דיווחים: הרוגים ופצועים בגל תקיפות נרחב בסוריה

על פי הדיווח באל ערבייה - דיווח על פיצוצים בערים חומס וטרטוס • כמו כן תושבי דמשק דיווחו גם הם על פיצוצים באזור • המרכז הסורי, שיושב בבריטניה, מסר לרשת "סקיי ניוז" כי שש רקטות לפחות פגעו במכון המחקרי במסיאף בו פועלים מומחים ממשמרות המהפכה.

תיעוד התקיפות בסוריה || רשתות ערביות

כלי תקשורת סוריים דיווחו אמש (ראשון) על גל תקיפות במרכז סוריה. ברשת סקיי ניוז בערבית ייחסו את התקיפות למטוסי קרב ישראליים. על פי דיווחים ערביים, עד כה הותקפו לפחות 10 יעדים. בסוכנות הידיעות ספוטניק עדכנו כי בתקיפה על המבנה במסיאף נהרגו ארבעה אנשי צבא ושלושה אזרחים וכי מניין הפצועים עומד על 18.

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח ממקורותיו כי 15 טילים פגעו במטרותיהם בסדרת התקיפות בדמשק, בחומס ובחמה. בתקשורת המזוהה עם משטר אסד מדווחים בינתיים על תקיפה במרכז המדינה בלבד. המרכז הסורי, שיושב בבריטניה, מסר לרשת "סקיי ניוז" כי שש רקטות לפחות פגעו במכון המחקרי במסיאף. בדיווח הזכירו כי במכון פועלים מומחים מטעם משמרות המהפכה.

תיעוד אחת התקיפות בסוריה // רשתות ערביות

הערוץ אל-ג'זירה ומקורות סוריים המזוהים עם משטר אסד, מערך הנ"מ הופעל לעבר "יעדים עוינים" במרכז סוריה והתקיפה כוונה לאזור מיסיאף בפרברי חמה, היכן שנמצאת שלוחה של המכון למחקרים מדעיים. המכון שהותקף על פי הדיווחים, היה יעד לתקיפות לאורך השנים. במכון מייצרים, בין השאר, אמצעי לחימה עבור שלוחותיה של איראן.

באופוזיציה הסורית דיווחו על אמבולנסים שיצאו לכיוון המרכז המחקרי. במרכז הסורי, גוף המזוהה עם האופוזיציה לאסד, דיווחו על כמה הרוגים בתקיפה על המרכז באזור חמה. לא צוין מספר ההרוגים המדויק.

הטלוויזיה הסורית מדווחת מפי גורם צבאי כי בסביבות 23:20 ישראל תקפה אווירית מכיוון לבנון כמה אתרים צבאיים באזור מרכז סוריה. לפי הגורם, מערכות ההגנה הופעלו כנגד הטילים והפילו כמה מהם. עוד ציין הגורם כי התקיפה הובילה למותם של שלושה אנשים ולפציעתם של 15 אחרים. כמו כן נגרם הרס באתרים שהותקפו.

המרכז מחקרי, צילום: רשתות ערביות

הערוץ אל-מיאדין, המקורב לחיזבאללה, דיווח על הדי פיצוצים בשמי טרטוס ומסיאף שבאזור חמה שבסוריה. בסוריה מדווחים על תקיפה נרחבת וחריגה בהיקפה. בחלק מהרשתות מדווחים גל תקיפות שני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר