מתאם השבויים והנעדרים: ישראל תסכים שסינוואר ומנהיגי חמאס ששרדו יצאו לגלות

גל הירש ציין כי ישראל לא קיבלה "תשובה אמיתית" כלשונו מחמאס מאז דצמבר • הוא הוסיף כי דוברים של חמאס שכביכול מייצגים את עמדתו בכלי התקשורת בעולם לא מייצגים את הארגון • "מדי פעם שלח סינוואר שולח את ההנחיות שלו, ואז כל עשרות הדוברים מדברים בשמו ואומרים את דעתם, הם מנסים להכניס לטירוף את המשפחות בישראל, את החברה הישראלית הציבורית, והרבה אנשים במדינה ובעולם" • הירש אמר את הדברים בראיון לכתב "ישראל היום", אריאל כהנא, בוועידת MEAD הראשונה בוושינגטון

יחיא סינוואר. צילום: רשתות ערביות

מתאם השבויים והנעדרים, תא"ל (מיל') גל הירש, מצהיר בפומבי בפעם הראשונה כי ישראל תסכים לכך שיחיא סינוואר והנהגת חמאס ששרדה בעזה יוכלו לצאת לגלות, במסגרת הסכם לסיום המלחמה שיכלול את החזרת החטופים.

"אנחנו רוצים את כל בני הערובה בחזרה הביתה. אנחנו רוצים פירוז, דה רדיקליזציה, ואני מאמין שנסכים לתת להם (לסינוואר והאנשים שלו) מעבר בטוח לגלות. השיחות האלה תקועות. מאז נובמבר אין למעשה משא ומתן ולא נראה שהם רוצים עסקה. הדרך שבה המשא ומתן עובד עכשיו היא פסקה אחר פסקה, מילה אחר מילה, במשך כל כך הרבה חודשים, ובגלל שזה פשוט הרבה זמן, אני מודאג מאוד לגורל החטופים וחושבים עליהם כל הזמן". 

גל הירש עם כתב "ישראל היום" אריאל כהנא, צילום: כנס MEAD

הירש ציין כי ישראל לא קיבלה "תשובה אמיתית" כלשונו מחמאס מאז דצמבר. הוא הוסיף כי דוברים של חמאס שכביכול מייצגים את עמדתו בכלי התקשורת בעולם לא מייצגים את הארגון. "מדי פעם שלח סינוואר שולח את ההנחיות שלו, ואז כל עשרות הדוברים מדברים בשמו ואומרים את דעתם, אומרים מה שהם רוצים, והם מנסים להכניס לטירוף את המשפחות בישראל, את החברה הישראלית הציבורית, והרבה אנשים במדינה ובעולם".

הבכיר הישראלי אמר כי הלחץ הבינלאומי על ישראל וגם ההפגנות מבית עוזרות לחמאס. "למרבה הצער הרבה אנשים חוזרים על הנרטיב שלמעשה אנחנו אלה שמונעים עסקה. אבל זו לא האמת. זה שקר. מעולם לא עצרנו עסקה שהייתה על השולחן. חמאס לומד מה קורה בחברה ישראלית ורוצה לפלג אותה על ידי שימוש בסוגיית החטופים. ואני חייב לשים את זה על השולחן. ומבחינתם זה הישג. יש קשר ישיר בין הלחץ הבינלאומי על ישראל לבין הרצון חמאס להיות חלק מהמשא ומתן. כשהם רואים שישראל נמצאת בלחץ עצום מצד בעלי בריתנו הטובים ביותר, או מצד האו"ם, מועצת הביטחון, או בריטניה הגדולה, או החלטות כאלה ואחרות בבתי המשפט הבינלאומיים הם אומרים, לעצמם שאין להם מה למהר".

הפגנות למען שחרור חטופים בחיפה, צילום: מחאת עם חיפה

הירש ציין כי בשונה ממשא ומתנים קודמים מול חמאס, הפעם הארגון רוצה באמצעות החטיפות לא רק לשחרר מחבלים אלא להכניע את ישראל. "אנחנו העם היהודי והחברה הישראלית שילמנו ל-1027 מחבלים עבור חייל אחד. עשינו את זה. זה עולם הערכים והערכים הישראלי. אבל כעת המחבלים לא מנהלים משא ומתן על אסירים, עסקאות בלבד. הם מנהלים משא ומתן למעשה בנושאים אסטרטגיים. הם מנהלים משא ומתן על מעברים, גבולות, נסיגות. זה סיפור שונה ממשא ומתן אחר שנערך על ידי הארגון".

הירש אמר את הדברים בראיון לכתב "ישראל היום", אריאל כהנא, בוועידת MEAD הראשונה שנפתחה הלילה (ראשון) בוושינגטון. בוועידה משתתפים בכירים התומכים בישראל משתי המפלגות בארה״ב וכן נציגים מהקשת הרחבה של הפוליטיקה בישראל כדי לשדר מסר של אחדות. הוועידה מהווה במה לדיאלוג בין המזרח התיכון לארה"ב. היא מיועדת לשיח בין מנהיגים מארצות הברית ומהזרח התיכון, כולל מדינות ערב מתונות וישראל. מטרת הועידה היא לקיים דיונים מעמיקים בנושאי יחסי ארצות הברית-המזרח התיכון והשפעתם על הדינמיקה האזורית המתפתחת.

גל הירש, צילום: כנס MEAD

הועידה בראשות השגרירים לשעבר בישראל טום ניידס, ודייוויד פרידמן, וכן הבכירים האמריקנים לשעבר,,דניס רוס, ואליוט אברמס. היא א-מפלגתית וא-פוליטית, ומארחת מנהיגים בעלי השפעה רבה מארצות הברית ומרחבי המזרח התיכון. המשתתפים מגיעים ממגוון תחומים, ביניהם: ממשל, מדיניות, הגנה, עסקים, מודיעין, אקדמיה, מכוני מחקר ותקשורת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר