ששימשו את המחבלים במרחב. (לילך שובל)

13:45: האזעקות בגליל המערבי: זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון. נפילות בשטחים פתוחים, לא מוכר דיווח על נפגעים. (עידן אבני)

13:30: דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי קורא לתושבי אזור בצפון-מערב הרצועה, קרוב למחנה שאטי, להתפנות:  "אל כל הנמצאים במרחב זה, ארגוני הטרור חוזרים ומבצעים ירי רקטות ופעילות טרור לעבר ישראל. האזור המסומן הוזהר פעמים רבות. המרחב המסומן הוא מרחב לחימה מסוכן. ראו הוזהרתם". (לילך שובל)

13:29: אזעקות בגליל המערבי.

11:38: צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל המערבי, זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, זוהתה נפילה במרחב נהריה, אין נפגעים. (לילך שובל, עידן אבני)

11:34: כבאות והצלה לישראל:  בהמשך לעדכון אודות פגיעה ישירה בבניין רב קומות בעיר נהריה, לאחר סריקות של לוחמי האש לא דווח על נפגעים או שריפה. (מישל מכול)

11:15: צוותי כיבוי והצלה פועלים לסריקות בבניין רב קומות בעיר נהריה עקב פגיעה ישירה מהמטח מלבנון. (מישל מכול)

פגיעה בנהריה, צילום: ללא
פגיעה ישירה בנהריה, צילום: ללא קרדיט

11:14: המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריט אמל"ח בנהריה. מדיווח ראשוני עולה כי זירת הנפילה הינה בבית מגורים ללא דיווח על נפגעים בשלב זה. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז חוף מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים. (מישל מכול)

הכטב"ם בשמי נהריה

11:00: האזעקות בגליל המערבי נמשכות, דיווח ראשוני: פגיעה ישירה בנהריה.  (עידן אבני)

10:53: אזעקות בנהריה והסביבה מחשש לחדירת כלי טיס עוין. 

10:50: אזעקות בגליל המערבי.

10:14: אימו של יגב בוכשטב: "אתמול קבלנו את דו"ח הנתיחה, הלחץ הצבאי לא מחזיר חטופים בחיים". 

אימו של יגב בוכשטב: "אתמול קבלנו את דו"ח הנתיחה, הלחץ הצבאי לא מחזיר חטופים בחיים" // ערוץ הכנסת

09:15: בבית החולים במסיאף עדכנו כי מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית עלה ל-14. כמו כן דווח על 43 פצועים, ביניהם שישה במצב קשה. (שחר קליימן)

08:12: אזעקות בקריית שמונה והסביבה. 

08:00: מנהל בית החולים במסיאף עדכן במהלך הלילה על חמישה הרוגים ו-19 פצועים בתקיפה הישראלית במרכז סוריה. (שחר קליימן)

שריפה שפרצה ביער בסוריה בעקבות התקיפה באזור, צילום: רשתות ערביות

07:55: מטוסי ומסוקי קרב תקפו במהלך הלילה מבנים צבאיים ומשגר של חיזבאללה במרחבים כפר כילא, א-טייבה, חנין ויארין שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול, מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב ח'רבת סלם שבדרום המדינה. (לילך שובל)

תקיפת מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב ח'רבת סלם // דובר צה"ל

07:48: גנץ נפגש היום (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בוושינגטון: "מצופה מהעולם שיתן גיבוי לישראל להגביר את הלחץ האזרחי והצבאי בעזה - זה מה שהביא את עסקת החטופים הראשונה, וזה גם מה שיזרז את הכרעת חמאס".  

06:50: בני גנץ בוועידת MEAD בוושינגטון: ״זמן הפעולה בצפון הגיע – אם לא נגיע לעסקת חטופים בטווח של ימים או שבועות בודדים, צריך לעלות למלחמה בצפון". (אריאל כהנא)

בני גנץ בוועידת MEAD בוושינגטון, צילום: איציק בלניצקי

06:44: אזעקות במנרה. 

05:06: האזעקה בנתיב העשרה: זיהוי שווא.

04:31: אזעקת צבע אדום בנתיב העשרה.

02:21: דיווחים פלשתיניים: כוחות גדולים של צה"ל פועלים הלילה בשכם, בלאטה וטולכרם.

00:34: משרד החוץ הירדני הדגיש את "עמדתה הנחרצת של ירדן המגנה ודוחה את האלימות ואת הפגיעה באזרחים מכל סיבה שהיא" וקרא לטפל "בכל הסיבות והצעדים ההסלמתיים שיצרו אותה". עוד צוין כי בממלכה ממשיכים "במאמצים האזוריים והבינלאומיים כדי להגיע להפסקת אש בעזה ולעצור את ההסלמה בגדה המערבית". (שחר קליימן)

23:51: במרכז הסורי, גוף המזוהה עם האופוזיציה לאסד, דיווחו על כמה הרוגים בתקיפה על המרכז באזור חמה. לא צוין מספר ההרוגים המדויק.

23:45: באופוזיציה הסורית דיווחו על אמבולנסים שיצאו לכיוון המרכז המחקרי באזור מסאיף שבחמה אחרי התקיפה שיוחסה לישראל.

23:34: הירי לעבר פאסוטה - התרעת שווא. 

23:27: דיווח ראשוני על תקיפה אווירית בדמשק, סוריה. דיווחים גם על פיצוצים באיזור מסיאף במחוז חמה וטרטוס. 

23:26: לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה נתניהו הצהיר הערב בפתח ישיבת הקבינט כי בנושא הר הבית אין ולא יהיה שינוי בסטטוס קוו. ראש הממשלה חזר על הנחייתו ששרי הממשלה לא יעלו להר הבית ללא אישור מוקדם שלו באמצעות מזכירו הצבאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו